mocne skurcze w nodze..

1. Data: 2003-11-22 19:06:01

Temat: mocne skurcze w nodze..
Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam sobie problem z nogą/nogami (nie pamietam ;-)
Mianowicie kiedys mialem z tym wiekszy problem, teraz jakos minelo
az do dzis...
Chodzi o to ze czasem potrafi mnie zlapac skurcz w nodze (jakies
10cm pod kolanem akurat dzis, z tylu). Jest to straszliwie intensywny
bol ktory trzyma przez jakies pol minuty (jak mam pecha to chwile dluzej)
po czym powoli odpuszcza. Choc czuje sie jeszcze skutki przez 2-3 dni
(rano dostalem, jeszcze przy uciskaniu czuje lekki bol, wiem ze jutro
nadal bede czul dyskomfort w nodze).
Jak pisalem - myslalem ze problem sam ustal bo dawno nic takiego sie
nie dzialo, ale wlasnie dzis zlapalo mnie znowu...
Co to moze byc? Powinienem sie zbadac?

Sierp

--
Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.networking
http://sierp.net/faq

2. Data: 2003-11-22 19:39:19

Temat: Re: mocne skurcze w nodze..
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

2...@s...netwytnijcalosc
,
Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>:

> [...]
> Jak pisalem - myslalem ze problem sam ustal bo dawno nic takiego sie
> nie dzialo, ale wlasnie dzis zlapalo mnie znowu...

Czy uprawiasz jakies sporty albo jakis intensywny ruch?

Na poczatek proponuje zazyć preparat z magnezem i obserwowac, czy przejdzie.
Moze to byc niedobor magnezu.

--
Robert

3. Data: 2003-11-22 21:49:01

Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrym sposobem jest "pokonanie" skurczu przez odwiedzenie palców ku
górze. Sposób dowolny, czyli albo skłon z trzymaniem palby u nogo, albo
jakaś podpora (krawężnik) i wyprostowana noga. Nie boli skurcz i szybciej
przechodzą skutki.

4. Data: 2003-11-22 22:58:17

Od: "db501" <d...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Brak potasu, magnezu i moze jeszcze czegos. Ziemniaki, banany, rodzynki na
pewno dobrze ci zrobia.

alosc...

5. Data: 2003-11-23 09:35:09

Od: "_Mark_" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]

[ciach]

> Czy uprawiasz jakies sporty

Nie odchodząc od komputera? ;-) wątpię.

> albo jakis intensywny ruch?

nad ranem, powiekami :))

pzdr

6. Data: 2003-11-23 09:38:48

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Nov 2003 20:39:19 +0100
"Robert" <u...@o...pl> naskrobał(a):

> Czy uprawiasz jakies sporty albo jakis intensywny ruch?

Jakis czas temu uprawialem intensywnie jezdzenie na rowerze
(w sumie bardzo intensywnie) ale odkad rozwalilem sobie od tego
nadgarstki to nie jestem w stanie duzo jezdzic
Aktualnie nie (tz nie regularnie, bo pojscie czasem na basen
nie nazywam uprawianiem sportu)

> Na poczatek proponuje zazyć preparat z magnezem i obserwowac, czy
> przejdzie. Moze to byc niedobor magnezu.

czyli magnez w tabletkach? ok, sprobuje, dzieki

Sierp

7. Data: 2003-11-23 09:39:55

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Nov 2003 22:49:01 +0100
"Robert Tomasik" <r...@g...pl> naskrobał(a):

> [...]
> górze. Sposób dowolny, czyli albo skłon z trzymaniem palby u nogo,
> albo jakaś podpora (krawężnik) i wyprostowana noga. Nie boli skurcz i

no tak, to wiem, ale mi bardziej chodzi o przyczyny niz o skutki
poza tym skurcz zawsze chyba lapal mnie w nocy/rano/wieczorem w lozku

Sierp

8. Data: 2003-11-23 10:11:58

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

2...@s...netwytnijcalosc
,
Sierp <N...@s...netwytnijcalosc>:

> czyli magnez w tabletkach? ok, sprobuje, dzieki

Tak, moze byc w polaczeniu z potasem (aspargin, magnokal) albo wit. B6
(Magne B6).

Tak jak pisano tu, mozna tez zwiekszyc spozycie bananow, rodzynek, orzechow,
takze czekolady.

Pytasz o przyczyny: moze to byc intensywny ruch, a moze byc spozycie kawy -
jesli to ma miejsce, to ogranicz kawe.

--
Robert

9. Data: 2003-11-23 10:24:42

Od: Sierp <N...@s...netwytnijcalosc> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 23 Nov 2003 11:11:58 +0100
"Robert" <u...@o...pl> naskrobał(a):

> Pytasz o przyczyny: moze to byc intensywny ruch, a moze byc spozycie
> kawy - jesli to ma miejsce, to ogranicz kawe.

aktualnie intensywnego ruchu nie uprawiam (niestety), natomiast kawy
nie pijam w ogole :-)
tabletki zakupie, zapewne nie zaszkodza

Sierp

10. Data: 2003-11-25 08:07:47

Od: "Trasher" <t...@r...pierog.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Tez mialem (i czesciowa nadal mam) podobny problem. Mianowicie jakies
miesiac temu przez kilka nocy z rzedu budzily mnie w nocy skurcze lydek. Do
tego w pracy (informatyk) szybko dretwieja mi rece i nogi jak nie ruszam
nimi przez jakis czas (10-15 minut); drgania prawej powieki (dosyc rzadko
ale regularnie) o raz drgania (tiki) miesni... Zakupilem sobie Aspargin, bo
myslalem ze brak mi Magnezu (Potasu) - i owszem, skurcze przeszly, ale
drgania powieki pozostaly oraz bola mnie miesnie nog wogole. Mysle ze to
nastepstwo siedzacego trybu zycia (9-10h/dzien) + 2-3 kawy /dzien. Zaczne
chodzic na basen - jezeli to nie pomoze - trzeba bedzie pewnie udac sie do
lekarza... O wynikach kuracji mojej poinformuje niebawem...

Pozdro
Trasher

twór hypoechogeniczny
trzustka - problem