nadciśnienie tetnicze a leki

1. Data: 2005-11-19 21:37:17

Temat: nadciśnienie tetnicze a leki
Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
mam stwierdzone nadcisnienie tetnicze w lekkiej postaci, biore lek Inhibace
i mam prowadzic dzienniczek pomiaru cisnienia.No wiec karnie to robie, ale
zaczelam sie nad czyms zastanawiac - czy leki na nadcisnienie powinny
obnizac je od razu- w sensie np po jakims czasie od zazycia /godzina, dwie/,
czy dzialaja dopiero po kilku dniach ? Pytam, bo biore lek od 5 dni,a
cisnienie mam takie samo, a czasem nawet wyzsze w dwie godziny od zazycia
leku:-)

Usmiechy,
Ruda

2. Data: 2005-11-19 21:46:49

Temat: Re: nadciśnienie tetnicze a leki
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

5 dni, to za mało, żeby wyciągać wnioski na temat skuteczności leczenia.
Poza tym, jak zwykle mało konkretów, które pomogłyby cokolwiek zasugerować.

Lek, który bierzesz, nie będzie w ściśle określonym czasie obniżał
ciśnienia w określony sposób. Po jakimś czasie będzie zauważalna pewna
tendencja spadkowa. Jeśli masz niewielkie nadciśnienie, to lekarz pewnie
wspominał, że bardzo ważnym elementem leczenia jest odpowiednia dieta i
tryb życia.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-11-19 22:19:12

Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał:
> [...]
>
> Lek, który bierzesz, nie będzie w ściśle określonym czasie obniżał
> ciśnienia w określony sposób. Po jakimś czasie będzie zauważalna pewna

Absolutnie nie chce wyciagac wnioskow na temat skutecznosci
eczenia:-) -mam dobra lekarke, ktorej ufam i zdaje sobie sprawe, ze to
dopiero poczatek terapii.. Chodzilo mi jedynie o mechanizm dzialania takich
lekow - czy ich dzialanie jest widoczne od razu, czy raczej w perspektywie
jakiegos czasu. Z Twojej odpowiedzi wynika, ze raczej to drugie- ale dotyczy
to wszystkich lekow na nadcisnienie, czy akurat Inhibace?

Pozdrawiam,
Ruda

4. Data: 2005-11-19 22:45:08

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chodzi wyłącznie o mechanizm działania, to leki
przeciwnadciśnieniowe zaczynają działać w ciągu sekund do kilku godzin
od podania (w zależności od drogi podania i rodzaju leku). "Włączenie
mechanizmu działania" nie jest jednak równoznaczne z zauważalnym efektem
klinicznym, gdyż nie tylko sam lek ma wpływ na ciśnienie tętnicze krwi.
Wystarczy choćby sam stres spowodowany ciekawością, czy lek już działa,
żeby efekt w momencie mierzenia ciśnienia został zniwelowany.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2005-11-19 22:52:43

Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przeciwnadciśnieniowe zaczynają działać w ciągu sekund do kilku godzin
> od podania (w zależności od drogi podania i rodzaju leku).

Rozumiem, dziekuje bardzo - mniej wiecej mi sie rozjasnilo:-)

Pozdrawiam,
Ruda

Wąsy
Niedobor witaminy B12