mowa ciala

1. Data: 2003-12-22 14:02:59

Temat: Re: mowa ciala
Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jbaskab" <j...@o...pl>
news:bs6opu$cfc$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl>

> Zawsze my i nasze doświadczenia, Robaczek:-)
> Aska

A co powiesz na prywatne posty?
A co powiesz na publiczne KF'y?
A co powiesz na wszelkiego typu "umniejszacze"?
Hehehe
Powiesz (zapewne) że to "my i nasze doświadczenia" ;)
PS. na grupie jest przykładów zatrzęsienie w temacie:
"skąd się biorą uprzedzenia" :-)
\|/ re:

1. Data: 2003-12-22 14:15:18

Od: "jbaskab" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> A co powiesz na prywatne posty?
> A co powiesz na publiczne KF'y?
> A co powiesz na wszelkiego typu "umniejszacze"?
> Hehehe
> Powiesz (zapewne) że to "my i nasze doświadczenia" ;)

Oczywiście. Nic sie nie bierze tylko z powietrza (za wyjatkiem skroplonych
gazów i pyłów atmosferycznych;).

1. Data: 2003-12-22 14:37:26

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jbaskab" <j...@o...pl>
> Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl>

> Oczywiście. Nic sie nie bierze tylko z powietrza (za wyjatkiem
> skroplonych gazów i pyłów atmosferycznych;).

Ale mi się miło zrobiło. Ha! :-)
Jak to fajnie być "jednomyślnym" :)
PS. Z okazji Świąt i nie tylko przesyłam Ci "serdeczne uściski" :D
\|/ re:

1. Data: 2003-12-22 16:06:07

Od: "jbaskab" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale mi się miło zrobiło. Ha! :-)
> Jak to fajnie być "jednomyślnym" :)
> PS. Z okazji Świąt i nie tylko przesyłam Ci "serdeczne uściski" :D

Czuję się się uściskana:-)
Pogodnych Świąt:-)

Aska

1. Data: 2003-12-23 13:07:26

Temat: Re: Odp: mowa ciala
Od: ezra <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nonnocere wrote:

> Dokładnie. Oprócz kontekstu szalenie ważna jest spójność(brak spójności)
> komunikatów werbalnych i niewerbalnych. Przyjmuje się, że w przypadku
> rozmowy dwojga ludzi, tylko około 25% informacji bierzemy na podstawie
> tego CO ktoś mówi. Reszta to bardziej JAK to mówi. Czyli cały przekaz
> niewerbalny.

ciekawi mnie przy tym, co jest bardziej wiarygodne. czy stan emocji
lepiej oddaje te 25% przekazanych werbalnie, czy 75% niewerbalnie. ja
bardziej chyba przywiazuje uwage, do tego jak komunikat jest
prezentowany. Moze to blad, ale czasami rozbieznosc jest dla mnie za
duza, zeby uwierzyc "na slowo". I mam tu na raczej na mysli kontakt z
kims lepiej znanym, a nie pierwsze spotkanie.

//ezra
--
...who howled on their knees in the subway and was drag off the roof
waving manuscripts and genitals

1. Data: 2003-12-23 14:23:37

Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ezra wrote:

> ciekawi mnie przy tym, co jest bardziej wiarygodne. czy stan emocji
> lepiej oddaje te 25% przekazanych werbalnie, czy 75% niewerbalnie.

przekaz werbalny - to suche słowa. Jeśli napiszę tutaj, że czuję złość,
możesz uwierzyć albo nie. Ale jakbyś stała przede mną, to mogłabyś
zobaczyć jakim tonem to mówię, jak blisko Ciebie stoję, jak zachowuje
się moje ciało etc... Ten komunikat staje się bardziej sprawdzalny i
autentyczny. Albo okazuje się oszustwem. Ja mówię teraz: Czuję złość.
Ale gdyby ktoś był teraz przy mnie, wiedziałby, że najprawdopodobniej
kłamię. Daję przekaz werbalny, który jest niespójny z tym co naprawdę
czuję. Czyli w tym i wielu przypadkach przekaz niewerbalny króluje.
Inna sytuacja jest na przykład w przypadku psychoz schizofrencznych
gdzie niespójność komunikatów wysuwa się na plan pierwszy.

