mieszkańcy doniczki

1. Data: 2014-04-13 14:35:13

Temat: mieszkańcy doniczki
Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyśw doniczne jednege kwiata zauważyłam szare mikrołaziki - takie
maciupkie robaczki, duuuużo mniejse od mrówek
przetrasztłam się że to może wyjdzie z doniczki - na inne doniczki, albo
gorzej - do mieszkania - więc kwat dostał eksmisję

Dziś w innej z doniczek - zauważyłam przy podlewaniu - równie mimiaturowe -
jasno (biła na tle ciemej ziemii) podłużnawe łaziki. Nie wygląda by to
chciało z doniczki wyłazić tam pewnie ich świat się kończy - ale pewności
nie mam ... Patrzę w dwóch innyc doniczkach też są - ale nie podłużne :p -
czyli wygląda, że nie wymieniają się między doniczkami..
Wydaje s,ię, że mają czułki :D o ile oko mnie nie myli Podczas podlewania
pdłużniaki ..... solidnie podskakiwały! Fun, jednak ale nie planowałam
zwierzątek w domu :>

Kwiaty te mam od kilku lat i nie zauważyłam by były wcześniej..

Czy walczyć z tym (np wymienić całą ziemię po opłukaniu kwata z korzeniem) -
czy se darować? Nowa ziemia też będzie zawierać mieszkańców może ... ?
Macie takie niespodzianki?

2. Data: 2014-04-13 14:57:42

Temat: Re: mieszkańcy doniczki
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Apr 2014 14:35:13 +0200, yapann napisał(a):

> [...]
> czy se darować? Nowa ziemia też będzie zawierać mieszkańców może ... ?

Te jasne skaczące to skoczogonki. A te pierwsze - nie wiem. Jedno jest
pewne, że ani jedna, ani drugie nie zeżrą Ci domu, spokojnie załatwisz
sprawę pałeczkami owadobójczymi wetkniętymi w ziemię w doniczce; przy
podlewaniu preparat z pałeczki rozejdzie się w ziemi i robaczki wytrujesz.

Czosnek.
Rącznik pospolity - problem w wysiewem w doniczkach
Jak "przelatować" choinkę?
drzewka po zimowaniu
Tuja obok trzmieliny