musztarda angielska

1. Data: 2000-07-03 16:37:02

Temat: musztarda angielska
Od: iziak <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W pewnym przepisie z grupy na salatke wsrod skladnikow wymieniona byla
musztarda angielska. Niestety w sklepie nie znalazlam takowej. W zwiazku
z tym mam kilka pytan: czy mozna ja zastapic jakas inna musztarda? jesli
tak, to jaka? co jest specyficznego w smaku musztardy angielskiej?
Pozdrawiam,
Iza

1. Data: 2000-07-04 05:25:14

Temat: Re: musztarda angielska
Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

iziak <i...@p...wp.pl> wrote:

> [...]
> z tym mam kilka pytan: czy mozna ja zastapic jakas inna musztarda? jesli
> tak, to jaka? co jest specyficznego w smaku musztardy angielskiej?

Uchodzi za bardzo ostra.

Wladyslaw

1. Data: 2000-07-04 08:43:02

Od: iziak <i...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uchodzi za bardzo ostra.

A czy jakas inna jest podobna w smaku do niej i moglaby ja zastapic?

1. Data: 2000-07-04 14:57:22

Od: Slavek <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Jedna z bardziej znanych jest "Colemans", jest dosc ostra.
Jesli takowej nie ma sprobuj zrobic sam.
w mozdiezu rozgniesc nasiona gorczycy na puder dodac troche oliwy wode i sol,
jesli lubisz bardziej slodkawa mozesz dodac troche cukru lub miodu,
poeksperymentuj.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-07-04 17:37:43

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Slavek <s...@s...com> wrote:

> [...]
> w mozdiezu rozgniesc nasiona gorczycy na puder dodac troche oliwy wode i sol,
> jesli lubisz bardziej slodkawa mozesz dodac troche cukru lub miodu,

Do musztardy angielskiej uzywa sie o ile wiem mieszanki gorczycy bialej
i czarnej. Ponadto maki pszennej oraz przypraw -- czesto kurkumy.
Co do oliwy -- jestes pewien? Czy olej z nason gorczycy nies starczy?
CZy na pewno nie daje sie octu jak w innych musztardach?

Wladyslaw

1. Data: 2000-07-05 04:03:42

Od: "f." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> wrote in message

> Uchodzi za bardzo ostra.
>
> Wladyslaw
Lubie musztarde. Jadlem rozne. Niemieckie, angielskie , francuskie dijony,
rosyjskie ( robione w Bronxie NY i w Moskwie), amerykanskie, wloskie i
greckie....Cienko mielone i grubo mielone. Bardzo zolte, mniej zolte.
Brazowe i zielone. Chrzanowe i z koperkiem. Na winie i na brandy. Delikatne
i takie co wyciskaly lzy z oczu. Najbardziej ostra jaka jadlem to musztarda
chinska, a najlepsza to polska musztarda sarepska ( taka jaka pamietam...w
szklanych "musztardowkach ").
F.

Ryz na przeczyszczenie?
Makaron ryzowy -d robne problemy