minikiwi w różnych kolorach

1. Data: 2006-06-18 11:19:52

Temat: minikiwi w różnych kolorach
Od: "Grek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam zielone i sobie je bardzo chwalę, chciałem teraz kupić jeszcze jedno i
zastanawiam się czy nie wybrać innego koloru, ale nie chcę żadnych rożlin
genetycznie modyfikowanych (szczególnie tych jadalnych).

Czy minikiwi w kolorach: żółty i czerwony to jest jakaś genetyczna
modyfikacja, czy też to naturalny kolor owoców?

pozdr
Grek

2. Data: 2006-06-18 11:25:39

Temat: Re: minikiwi w różnych kolorach
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Czy minikiwi w kolorach: żółty i czerwony to jest jakaś genetyczna
> modyfikacja, czy też to naturalny kolor owoców?

Jakie znasz aktinidie w kolorach żółtym i czerwonym i gdzie je sprzedają?
Nie jedz przypadkiem truskawek, bo takiego mutanta nie stworzyła przyroda,
tylko ludzie.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2006-06-18 11:32:19

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grek" napisał:

> Mam zielone i sobie je bardzo chwalę, chciałem teraz kupić jeszcze jedno i
> zastanawiam się czy nie wybrać innego koloru, ale nie chcę żadnych rożlin
> genetycznie modyfikowanych (szczególnie tych jadalnych).

To nie powinienes jadac zadnych warzyw ;) Wszystkie, co do jednego sa
mutantami. A juz szczegolnie marchewka! ;)

> Czy minikiwi w kolorach: żółty i czerwony to jest jakaś genetyczna
> modyfikacja, czy też to naturalny kolor owoców?

Genetyczne modyfikacje zachodza caly czas w przyrodzie. Poczynajac od
promieniowania (kosmiczne + naturalne tlo ziemi) przez wirusy do bledow przy
kopiowaniu DNA. W Twoim ciele rowniez zachodza, chodzbys nie wiem co robil,
zeby tego uniknac ;)

Jesli obawiasz sie GMO, to wybieraj stare odmiany, od lat chodowane. Chociaz
moim zdaniem, to precyzyjna inzynieria genetyczna jest bezpieczniejsza od
naturalnych mutantow, bo u nich nigdy nie wiesz, co i gdzie sie zmienilo. A
podczas modyfikowania cala operacja jest przeprowadzana dokladnie i
sprawdzane jest czy sie powiodla.

Ale oczywiscie mozesz miec takie poglady ;)

Agnieszka Biernacka

4. Data: 2006-06-18 19:39:53

Od: "Grek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie powinienes jadac zadnych warzyw ;) Wszystkie, co do jednego sa
> mutantami. A juz szczegolnie marchewka! ;)
marchewkę mam z ogródka ;-)

> [...]
> promieniowania (kosmiczne + naturalne tlo ziemi) przez wirusy do bledow
> przy kopiowaniu DNA. W Twoim ciele rowniez zachodza, chodzbys nie wiem co
sprecyzuję - genetycznie modyfikowane przez człowieka ;-)

> [...]
> gdzie sie zmienilo. A podczas modyfikowania cala operacja jest
> przeprowadzana dokladnie i sprawdzane jest czy sie powiodla.
(nawóz) prawda, że się tak nieładnie wyrażę, ja wierze bardziej naturze niż
człowiekowi - ona nas żywi przez miliony lat, a człowiek przez 200 lat - co
zrobił?
sami chyba wiecie(np. karmienie krów mączką mięsną), kto wie czy ta cała
ptasia grypa to też nie sprawka człowieka i jego eksperymentów z naturą.

> Ale oczywiscie mozesz miec takie poglady ;)
i mam ;-)

pozdr.
Grek

5. Data: 2006-06-18 19:50:31

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i mam ;-)

I słusznie.Bo wszystkie kolorowe aktinidie to straszliwe mutanty,
które czyhają na swoje ofiary.Prawdziwa aktinidia ostolistna jest
zielona. Ja mam czerwoną, ale jest bardzo niebezpieczna, można
zaplątać się, bo to liana.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2006-06-18 20:03:25

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grek" napisał:

> marchewkę mam z ogródka ;-)

Ale pomaranczowa zostala wychodowana przez czlowieka, bodajze przez
holendrow. Nic w niej naturalnego ;) To samo ze zbozem i innymi roslinami
uprawnymi - maja sie slabo do wyjsciowych gatunkow.

> [...]
> sami chyba wiecie(np. karmienie krów mączką mięsną), kto wie czy ta cała
> ptasia grypa to też nie sprawka człowieka i jego eksperymentów z naturą.

Natura nie jest istota myslaca, ktora cokolwiek moze. Natura sklada sie z
wielkiej bandy rozmaitych istot, ktore za wszelka cene chca przezyc i sie
rozmnozyc. Czesto za cene zycia innych istot. Ta natura, ktora tak cenisz,
przed wspolczesna epoka mordowala ludzi w duzo mlodszym wieku poprzez
podtruwanie ich sporyszem czy innymi chwastami rosnacymi w zbozu, powodujac
gnicie zywnosci i jedzenie nieswiezego miesa (jad kielbasiany, bardzo
naturalna substancja). Latwo jest mowic o tym, jaka to natura jest dobra,
jesli ma sie szpital, lodowke i cieple i suche lokum zamiast ziemianki. Nic
Cie nie gryzie, nie cierpisz glodu i chlodu i nie bedziesz na starosc
polamany od pracy na roli ponad swoje sily byleby tylko przezyc zime. A
wiekszosc dzieci i tak umierala...

