mrówki wchodza przez wentylacje w oknach

1. Data: 2010-06-02 18:29:16

Temat: mrówki wchodza przez wentylacje w oknach
Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam okna Jezierskiego które na zewnątrz na dole maja podłuzne szpary -
podobno do wentylacji. Od kilku dni szukam skąd mam mrówki w domu i dzis na
zewnatrz budynku zauważułem skupisko przy tych otworach. Tylko teraz
ciekawe, okna niby 3-szybowe, szczelne a robale włażą. Jak znaleźć dziure?

2. Data: 2010-06-02 19:40:47

Temat: Re: mrówki wchodza przez wentylacje w oknach
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 2 Jun 2010 20:29:16 +0200, Rafał napisał(a):

> Mam okna Jezierskiego które na zewnątrz na dole maja podłuzne szpary -
> podobno do wentylacji. (...) okna niby 3-szybowe, szczelne

Na Twoje szczęscie jednak nie całkiem i nie zmieniaj tego :-)

> a robale włażą. Jak znaleźć dziure?

Otworzyć okno i przyjrzeć sie uszczelce na jego obwodzie :-)

3. Data: 2010-06-03 07:56:55

Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

ale to okno jest niotwieralne :)

4. Data: 2010-06-03 10:49:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Jun 2010 09:56:55 +0200, Rafał napisał(a):

> ale to okno jest niotwieralne :)

No to mogiła. Pozostaje więc jakaś mikroskopijna dziura wokół jego ramy,
może pod parapetem...

5. Data: 2010-06-03 11:29:35

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Rafał pisze:
> Od kilku dni szukam skąd mam mrówki w domu i dzis na
> zewnatrz budynku zauważułem skupisko przy tych otworach. Tylko teraz
> ciekawe, okna niby 3-szybowe, szczelne a robale włażą. Jak znaleźć dziure?

posmaruj mrowkom grzbiety klejem typu kropelka i jak dotra do szczeliny
to sie wkleja i zatkaja otwor.
:-)

KJ

6. Data: 2010-06-04 09:34:10

Od: Fieta <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Cze, 13:29, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:

> posmaruj mrowkom grzbiety klejem typu kropelka i jak dotra do szczeliny
> to sie wkleja i zatkaja otwor.
> :-)
>
> KJ

Mrówki chodzą ścieżką, którą wyznaczyły sobie zapachem. Trzeba im ten
zapach innym zapachem popsuć. U mojej mamy wystarczyło pokropić ścianę
kroplami miętowymi i rozetrzeć krople wokół wlotu do wentylacji
(stamtąd szły hordy mrówek).
W każdym razie mrówki nie lubią takich silnych bodźców i w końcu sobie
pójdą.
Warto sprawdzić poco mrówki włażą Ci do mieszkania... macie coś co
lubią jeść? W cukrze buszują? W pieczywie?

pzdr, mf

7. Data: 2010-06-05 04:51:41

Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał wrote:

> [...]
> ciekawe, okna niby 3-szybowe, szczelne a robale włażą. Jak znaleźć dziure?
To samo miałem kilka lat temu też w czerwcu. Wieczorem zobaczyłem mrówy w
zlewie. Po sznurku mrówek trafiłem w narożnik kuchni przyległy do okna.
Wychodziły pod parapetem. Za oknem zobaczyłem ostatnie mrówki taszczące
dobytek i wchodzące pod parapet. Pół nocy usuwałem je z kuchni po
odsunięciu szafki. Jak wstałem rano nie było po nich śladu.
Mrówki teraz szukają miejsca na gniazda. Jest to przejściowe szaleństwo..
Szybko zmieniają zdanie i wracają na łono natury Takie opinie znalazłem w
Internecie gdzie guglałem jak się ich pozbyć.
Zaklej otwory taśmą klejącą i wyłap te co są w domu. Muszą pić wodę więc idź
za sznurkiem mrówek i nic im nie rób dopóki nie znajdziesz mrowiska. Wtedy
je usuń. Na zmiotkę i za okno. Resztki wyłap mokrą szmatą i wypłucz w
zlewie.
Moje mrowisko miało z pół litra żywe masy, może litr.
Powodzenia
dziadek2

lakier metaliczny w sprayu
Słabe ciśnienie wody w kranie do pralki automatycznej
Dach z papy i nylon dekarski
granit na schody
jaka farba do domku murowanego na dzialce ?