mrozenie warzyw i owocow

1. Data: 2003-07-10 17:03:47

Temat: mrozenie warzyw i owocow
Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Szanowni grupowicze,

Chcialabym przed sezonem zebrac informacje dot. mrozenia papryki - to pyszne
warzywko jest strasznie drogie zima, wiec pomyslalam, ze sobie zamroze i bede
miec swieze zima. Zastanawiam sie tylko, czy przed zamrozeniem powinnam papryke
zblanszowac? Zeby zaoszczedzic miejsca w zamrazalce, chce papryke pokroic w
paski - czy to jest dobry pomysl?
Chcialabym rowniez poeksperymentowac z innymi warzywami i owocami, np.
ananasem - czy swiezego ananasa mozna zamrozic, czy moze bardziej nadaje sie
taki z puszki (jesli w ogole)?

Z gory dziekuje za wszystkie rady. Pozdrawiam
Iza

1. Data: 2003-07-10 19:13:47

Temat: Re: mrozenie warzyw i owocow
Od: "BaM" <b...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
bede
> miec swieze zima. Zastanawiam sie tylko, czy przed zamrozeniem powinnam

Tak, zblanszować chwilę.
Z siostrzyczką robimy tak co roku.
Kroimy jak nam się podoba, blanszujemy, odcedzamy i do wora w zamrazalniku.
A potem z sadysfakcją wyjmujemy w środku zimy jak papryka kosztuje 5 razy
tyle.

Pozdrawiam
Barbara(BaM)

1. Data: 2003-07-10 19:31:47

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chcialabym rowniez poeksperymentowac z innymi warzywami i owocami, np.
> ananasem - czy swiezego ananasa mozna zamrozic, czy moze bardziej nadaje

przepraszam, a po co mrozic ananasa z puszki???

pzdr
marta

1. Data: 2003-07-11 06:46:43

Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> sie
>
> przepraszam, a po co mrozic ananasa z puszki???

No tak, moj blad ;-) A jak z ananasem swiezym - czy nadaje sie do mrozenia?

Pozdrawiam
Iza

1. Data: 2003-07-11 09:53:45

Od: Elvgreen <p...@N...domdata.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ananasem - czy swiezego ananasa mozna zamrozic, czy moze bardziej nadaje sie

Może nie zupełnie na temat, ale ostatnio w podobnym celu zakupiłem sobie
zamrażareczkę :-) Już jest prawie pełna. Truskawki, wiśnie, czereśnie,
porzeczki, ostatnio kalafior. Zamierzam jeszcze wpakować śliwki i
maliny, ale papryka to też świetny pomysł.

1. Data: 2003-07-11 10:50:12

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> sie
>
> przepraszam, a po co mrozic ananasa z puszki???

Mnie sie zdarzalo pare razy - np. do wieprzowiny slodko-kwasnej potrzeba tylko
4 plastry, wiec reszte zamrazam na nastepny raz. W smaku bez zmian.

Pozdrawiam,
Ania

1. Data: 2003-07-11 22:03:33

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Jul 2003 21:13:47 +0200, "BaM" <b...@k...chip.pl> wrote:

> Kroimy jak nam się podoba, blanszujemy, odcedzamy i do wora w zamrazalniku.
>A potem z sadysfakcją wyjmujemy w środku zimy jak papryka kosztuje 5 razy
>tyle.

Czy ona nadaje sie do salatek/surowek czy raczej do obrobki cieplnej?

--
Pozdrawiam, Sabina

CFV2: pl.soc.wegetarianizm (glosowanie)
Jaki jest dobre danie z soi