migrena?

11. Data: 2004-06-26 22:35:19

Temat: Re: migrena?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 26 Jun 2004 22:42:45 +0200, Basia lub Damian wrote:

> Gdybys przeczytal calosc to wiedzialbys, ze slowo _koniecznie_ jest do
> cytuje: "jak da skierowanie to koniecznie IDZ na rezonans"

Nieprawda. Napisałaś dokładnie tak:

"Polecam badanie u neurologa i jak da skierowanie to koniecznie na
rezonans."

> wiec nie wiem czym wprowadzilam blad ...

Już wyjaśniam dlaczego się czepiam.

Konstrukcja Twojej wypowiedzi wymienia jedno, jedyne badanie, a do tego
"koniecznie". Może się zdarzyć, że u pacjenta konieczne będą zupełnie
inne badania, a komuś, kto zasugeruje się Twoim postem może się wtedy
wydawać, ze lekarz popełnia błąd.

Może gdyby Twoja wypowiedź była sformułowana nieco bardziej czytelnie -
nie było by nieporozumień.

Może byłem nieco napastliwy, ale tak się składa, że jestem nadwrażliwy
na punkcie wmawiania chorym, ze bezwzględnie muszą mieć wykonane jakieś
tam badanie. Wskazania do badania ustala lekarz, na podstawie wywiadu,
badania klinicznego i ewentualnych wcześniej wykonanych badań
dodatkowych. Badania dodatkowe - jak sama nazwa wskazuje - są dodatkowe.
Mogą mieć kluczowe znaczenie, ale to nie znaczy, że trzeba je robić
wszystkie i każdemu.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)