nadmierne pocenie sie

1. Data: 2003-11-17 09:47:22

Temat: nadmierne pocenie sie
Od: michun <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
mam ostatni taki problem
strasznie sie poce
w czasie normalnych czynnosci typu wyjscie z domu pojechanie samochodem
do sklepu rozmowa ze znajomymi potrafie sie strasznie spocic
poce sie przede wszystkim pod pachami i to tak ze mam plamy wielkosci
dwu zlozonych dloni na sportowej bluzie pod ktora mam jeszcze
podkoszulek jeszcze bardziej mokry :)
poca mi sie rownierz dlonie
zawsze pocilem sie pod pachami, mialem tam mokre plamy, dlonie mialem
raczej suche, wszystko umiarkowanie
ale teraz to juz przesada :) mam z tego powodu spory dyskomfort psychiczny
co to moze byc?
dziekuje za pomoc
mih

2. Data: 2003-11-17 10:28:54

Temat: Re: nadmierne pocenie sie
Od: "Zavrat" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michun" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> raczej suche, wszystko umiarkowanie
> ale teraz to juz przesada :) mam z tego powodu spory dyskomfort psychiczny

1. Etiaxil lub Antidral w aptece bez recepty (jeśli masz HH).
2. Jeśli to efekt erytrofobii lub SAD, konsultacje z psychologiem i np.
Seroxat.
3. Rozważenie operacji ETS.

Polecam forum:
http://users.nethit.pl/forum/forum/czerwienienie/
oraz stronę:
http://www.erytrofobia.republika.pl/

Pozdrawiam
Zavrat

3. Data: 2003-11-17 10:41:43

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> raczej suche, wszystko umiarkowanie
> ale teraz to juz przesada :) mam z tego powodu spory dyskomfort psychiczny

Gruczoły potowe są jednym z ważniejszych elementów układu termoregulacji
człowieka i w czasie przegrzania organizmu dochodzi do zwiększania ich
aktywności.
Parowanie potu powoduje oddawanie temperatury otoczeniu i w ten sposób
zapobiega przegrzaniu, co mogłoby to doprowadzić do niebezpiecznych
powikłań.
Również poważną rolę w utrzymaniu odpowiedniej temperatury odgrywają drobne
naczynia krwionośne, które rozszerzają się wraz ze wzrostem temperatury,
a kurczą przy jej spadku, co zapobiega nadmiernemu wychłodzeniu krwi.
Oba te mechanizmy wykorzystywane są jednocześnie i dlatego przy wzroście
temperatury ciała skóra robi się rumiana i wilgotna od potu. Obserwować to
można np. w stanach chorobowych przebiegających z gorączką albo u osób
zdrowych w saunie.
Mimo, że obie reakcje zachodzą jednocześnie to ich neuronalna kontrola
przebiega odmiennymi torami.
Pobudzenie wydzielania potu następuje drogą włókien układu sympatycznego,
w których mediatorem synaptycznym jest acetylocholina, a proces ten jest
regulowany przez podkorową część mózgu nazywaną podwzgórzem.
Im wyższa jest temperatura krwi dopływającej do podwzgórza, tym silniejsze
wydzielanie potu.
Naczynia krwionośne skóry również reagują na impulsację sympatyczną jednak
ta powoduje ich obkurczenie. Właśnie z tego powodu ludzie w stanach
pobudzenia emocjonalnego robią się bladzi i spoceni.
Dawniej stosowano kąpiele, w nadmiernej potliwości dodawano do kąpieli korę
dębu, igliwie sosnowe lub nadmanganian potasu. Korzystne może być również
wykonywanie zabiegów z 20% chlorkiem glinowym w 80% bezwodnym alkoholu,
który nakłada
się na ręce i stopy na 6 godzin i przykrywa folią.

Główną przyczyną jest Twój MODEL ŻYWIENIA.
Dieta optymalna + prądy selektywne PS na centralny układ nerwowy z pewnością
by Ci pomogły przywrócić równowagę między układem sympatycznym i
parasympatycznym w całym organizmie, co odczułbyś jako ogólne polepszenie
samopoczucia, większej odporności na stresy, no i ustąpił byTwój problem
nadmiernej potliwości.

Pozdrawiam
Krystyna

4. Data: 2003-11-17 11:00:38

Od: michun <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a po polsku moglbys?
nie chce 'chemi' to jest wyrobow przemyslu farmakologicznego
chodzi mi raczej o zmiane jakiegos elementu w diecie albo ziola
wczesniej tego nie mialem
lekarz powiedzial mi ze byc moze na wskutek oslabienia organizamu
bylem ostatnio przeziebiony, jakas infekcja
moze mam temperature - ide zaraz do apteki po termometr
chodze ostatnio niewyspany - po weekendzie :)
dziekuje i pozdrawiam

5. Data: 2003-11-17 12:59:20

Od: "Doxent" <d...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Główną przyczyną jest Twój MODEL ŻYWIENIA.

a moze po prostu jest mu za cieplo ?

6. Data: 2003-11-23 18:11:11

Od: "Marian" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "michun" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> raczej suche, wszystko umiarkowanie
> ale teraz to juz przesada :) mam z tego powodu spory dyskomfort psychiczny

U mnie nadmierne pocenie wiazalo sie z nadczynnoscia tarczycy. I podobnie
jak ty po przejsciu paru kroków bylem mokry, do tego doszly jeszcze inne
objawy jak np szybkie meczenie sie, stany lekowe i poddenerwowanie. Po paru
miesiacach kolatanie serca, czasami bule.

krtan
Tabletki antykoncepcyjne, pytanie!
Odsłonięte szyjki - czy ktoś może się podzielić?
Glizdy ludzkie
Poranny wysilek fizyczny