nard i inne

1. Data: 2003-02-21 08:27:25

Temat: nard i inne
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich - jestem tu pierwszy raz.
Na stronie http://ogrod.to.jest.to/zabawa/s_symbolika.htm
opublikowałem symbolikę roślin w/g tradycji chrześcijańskiej (no właśnie,
chrześcijańskiej czy katolickiej - proszę o podpowiedź). Warto zwrócić uwagę
na pozycję 104. Jaka to roślina?
Przy okazji, dziękuję Kasi Bajerowicz!
Krzysztof Marusiński

2. Data: 2003-02-21 08:31:08

Temat: Re: nard i inne
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 21 Feb 2003, Krzysztof Marusiński wrote:

> Witam wszystkich - jestem tu pierwszy raz.
Witamy.
Jako nowicjusz masz pewnie mnostwo pytan?
Wal smialo.
Pozdr.:-)

D.P.

3. Data: 2003-02-21 08:54:53

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam wszystkich - jestem tu pierwszy raz.
Przepraszam....
Czy ja dobrze czytam i ze zrozumieniem naleznym ?!?!?!

Pozdrawiam
Asia

4. Data: 2003-02-21 09:08:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Przepraszam....
> Czy ja dobrze czytam i ze zrozumieniem naleznym ?!?!?!

Może to jakieś drugie wcielenie?

Zdziwiona, Basia.

5. Data: 2003-02-21 09:10:14

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"JotHa" <j...@p...onet.pl> wrote in

> Przepraszam....
> Czy ja dobrze czytam i ze zrozumieniem naleznym ?!?!?!

Jak mawial Asterix: "nie nalezy starac sie zrozumiec"
Ja sie ciesze, ze Krzysztof odmarzl i znow jest.
Brakowalo mi go :-))) Teraz juz na pewno wiosna bedzie!
Pozdrowienia - Ewa Sz.

6. Data: 2003-02-21 09:27:48

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> wrote in

> Witam wszystkich - jestem tu pierwszy raz.

Mamy szczera nadzieje, ze nie ostatni :-)))

> Na stronie http://ogrod.to.jest.to/zabawa/s_symbolika.htm
> opublikowałem symbolikę roślin w/g tradycji chrześcijańskiej (no
> właśnie, chrześcijańskiej czy katolickiej - proszę o podpowiedź).

Mi to sie bardziej kojarzy ze sredniowieczna kultura rycerska czyli
wlasciwie dobrze :-), chociaz niektore to chyba maja mlodsze pochodzenie. W
takim romantyzmie to mozna bylo za zle skomponowany bukiet wiecej nie
zostac wpuszczonym do domu wybranki :-))

> Warto zwrócić uwagę na pozycję 104. Jaka to roślina?

Chyba Nardostachys jatamasi - spikenard, albo nard root oil
tu dali nawet obrazek
http://bluesagenaturals.com/herbs.html
Pozdrowienia - Ewa Sz.

7. Data: 2003-02-21 09:33:58

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in
8:

> Chyba Nardostachys jatamasi - spikenard, albo nard root oil
Tzn. to jest oryginalny nard, bo tanszy byl mieszanka naszych rodzimych
skladnikow (jak podaja w "Wiem" wchodzil w to m.in kozlek lekarski)
Zamiast pracowac laze po googlach, do czego to podobne :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz. odwlekajaca wziecie sie do roboty

8. Data: 2003-02-21 10:08:43

Od: "Krzysztof Marusinski" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisal w wiadomosci
.uhc.lublin.pl...
> [...]

Och to roztargnienie... Oczywiscie w tym roku :-)
KM

9. Data: 2003-02-21 18:36:07

Od: "Anna" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> opublikowałem symbolikę roślin w/g tradycji chrześcijańskiej (no właśnie,
> chrześcijańskiej czy katolickiej - proszę o podpowiedź).

Witaj
katolicy to chrześcijanie
Pozdrawiam
Ania

10. Data: 2003-02-22 15:19:11

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> Witaj
> katolicy to chrześcijanie

...ale nie wszyscy chrześcijanie są katolikami!
Myślę, że należy przyjąć ewowy tok rozumowania.
Dzięki za wyjaśnienia w sprawie narda.
KM

Re: Kupilam ziolka !!! - na powaznie
Re: Przed zakupem - pytania