nadmiar owoców

1. Data: 2009-05-24 18:24:42

Temat: nadmiar owoców
Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak nigdy dotąd obrodziła Koksa Pomarańczowa.
Owoców zapowiada się zatrzęsienie, co widać pod linkiem
http://picasaweb.google.com/kkrycha/JabOn_nadmiar_ow
ocow#
Zaczęłam obrywać owoce, aby je przerzedzić, bo nie wiem, czy jabłonka sama
to zrobi i zrzuci nadmiar owoców.
Nazbierałam tego aż 3/4 wiadra.
Podczas zrywania zauważyłam, że w niektóre owoce dostał się robak.
I mam pytanie, czy te robaki będą ciągle wgryzać się do kolejnych owoców?
I jak nie chcę mieć wszystkie owoce robaczywe, to muszę pryskać chemią?
Czy może to co miało dostać się do owoców to się dostało i wystarczy te
robaczywe zerwać?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2009-05-25 06:07:26

Temat: Re: nadmiar owoców
Od: "skryba" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ocow#
> Zaczęłam obrywać owoce, aby je przerzedzić, bo nie wiem, czy jabłonka sama

http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=175
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=396

Pozdrawiam pogodnie

3. Data: 2009-05-25 19:54:59

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba pisze:
(...)
> http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=175
> http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=396
>
> Pozdrawiam pogodnie

To ja chyba za wcześnie zaczęłam przerywać skoro w powyższych
linkach jest zapisane, że ręczne obrywanie wykonuje się po czerwcowym
opadaniu zawiązków.

A co pryskaniem przeciw robakom?

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2009-05-26 10:50:45

Od: "skryba" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> skryba pisze:

> A co pryskaniem przeciw robakom?

Stosuję Calypso 480 SC selektywny, długo działający z dużą gamą zwalczanych
szkodników.

Pozdrawiam skutecznie

5. Data: 2009-05-26 17:30:53

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" szrajbnał:

> Stosuję Calypso 480 SC selektywny, długo działający z dużą gamą
> zwalczanych
> szkodników.

To raczej nieselektywny! Na mój gust selektywny byłby wtedy, gdyby zwalczał
tylko np mszyce, a juz dajmy na to owocnicy, owocówce czy przędziorkom nie
robiłby krzywdy ;-)

Zdroofka Johnny

6. Data: 2009-05-26 18:02:40

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gvh9ia$nat$1@nemesis.news.neostrada.pl johnny
<j...@p...pl> napisał(a):

> To raczej nieselektywny! Na mój gust selektywny byłby wtedy, gdyby
> zwalczał tylko np mszyce, a juz dajmy na to owocnicy, owocówce czy
> przędziorkom nie robiłby krzywdy ;-)

Hejka. Nie każdy jest taki skrupulatny, Johnny. :-) SkoroCalypso nie
truje owadów zapylających i pożytecznych, no i Skryba tez przeżywa opryski,
to chyba wystarczy? :-)
Pozdrawiam wyrafinowanie Ja...cki

7. Data: 2009-05-27 09:52:25

Od: "skryba" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tylko np mszyce, a juz dajmy na to owocnicy, owocówce czy przędziorkom nie

Mamy różne gusta. Ja wolę prysnąć raz na kilkanaście dni tępiąc selektywnie
szkodniki naliściowe i owocowe niż pryskać co chwilę środkami zwalczającymi
wyłącznie danego szkodnika. Pszczółki, biedronki, złotooki mają nie ucierpieć.
Tylko o to mi chodzi.

Pozdrawiam wygodnie.

czym obsiać błotnisty piach nad jeziorem?
siarczan amonu na trawę
Wysokie tuje
NARESZCIE
Głóg Paul's Scarlet - podeprzeć czy ciąć?