przycinka moreli !!! help

1. Data: 2005-03-15 19:06:09

Temat: przycinka moreli !!! help
Od: "GRZEGORZ PIASTA" <g...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich , mam pytanie odnośnie przycinania moreli na wiosnę : kiedy
nalepiej przycinać , jak przycinać i czym zabezpieczyć miejsca po obcięciu ?
no i może inne jakieś ważne informacje dla laika

2. Data: 2005-03-15 19:21:43

Temat: Re: przycinka moreli !!! help
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam wszystkich , mam pytanie odnośnie przycinania moreli na wiosnę :
kiedy
> nalepiej przycinać , jak przycinać i czym zabezpieczyć miejsca po obcięciu
?

Cięcie moreli lepiej wykonać latem,
w końcu lipca i w sierpniu, tuż po zbiorze owoców.

> no i może inne jakieś ważne informacje dla laika

Hmm, powierzyć ów zabieg praktykowi.

Pozdrawia unikowo boletus

3. Data: 2005-03-15 21:33:38

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d17bl7$hik$1@nemesis.news.tpi.pl GRZEGORZ PIASTA
<g...@n...pl> napisał(a):

> [...]
> : kiedy nalepiej przycinać , jak przycinać i czym zabezpieczyć
> miejsca po obcięciu ? no i może inne jakieś ważne informacje dla

Hejka. "Sztuka cięcia drzew i krzewów owocowych" prof. Augustyn Mika
Cena egz. 5,50 zł okładka kartonowa lakierowana, format A-5, fotografie i
rysunki kolor, objętość 48 str.
http://www.dzialkowiec.com.pl/ksiazki.php
Pozdrawiam notorycznie Ja...cki

4. Data: 2005-03-20 14:43:24

Temat: morele i nektaryny
Od: Zenon Michałowski <z...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedy najlepiej przycinać brzoskwinie i nektaryny

pozdrawiam

Zenon Michałowski

5. Data: 2005-03-20 16:55:47

Temat: Re: morele i nektaryny
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zenon Michałowski" <z...@l...pl> napisał w
wiadomości news:d1k26i$sf7$1@news.mm.pl...
> Kiedy najlepiej przycinać brzoskwinie i nektaryny
>
> Zenon Michałowski

Cięcie brzoskwiń i nektaryn:

Jeśli do tej pory nie wykonałeś oprysku zapobiegającego kędzierzawości liści
wykonaj to niezwłocznie zanim pąki nabrzmieją. Preparaty to: Syllit,
Miedzian, Dithane.

Pod koniec kwietnia, kiedy pojawia się faza różowego pąka przystąp do
intensywnego cięcia brzoskwini. Silne pędy zeszłoroczne tnij na 8-10 oczek,

a słabe na 1-2 oczka. Silniej możesz przyciąć te drzewka brzoskwini, które
obficie kwitną, a kwiaty nie zostały uszkodzone przez przymrozki. Rany po
cięciu posmarować pastą ochronną, np. Funabenem 03 PA

Oprócz cięcia tzw. "na owoc" brzoskwinie wymagają zarówno cięcia formującego
koronę, jak i zastępczego przeprowadzanego zaraz po zbiorach. Należy
ograniczyć wysokość drzewa, w przeciwnym wypadku strefa owoconośna przesunie
się na wierzchołek, poza zasięg Twoich rąk. Najkorzystniejsza dla brzoskwiń
jest tzw. korona pucharowa luźna, otwarta. Brzoskwinie bardzo lubią słońce.
Nie trzeba wyprowadzać przewodnika. Po zbiorach, silne tegoroczne pędy skróć
za 10 - 15 oczkiem, jest to cięcie "na owoc", słabsze pędy skracaj mocniej,
a wiosną zawiązane na nich owoce przerzedzaj, aby były dorodne. Jeszcze
słabsze pędy tnij krótko, za 2 oczkiem, będą to pędy zastępcze, a całkiem
słabe, cieńsze od słomki usuń. Na nich w przyszłym roku wyrosłyby bardzo
drobne owoce, pokryte gęstym kutnerem.

Cięcie drzew brzoskwini jest zabiegiem bardzo ważnym dla ich prawidłowego
wzrostu i owocowania. Gatunek ten zakłada pąki kwiatowe tylko na
jednorocznych przyrostach i dlatego dobrze reaguje na silne cięcie - im
więcej tegorocznych przyrostów, tym większe nadzieje na obfity
przyszłoroczny plon.

Więcej znjdziesz w googlach samodzielnie

:-)

Pozdrawiam pogodnie

skryba

http://www.staresady.republika.pl/ciecie_drzew.htm

http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=906

http://www.dzialkowiec.republika.pl/pliki/ciecie.htm

http://www.dor-rol.com.pl/dir-arch/0200-6-1.htm

6. Data: 2005-03-20 22:56:42

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-03-20 17:55, Użytkownik skryba ogrodowy napisał :

> Cięcie brzoskwiń i nektaryn:

Dziekuje. Ja tez z Twoich informacji skorzystam. Potrzebowalam tego.
pozdrawiam, Barbara

7. Data: 2005-03-20 23:25:02

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości
Dnia 2005-03-20 17:55, Użytkownik skryba ogrodowy napisał :

> Cięcie brzoskwiń i nektaryn:

Dziekuje. Ja tez z Twoich informacji skorzystam. Potrzebowalam tego.
pozdrawiam, Barbara

Niech będzie na zdrowie Tobie i Twoim roślinkom
:-))
Pozdrawiam pogodnie
skryba

8. Data: 2005-03-21 00:57:05

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba ogrodowy napisał(a):

> Cięcie brzoskwiń i nektaryn:
>
> Jeśli do tej pory nie wykonałeś oprysku zapobiegającego kędzierzawości liści
> wykonaj to niezwłocznie zanim pąki nabrzmieją. Preparaty to: Syllit,
> Miedzian, Dithane.

Przyznaję sie potrzebowałam kopa, aby jutro opryskać moja brzoskwinie
przeciwko kędzierzawości liści. W zeszłym roku ją posadziłam i niestety
nikt nie podpowiedział. Straszliwie chorowała. Mam nadzieje, że w tym
roku bedzie lepiej. Również dziękuję za przypomnienie. Stosowny zapis w
kajeciku powstał.
srdeczności michalina

9. Data: 2005-03-21 01:11:35

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przyznaję sie potrzebowałam kopa, aby jutro opryskać moja brzoskwinie
> przeciwko kędzierzawości liści. W zeszłym roku ją posadziłam i niestety
> nikt nie podpowiedział.

Tak, tak, najłatwiej zwalić winę na kogoś.
Była o tym mowa, pamiętam.

> Straszliwie chorowała. Mam nadzieje, że w tym
> roku bedzie lepiej. Również dziękuję za przypomnienie.

Oby nie było za późno.

> Stosowny zapis w
> kajeciku powstał.
> srdeczności michalina

Pozdrawia zabójczo boletus

10. Data: 2005-03-21 07:20:30

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli do tej pory nie wykonałeś oprysku zapobiegającego kędzierzawości
liści
> wykonaj to niezwłocznie zanim pąki nabrzmieją. Preparaty to: Syllit,
> Miedzian, Dithane.

TZN. psikać już teraz na śpiące drzewa ???
A co z temperaturą, nie powinna być dodatnia ???

Serdecznie Miłka

funkia Junior
kalendarz księżycowy
Jest wiosna!!!