naleśniki

1. Data: 2004-03-09 22:22:44

Temat: naleśniki
Od: "brian" <b...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

witam,

mam patelnie i dwie lewe rece do kuchni, a bardzo chcialbym zaimponowac
dziewczynie, ktora odwiedzi mnie za 2 dni :) chce zrobic nalesniki;

czego potrzebuje? w jakiej kolejnosci sie to wykonuje? (to chyba sie przepis
nazywa?)

z góry bardzo dziekuje za łopatologiczne wytlumaczenie mi jak zrobic ten
niesamowicie wykwintnie trudny kulinarny przysmak...

lepiej jesc z dżemem czy z twarogiem? czy z czym jeszcze?
co zrobic zeby sie nie przyklejalo i takie tam; ratujcie, chce wypasc jak
prawdziwy kucharz i zrobic dobre wrazenie :)

pozdrowienia

Piotr

1. Data: 2004-03-09 22:38:27

Temat: Re: naleśniki
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 9 mars 2004 ŕ 23:22:44, brian a écrit :

> [...]

> co zrobic zeby sie nie przyklejalo i takie tam; ratujcie, chce wypasc jak
> prawdziwy kucharz i zrobic dobre wrazenie :)

Ja bym tam na dziewczynie nalesnikow nie eksperymentowala...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2004-03-10 00:14:35

Temat: Odp: naleśniki
Od: "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:6...@y...com...

> Ja bym tam na dziewczynie nalesnikow nie eksperymentowala...

ja bym wogole nie eksperymentowala z czyms czego nie umiem na kims na kim
chce wrazenie zrobic, ale ja jakas dziwna jestem;)

--
pozdrawiam cieplutko
**agatka**

1. Data: 2004-03-10 08:44:35

Od: "batory" <b...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zgadzam się ze zdaniem przedmówczyń, że naleśniki nie są łatwe, a
najtrudniejsze są początki. Ale mam dobre serce, więc wyłożę najprościej jak
umiem.
Więc tak: uwaga wstępna: z jednego jaja wychodzą 4 naleśniki, takie na dużą
patelkę.
I teraz: bierzesz tyle jaj ile chcesz mieć naleśników.
Na jedno jajo dajesz 4 lczubate łyżki mąki, szczyptę soli (tyle jakbyś samo
jajko solił) oraz mleko pół na pół z wodą, ale to Ci niestety nie powiem
ile, bo zawsze robię na oko, oraz łyżeczkę oleju.
A teraz po kolei: do garnuszka (ja biorę taki dwulitrowy) odmierzamy łyżką
właściwą ilość mąki (powtarzam - 4 czubate łyżki mąki na jedno jajo co daje
materiał na 4 naleśniki), na to wbijamy jaja, solimy, dodajemy mleka i wody
(ostrożnie, aby nie przesadzić) i miksujemy. Patrzymy czy jest właściwa
konsystencja (jak roztrzepana śmietana), ew. dodajemy jeszcze mleka lub
wody. Odstawiamy na pół godzinki i smażymy.
Patelkę należy dobrze rozgrzać, że już jest nagrzana własciwie poznać po
tym, że wpuszczona na nią kropla wody z sykiem natychmiast paruje, przetrzeć
kawałkiem słoninki (bardziej wprawni mogą użyć oleju, a na teflonowej nic,
ale Ci nie radzę, bo jak mówisz jesteś początkujący), wlać na nią ok 100 ml
(ja mam akurat taką łyżkę) ciasta i dokładnie je rozlać po całej patelce. W
zasadzie powinno się smażyć z obu stron, ale przy nieumiejętnym obracaniu
(ja obracam przez podrzut) naleśnik może się podrzeć, więc możesz smażyć aż
przestanie być z wierzchu wilgotne.
Porada za 5 gr: wypróbuj to najpierw na sobie, dopiero potem na tym kimś
komu chcesz zaimponować
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2004-03-10 12:48:04

Od: "Gocha" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja jak eksperymentuję, nawet na kimśto mi najbardziej smakuje :)
Bo potem to juz nie tak bardzo.
Pozdrawiam Gośka

1. Data: 2004-03-10 12:54:24

Od: "ścierwo" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> A ja jak eksperymentuję, nawet na kimśto mi najbardziej smakuje :)
> Bo potem to juz nie tak bardzo.
> Pozdrawiam Gośka

Ja też, a najbardziej mnie bawi jak im wykręca gebe i chwalą.
ziuta

1. Data: 2004-03-11 23:17:11

Od: "Beatka" <s...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> (ja obracam przez podrzut) naleśnik może się podrzeć, więc możesz smażyć

> przestanie być z wierzchu wilgotne.

<ciach>
Zgadzam sie ale dodam jeszcze ze nalezy nalac na patelnie bardzo malo oleju
tzn jak najmiej sie da zeby tylko "zwilzyc patelnie, w przeciwnym wypadku
nalesniki wyjda takie tluste i brzydkie. Ja tylko raz nalewam olej a pozniej
z kolejnymi nalesnikami zaczyna go ubywac wiec smaze na prawie suchej.
Kiedy nalesnik jest juz prawie gotowy u gory, podwazam go na okolo takim
kuchennym przyrzadem do podawania ciasta (metalowy prostokat z raczka
plastikowa), zmierzam coraz bardziej do srodka uwazajac zeby go nie rozerwac
i przewracam na druga strone. Pierwsze dwa nalesniki zawsze wychodza mi
beznadziejnie, kolejne juz ok wiec sie nie zrazaj :) Smaz na malym ogniu
zeby nie spalic. Pocwicz dzien wczesniej ;)

Pozdrawiam Beata

1. Data: 2004-03-11 23:25:11

Od: "Beatka" <s...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

P.S.
co do farszu, najlepiej zrob dwa lu nawet trzy:
-w jednej miseczce wczesniej przygotuj twarog ( kupujesz mielony w kostce,
dodajesz serek waniliowy homogenizowany, troche smietany 18% i cukier
waniliowy do smaku). Gotowe nalesniki smarujesz twarozkiem skladasz na pol
lub w trojkat czyli na pol i jeszcze raz na pol , polewasz smietana 18% i
posypujesz cukrem.
-dzem
-owoce z puszki: ananas, brzoskwinia i inne jakie lubisz kroisz w kostke do
miseczki. Do gotowego nalesnika wkladasz porcje owocow polewasz lekko
jogurtem naturalnym (tzn bez dodatkow) skladasz nalesnika na polowe polewasz
znowu jogurtem i na to czekolada w plynie (takie gotowe sosy czekoladowe w
plastikowych butelkach mozna kupic). Sos mozesz polac na jogurt w ksztalcie
serca;) i posypac odrobina wiorkow kokosowych (ale niekoniecznie). Pyyycha
:)))

Te nadzienia mozesz rano przygotowac w miseczkach i wlozyc do lodowki, podac
dopiero po zrobieniu nalesnikow. Na pewno zrobisz wrazenie.

Pozdrawiam i zycze powodzenia
Beata

1. Data: 2004-03-13 01:00:08

Od: "Agata Mryczko" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik batory <b...@w...poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c2mkll$m61$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
jak
> umiem.
> Więc tak: uwaga wstępna: z jednego jaja wychodzą 4 naleśniki, takie na

hmm a ja daje zawsze jedno jajko (do szklanki wody, szkl maki i szlk mleka,
potem niestey dodaje na oko maki;) ale i tak zostaje przy jednym jajeczku:)
z tego mi wychodzi ok. 12- 15 nalesnikow na tak nieduza patelnie:)

--
pozdrawiam cieplutko
**agatka**

Ciemny spód do tortu