[nalewka] pytanie greenhorna :-)

1. Data: 2003-09-09 15:03:15

Temat: [nalewka] pytanie greenhorna :-)
Od: "mariusz" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupianki i gruppenow :-)

Pewnego poranka obudzilem sie z mocnym postanowieniem wykonania nalewki na
bazie suszonych sliwek i daktyli. Postanowienie okazalo sie tak mocne jak
mikstura, w ktorej kilka godzin pozniej definitywnie zatopilem owoce
pomieszane z roznym zielem.

I teraz pytam, bom debiutant - ile (mniej wiecej) powinno to odstac przed
odfiltrowaniem i rozlaniem do flaszek? Ktokolwiek zalewal? Ktokolwiek wie?

czekam na wiesci i pozdrawiam :-)
mariusz

1. Data: 2003-09-09 20:21:10

Temat: Re: [nalewka] pytanie greenhorna :-)
Od: "haes" <h...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

"mariusz" <m...@e...pl> napisał:
> I teraz pytam, bom debiutant - ile (mniej wiecej) powinno to odstac przed
> odfiltrowaniem i rozlaniem do flaszek? Ktokolwiek zalewal? Ktokolwiek wie?

nie zalewałem suszonych sliwek, ani nawet z daktylami, ale jedyny przepis
jaki mam mówi ''trzy tygodnie''.

haes
PS.Cytata z literatury:
Trzy sa warunki zrobienia dobrej nalewki:
[...] uzywanie spirytusu najczystszego [...]
[...] aby owoce nie za dlugo lezaly w spirytusie [...]
Trzecim i ostatnim warunkiem, a najtrudniejszym do wykonania, jest zrobiona
nalewke po przefiltrowaniu zapieczetowac w butelkach i zostawic w
spokojnosci na szesc miesiecy najmniej, przez co sie skoncentruje i bedzie
dopiero rzeczywiscie doskonalym.
- Lucyna Cwierczakiewiczowa: "Jedyne praktyczne przepisy konfitur, marynat,
wedlin, wódek, likierów, win owocowych, miodów oraz ciastek". Warszawa 1885.

1. Data: 2003-09-10 04:39:59

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] uzywanie spirytusu najczystszego [...]

Ja jednak polecam alkohol Ok 70%. pół na pól spirytus z wódką daje ok
67% i to jest OK

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński

1. Data: 2003-09-10 07:56:33

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kyllyan" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ja jednak polecam alkohol Ok 70%. pół na pól spirytus z wódką daje ok
> 67% i to jest OK

to ja zacytuje za janem cieslakiem (domowy wyrob win):
"do zalewania owocow suszonych uzywa sie wiekszej (podwojnej) ilosci
roztworu spirytusowego i o slabszej mocy, poniewaz w tym przypadku spirytus
nie zostaje juz rozcienczony sokiem zawartym w owocach."

jesli chodzi o owoce, to w przepisach na nalewki z owocow suszonych stoi,
zeby macerowac 4 tyg lub dluzej

pzdr
marta

1. Data: 2003-09-10 09:10:30

Od: "mariusz" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani,

wielkie dzieki za wsparcie merytoryczne. Jesli niebiosa pozwola, zdam in spe
relacje ze skutkow tego hazardu :-)

pozdrawiam
mariusz

1. Data: 2003-09-10 10:38:51

Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "haes" <h...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> PS.Cytata z literatury:
> Trzy sa warunki zrobienia dobrej nalewki:
> [...] uzywanie spirytusu najczystszego [...]
{.................}

Ja potwierdzam tylko to ,że nalewka powinna po zlaniu do butelek długo
leżakować.
Dawno, dawno temu żona pojechala na grzyby ale przwiozła śliwki :) spady,
bardzo słodkie.
Ponieważ było to bardzo dawno temu i wtedy prawie każdy pożądny Polak nie
kupowł alkoholu a
posługiwał się metodą "zrób to sam".Rozgniotłem w miarę możliwości owe
śliwki wybrałem ile
się dało pestek z tej masy i zalałem to produktem hom made o mocy okło 70
voltów :), stalo to
chyba coś koło 6 tygodni, poczem zlałem do baniaczka 30 litrowego.
Postało trochę a kiedy na dnie osiadło złałem do butelek i do piwnicy, coby
nabierało samku.
Muszę stwierdzić, że nie było to w smaku za pyszne, jechało bimbram.
Co jakiś czas podbierałem butelkę przy jakiejś okazji i im dłużej to stało
tym było lepsze, zanikał samk
bimbu. Ostatnią butelkę - nie uwierzycie ale to szczera prawda- wypiliśmy po
_15 latach_ .
Mniej więcej po 5 latach to już mogły się chować wszystki kupne "szlachetne"
alkohole.
Jak ktoś ma tyle somozaparacia to polecam takie starzenie nalewek.
Pięknie pozdrawiam i życzę samozaparcia ;)
Krzysztof
przez

1. Data: 2003-09-10 10:57:06

Od: "mariusz" <m...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mniej więcej po 5 latach to już mogły się chować wszystki kupne
"szlachetne"
> alkohole.
> Jak ktoś ma tyle somozaparacia to polecam takie starzenie nalewek.

Z samozaparciem to roznie u mnie bywa, ale mysle, ze wytrzymam - w koncu
odpuscilem nawet peerelowskiemu kremowi truskawkowemu, kupionemu przez
mojego ojca w 1981 r. Pseudokamionkowa lakierowana flaszka, lak na korku -
specjalny wypusk :-)))) Przez dlugie lata ozdoba naszego barku, teraz lezy i
nabiera mocy :-)))

Sliwkom tez dam troche czasu na przemyslenia :-)

pozdrawiam
mariusz

sok
RE: Absynt