mocowanie cieniutkiej boazerii

1. Data: 2006-11-15 20:55:06

Temat: mocowanie cieniutkiej boazerii
Od: "Janusz" <j...@s...sm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boazeria 8,5x95 mm,sosna, (Leroi-Merlin) Bardzo proszę o poradę, jak:
1. położyć toto na łaty, skoro część pod wpustem ma ok. 1 mm a część nad nim
ma tę samą szerokość (nie idzie wbić gwózdka ani wetknąć klamerkę - kleić
? - jeśli nie chcę przybijać jak dechy na stodole),
2. położyć toto na drzwiczki szafek kuchennych (płyta wiórowa okleinowana i
lakierowana)- kleić ? (jaki klej), przeszlifować (gran. 60 wystarczy?)
Dziękuję za pomoc
Janusz

2. Data: 2006-11-15 23:32:25

Temat: Re: mocowanie cieniutkiej boazerii
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz <j...@s...sm.pl> wrote:

> [...]
> część
> nad nim ma tę samą szerokość (nie idzie wbić gwózdka ani

Jesteś pewien, że na klamerki do mocowania boazerii się nie da?
One rozwarcie szczęk mają malutkie przecież, a jeśli i tak za
duże, to co za problem je przygnieść?

> - kleić ?

Czemu nie, ale na czas schnięcia kleju i tak musisz boazerię
czymś docisnąć. Ta rzadko kiedy bywa idealnie płaska, najcześciej
jest lekko zwichrowana,ściana rzadko kiedy jest idealnie płaska i
zawsze coś gdzieś sprężynuje.

> 2. położyć toto na drzwiczki szafek kuchennych (płyta wiórowa
> okleinowana i lakierowana)- kleić ? (jaki klej), przeszlifować
> (gran.
> 60 wystarczy?) Dziękuję za pomoc

Kleić, dowolny klej montażowy, starą okleinę proponuję zmatowić
papierem ściernym, z powodu wspominanej wyżej wichrowatości
takich klepek konieczny będzie silny docisk - dwoje drzwiczek po
oklejeniu złóż frontami do siebie i ściśnij solidnie kilkoma
ściskami stolarskimi.

J.

3. Data: 2006-11-16 10:51:42

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz wrote:

> ? - jeśli nie chcę przybijać jak dechy na stodole),

Niedawno moja ekipa montowała mi podobną boazerie na ścianach
szczytowych poddasza. Przybijali ją do drewnianej konstrukcji
nośnej za ppmocą gwoździ z małymi łbami stukając młotkiem poprzez cienki
pręcik, tak żeby łeb gwoździa zagłębił się na 3-4 mm w desce.
Po wypełnieniu tych wgłębień szpachlówką z pyłu sosnowego i ich
przeszlifowaniu gwoździ nie widać, a deski są mocno przytwierdzone i nie
powinny się wichrować. Jest to niestety dość pracochłonna metoda.

T.

4. Data: 2006-11-17 21:56:46

Od: "Janusz" <j...@s...sm.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| takich klepek konieczny będzie silny docisk - dwoje drzwiczek po
| oklejeniu złóż frontami do siebie i ściśnij solidnie kilkoma

Stokrotne dzięki. Będę próbował. Pozdrawiam.

wosk na ścianie
Sprzedam - Listwy przypodlogowe z litego drewna sosna/buk/dab/jesion
etagenfrost
Jakie krzesło do kompa?
Na co uważać przy montażu okien