Jesli juz cokolwiek ma byc dla czlowieka naturalne to tryb zycia
lowcow-zbieraczy. Dzisiaj znalazles, dzisiaj zjadasz. Tylko, ze ich
pozywienie to same rosliny znajdowane w okolicy. Kukurydza wielkosci olowka,
marchewka tez. Jajka z embrionami w srodku (na surowo, pycha ;). Mieso
dzikich zwierza, lykowate i chude.

Cale rolnictwo jest delikatnie rzecz mowiac nienaturalne ;) Nigdy nie moge
zrozumiec, jak mozna sie tak wybiorczo cofac do natury. Albo ziemianka i
zbieramy korzonki, albo to jest obluda ;)

Co innego chec jedzenia ekologicznie uprawianych warzyw. To ma gleboki sens,
sama tak karmilam dzieci, jak byly bardzo male. A GMO? Mam nadzieje, ze nie
bedzie zabronione w Polsce, bo to bedzie tragedia dla ludzi bioracych
antybiotyki czy insuline. Za to zywnosc i nasiona powinny byc oznaczone i
kazdy bedzie sobie mogl wybrac sam. Jesli chcesz miec pewnosc, ze nasiona
lub sadzonki nie sa GM to moze poszukaj w krajach, gdzie jest obowiazek
oznaczania produktow. U nas, poki co, jest wolna amerykanka ;)

Co do ptasiej grypy, to zadna zasluga czlowieka. Wirusy co jakis czas mutuja
i sa zdolne do zaatakowania nowego zwierzecia (czlowieka). To samo bylo z
odra (prawdopodobnie z nosowki), gruzlica z bydla, dzuma z gryzoni i masa
innych (goraczki krwotoczne chyba z nietoperzy). W tamtych czasach czlowiek
nie potrafil majstrowac w DNA... Co oczywiscie nie znaczy, ze wojsko tez nie
szuka nowych, ale nie nalezy wierzyc amerykanskim filmom o zombi ;)

Agnieszka Biernacka

7. Data: 2006-06-18 21:03:48

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:e74c38$d6m$1@inews.gazeta.pl Agnieszka Biernacka
<a...@g...pl> napisał(a):

> Cale rolnictwo jest delikatnie rzecz mowiac nienaturalne ;) Nigdy
> nie moge zrozumiec, jak mozna sie tak wybiorczo cofac do natury.
> Albo ziemianka i zbieramy korzonki, albo to jest obluda ;)

Hejka. Z wielką przyjemnością czytam Twoje wypowiedzi, Agnieszko.
Niestety odnoszę wrażenie, że rzucasz perły przed ekooszołomione wieprze.
;-(
Pozdrawiam lateralnie Ja...cki

8. Data: 2006-06-18 21:06:18

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" napisał:

> Hejka. Z wielką przyjemnością czytam Twoje wypowiedzi, Agnieszko.
> Niestety odnoszę wrażenie, że rzucasz perły przed ekooszołomione wieprze.

Dzieki :) IMO ekooszolomstwo w wiekszosci wypadkow wynika z niewiedzy ;)

Agnieszka Biernacka

9. Data: 2006-06-18 22:25:50

Od: "Grek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

troszkę się pogubiłem - co ma rolnictwo i jego modyfikacja do cegły lub
innego materiału budowlanego?

> Hejka. Z wielką przyjemnością czytam Twoje wypowiedzi, Agnieszko.
> Niestety odnoszę wrażenie, że rzucasz perły przed ekooszołomione wieprze.
> ;-(
Widzisz, każdy ma prawo do życia według własnych poglądów i szkoda, że tak
niby niewinne pytanie wywołało u Ciebie taką złość, że sypiesz wyzwiskami
innych.
Zapewniam Ciebie, że ani wieprzem, ani oszołomem nie jestem, ale w Tobie
widzę ostrego radykała.

pozdrawiam, życząc więcej spokoju
Grek

PS. a wydawałoby się, że to nie jest żadne kontrowersyjne pytanie. Ja
chciałem się dowiedzieć, które z tych minikiwi jest modyfikowane, a które
nie, po czym samodzielnie wybrać, co mi pasuje a co nie, a tu wyszłem na
ekooszołomionego wieprza :-))))

10. Data: 2006-06-18 22:44:16

Od: "Grek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki :) IMO ekooszolomstwo w wiekszosci wypadkow wynika z niewiedzy ;)
>
> Agnieszka Biernacka

z wypowiedzi wydajsz się miłą osobą i dziękuję Ci za Twoje opinie, powiem Ci
tylko jedno - tu nie chodzi o brak wiedzy, tylko o sposób życia, ja
osobiście żyję według zasady: "żyj i pozwól żyć", czego wszystkim
grupowiczom życzę.
A co do wiary w człowieka, to powiedzmy, że osiągnę Twój poziom wiary w
dokonania naukowców, kiedy będą w stanie wyleczyć ślepotę, czy paraliż, a do
tego czasu pozwól mi wierzyć, że naukowcy to tylko dzieci bawiący się w
Boga, przy czym zabawa nie jest tu przypadkowym określeniem, ponieważ czasem
jak słyszę o klonowaniu, czy karmieniu zwierząt roślinożerczych mięsem, to
jak bym widział dzieciaka, który dopiero co nauczył się raczkować i
niesposób bo upilnować - co chwilę coś zwali sobie albo innym na głowę, a
potem tylko płacz ;-)

serdecznie pozdrawiam
Grek

[Sprzedam - Wrocław] Tunel foliowy