"męty" raz jeszcze

11. Data: 2003-05-12 17:24:55

Temat: Re:
Od: "fruit " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Casus wrote :
> Sposobu na mety nie znajdziesz.

*A ja mam takie pytanie .. do specjalisty ( jakim z pewnoscia jest casus ..
czytam te grupe od jakiegos czasu i to poprostu widac :) , czy to prawda ze
_gdzies_ na swiecie sa przeprowadzane zabiegi jakoby wszczepienia cialka
szklistego tak ze problem ze zmetnieniem cialka szklistego znika calkowicie
? ... ( slyszalem tylko taka plotke .. ale nie jestem pewien czy to jest
prawda i dlatego pytam .. prosze sie nie smiac jezeli to okaze sie totalna
bzdura )
[???]

> Zwlaszcza u osob krotkowzrocznych.

Ja nie jestem osoba krotkowzroczna .. ostrosc widzenia mam poprawna ,
wszystko niby ok .. ale mety mam i jest ich dosc sporo .. mety+latajace
"igielki" + "marszczacy " sie obraz kiedy siedze zbyt blisko monitora eh ..
:/ duzo tego a mam dopiero 18 lat..pierwszy raz te latajace dziwactwa
zobaczylem lezac na plazy , patrzac w niebo heh .. gdy mialem 16 lat .i
teraz szukam sposobu jak je ewentualnie zniwelosc .. eh ale sie rozpisalem
:)

Pozdrowienia

12. Data: 2003-05-12 19:28:14

Temat: Re: Re:
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fruit " <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> prawda i dlatego pytam .. prosze sie nie smiac jezeli to okaze sie totalna

Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi lub komentarze:-))))
Nie wykonuje sie wszczepien ciala szklistego. Natomiast wykonuje sie tzw
witrektomie, czyli usuwanie ciala szklistego, ktore sie zastepuje
powietrzem, olejem silikonowym lub gazem SF6. Ale: jest to zabieg trudny i
pooperacyjnie bolesny, wykonuje sie wtedy, kiedy nie ma innych szans na
widzenie, czesto, gdy jest odklejona siatkowka, lub byl bardzo duzy stan
zapalny, ktory wywolal takie zmiany w szklistce, ze uniemozliwiaja one
widzenie. Z powodu niewielkiej ilosci metow nikt takiego zabiegu nie wykona.
Zwlaszcza, ze jest bardzo duzym obciazeniem dla oka i organizmu - wykonuje
sie tylko wtedy, kiedy mamy koniecznosc ratowania wzroku.
Ten typ zabiegow wykonuje prawie kazda klinika w Polsce.

> [...]
> teraz szukam sposobu jak je ewentualnie zniwelosc .. eh ale sie rozpisalem

Dlatego napisalem: zwlaszcza u krotkowzrocznych:-) Kazdy z nas ma mety.
Jedni wiecej, drudzy mniej. Jednym one przeszkadzaja, drudzy je polubili.
Czasami sa, czasami ida na bok i nie sa widoczne, gdyz zeszly z lini
widzenia centralnego. Najlepiej widoczne na tle nieba, bialego papieru,
sciany, firanki, sniegu. Maja rozne ksztalty i wysycenie.
A co do monitora - kto Ci pozwala siedziec tak blisko????:-))))))

pozdrawiam

casus

13. Data: 2003-05-13 09:37:17

Od: "Fruit " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi lub komentarze:-))))

*Twoja odpowiedz napewno nie byla glupia :) , dzieki za tak wyczerpujaca
odpowiedz!! super ...ale mam jeszcze kilka pytan ,

> [...]
> sie tylko wtedy, kiedy mamy koniecznosc ratowania wzroku.
> Ten typ zabiegow wykonuje prawie kazda klinika w Polsce.

