nalotna jezyku..antybiotyk nie pomogl

1. Data: 2004-11-25 11:25:49

Temat: nalotna jezyku..antybiotyk nie pomogl
Od: "roxana" <n...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od jakichs 3 miesiecy mam zolte zabarwienie jezyka, po umyciu zebow oczuwam
nieprzyjemny smak w buzi (+zapach,taki kwaskowaty)prawie natychmiast,jak
wyszoruje nalot z jezyka to za jakis czas powraca (glownie rano)..bralam
antybiotyki na to +nystatyne doustnie i dopochwowo, teraz kupilam sobie
chlorchinaldin,mam zamiar kupic tabletki z cynkiem bo gdzies wyczytalam ze
moga pomoc. Od czego to moze byc i czym to leczyc? DOdam ze stomatolog
wykluczyl ze to od zebow. Biore tabletki antykoncepcyjne ale czy to mozliwe ze
to od tych tabletek?

2. Data: 2004-11-26 11:01:24

Temat: Re: nalotna jezyku..antybiotyk nie pomogl
Od: piotrpanek <W...@l...gazeta.PARISpl.ROME> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-11-25 12:25, w liście od osoby znanej jako roxana było:

> [...]
> wyszoruje nalot z jezyka to za jakis czas powraca (glownie rano)..bralam
> antybiotyki na to +nystatyne doustnie i dopochwowo,

Problem w tym, że w ten sposób możesz nawet pogorszyć sprawę... Otóż
widoczny i niesmaczny nalot na języku to częściej populacja grzybów, a
nie bakterii... Kiedy antybiotykiem tłuczesz bakterie, zwalniają one
miejsce (pokarmową i przestrzenną część niszy ekologicznej) na języku,
które mogą zająć grzyby, na które, jak pewnie wiesz antybiotyki nie
działają.

> teraz kupilam sobie
> chlorchinaldin,

Trochę stosowałem. Trochę pomógł. Swoją drogą w pierwszym momencie
zdziwiłem się, bo pamiętam go z czasów, gdy był powszechnie stosowany
przy bólu gardła... No cóż, to jeden z przyczynków do niedarzenia przeze
mnie sympatią czasów PRL-u, kiedy w ramach nieulegania imperializmowi
stosowano środek głównie przeciwgrzybiczy na infekcje bakteryjne (tzn.
działanie uboczne chlorchinaldinu traktowano jako główną funkcję)...

>mam zamiar kupic tabletki z cynkiem bo gdzies wyczytalam ze
> moga pomoc. Od czego to moze byc i czym to leczyc? DOdam ze stomatolog
> wykluczyl ze to od zebow.

Po moich doświadczeniach z lek. stom. mam wątpliwości co do kompetencji
niektórych z nich w sprawach wykraczających poza leczenie (czy może
raczej chirurgię) zębów...

> Biore tabletki antykoncepcyjne ale czy to mozliwe ze
> to od tych tabletek?

Nie wiem. Nie jestem lekarzem. Pójdź do jakiegoś dobrego (najczęściej
oznacza to w miarę młodego) stomatologa, który zrozumie, że współczesny
człowiek może chcieć czegoś więcej niż brak bólu i dziur w zębach, w
szczególności - nie chcieć mieć nieświeżego zapachu z ust...

pzdr
piotrek

3. Data: 2004-11-29 08:09:48

Od: "roxana" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam dodatkowe pytanko, jesli to grzybica jezyka to po jakim czasie pomoze
ssanie chlorchinaldinu. Jestem w trakcie 2 opakowania i nie widze zmian.. ;(
moze jestcos mocniejszego bez recepty?

jak przytyc?
Oberon, Vilcacora, Pajączek - warto przeczytać !!!
jak dlugo wazne skierowanie?
trzylatka i cienie pod oczami
Depakine Chrono a migrena