> [...]
> duza, zeby uwierzyc "na slowo". I mam tu na raczej na mysli kontakt z
> kims lepiej znanym, a nie pierwsze spotkanie.

No właśnie :) Nie każde "kocham Cię" brzmi tak samo, a tym bardziej
znaczy to samo :)
--
Pozdrawiam, Madzia S.

"Spróbuj po prostu żyć. Rozpamiętywanie jest zajęciem starców." -
Paulo Coelho

1. Data: 2003-12-23 16:31:47

Od: ezra <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nonnocere wrote:
> [...]
> kłamię. Daję przekaz werbalny, który jest niespójny z tym co naprawdę
> czuję. Czyli w tym i wielu przypadkach przekaz niewerbalny króluje.

taki, powiedzialbym, dyskomfort w przekazywaniu emocji widac wyraznie,
gdy sie prowadzi dosc ozywiona dyskusje na przyklad przez Gadugadu, albo
irc'a (kto to jeszcze pamieta...). trudno czasem nawet wyrazic ironie,
albo latwo o przeklamanie w odbiorze.

Mi jednak w pytaniu chodzilo o zwykla "twarza w twarz" wymiane
informacji. Co jest prawdziwsze, slowa, czy gesty i grymasy, ktore im
towarzysza. Oczywista jest np. sytuacja, gdy ktos mowi, cedzac przez
zeby "nie, nie jestem na ciebie zly". Slyszymy "nie", widzimy morderstwo
w oczach. Czy w takim razie, pomijajac zle interpretacje, w ogolnosci
nalezy na pierwszym planie stawiac niewerbalne komunikaty?

> No właśnie :) Nie każde "kocham Cię" brzmi tak samo, a tym bardziej
> znaczy to samo :)

czasem takie akurat slowa mocno sie wycieraja w uzyciu.

ezra

1. Data: 2003-12-23 17:18:48

Od: nonnocere <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ezra wrote:

> [...]
> gdy sie prowadzi dosc ozywiona dyskusje na przyklad przez Gadugadu, albo
> irc'a (kto to jeszcze pamieta...). trudno czasem nawet wyrazic ironie,

od irc`a zaczynałam przygodę z internetem, także dobrze pamiętam :)

emotikonów powstaje mnóstwo, ale i tak nie zastopią żywej rozmowy ;)

> [...]
> w oczach. Czy w takim razie, pomijajac zle interpretacje, w ogolnosci
> nalezy na pierwszym planie stawiac niewerbalne komunikaty?

Powiem tak: w ogólności więcej informacji można wyciągnąć z przekazu
niewerbalnego, ALE informacja którą ktoś chce przekazać jest szalenie
istotna. Na przykład w przypadku złości: Dlaczego osoba A nie chce
powiedzieć osobie B, że jest zła. A osoba B intuicyjnie czuje (na
przykład z przekazu niewerbalnego, kontekstu sytuacyjnego), że osoba B
nie mówi prawdy. Czyli osoba B wie, że osoba A nie chce powiedzieć
prawdy - wie to z dwóch przekazów. Obydwa są bardzo ważne, bez jednego z
nich informacja byłaby niepełna. Dlatego nie stawiałabym na pierwszym
planie przekazu niewerbalnego, chociaż jest bogatszy w informacje.

--
Pozdrawiam, Madzia S.

"Spróbuj po prostu żyć. Rozpamiętywanie jest zajęciem starców." -
Paulo Coelho

Uzaleznienie od chata - prosze o pomoc!
różnica w komunikacji mężczyzn i kobiet
JEDNOSTRONNA NIEUWAGA