*Ok ! rozumiem .. ale piszesz ze wykonuje sie takie zabiegi tylko wtedy
kiedy pacjentowi grozi utrata wzroku .. to rozumiem .. ale jestem ciekaw w
ilu % takie zabiegi sa skuteczne ? bardzo mnie to ciekawi , bo w sieci nie
znalazlem zadnych informacji dotyczacych mojego pytania.

> A co do monitora - kto Ci pozwala siedziec tak blisko????:-))))))

*Hmm sam sobie pozwalam :/ , a tak serio to nie siedze blisko
monitora ...wlasnie staram sie siedziec w odpowiedniej odleglosci + uzywam
jeszcze okularow zerowek z antyrefleksem heh .. mam nadzieje ze nic nie
pokrecilem :)

Pozdrowienia
gg18508

14. Data: 2003-05-13 09:44:34

Temat: Re: "męty" raz jeszcze
Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Mety w oku to ja mam od kad siegne pamiecia. Pamietam, ze kiedy spostrzeglem
je pierwszy raz (bylo lato, ostre slonce a ja spojrzalem na jakas biala
powierzchnie i zobaczylem pojedyncze farfocle i kropki w lewym oku) niezle sie
przerazilem. Pobieglem do okulisty:

- nr 1: publiczna słuzba zdrowia: o Panie: siatkowka sie moze odkleic, ale ja
nic nie widze nieprawidlowego - ponowna wizyta za 3 miesiace.
- nr 2: publiczna służba zdrowia: badania dna oka i inne atrakcje: ja nic nie
widze, wszystko w porzadku,
- nr 3: prywatna służba zdrowia: wszystko normalnie, 75 % ludzi z
krotkowzrocznoscia to ma - mety w oku to konsekwencja drobnego wylewu do
cialka szklistego.

15. Data: 2003-05-13 18:02:36

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ilu % takie zabiegi sa skuteczne ? bardzo mnie to ciekawi , bo w sieci nie
> znalazlem zadnych informacji dotyczacych mojego pytania.

Skutecznosc bywa rozna. Niestety, jesli nie ma szans uratowania wzroku,
podejmuje sie nawet wykonanie zabiegow o niskiej skutecznosci - w koncy nie
ma sie nic do stracenia. Generalnie efekty zabiegu zaleza od wielu
czynnikow: predyspozycji oka ( co nigdy nie mozna przewidziec ), stanu
chorobowego ( od prostego problemu po stany beznadziejne ), czy tez
przewidywanego efektu ( od b. dobrego az po 0,5% szanse, ale zawsze jakas).
Tak czy siak - jesli to jest jedyna szansa na uratowanie JAKIEGOKOLWIEK
widzenia przez oko, to nalezy sie tego podejmowac. W koncu jak ktos widzial
100%, w stanie chorobowym widzi 0 - 0,5%, to jesli zabieg ma mu dac 15-20%
widzenie, to tez jest sukces.

casus

16. Data: 2003-05-14 10:36:12

Od: "RFB" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>

> nie pamietam:-(((
> coz....naprawde duzo jest do pisania na ten temat. Ja odpowiadam jesli
jest
> problem. Nie jestem w stanie robic pelnych wykladow, bo po pierwsze nie
mam
> na to czasu, po drugie nie ma sensu. Wiele wiadomosci mozna znalezc w
sieci,
> dostepne sa tez zupelnie zrozumiale podstawowe ksiazki okulistyczne, np
dla
> studentow medycyny.
> Jesli masz konkretny problem napisz prosze - tu lub na priv. W miare

Jakie krople stosuje się aby wzmocnić ciało szkliste i czy są one skuteczne?

pozdr
RFB

17. Data: 2003-05-14 12:27:32

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakie krople stosuje się aby wzmocnić ciało szkliste i czy są one
skuteczne?
> pozdr
> RFB

Na wzmocnienie nic sie nie uzywa. Jedynie na rozproszenie, ewent.
rozpuszczenie metow w ciele szklistym. Ale o tym juz pisalem - Vitreolent.

casus

Re: O potrzebie umiaru (być może OT)
summamed
Medycyna - do sprzedania