nerwica lekowa + problemy z lorafen'em, pomocy !

21. Data: 2003-02-17 10:41:47

Temat: Re: nerwica lekowa + problemy z lorafen'em, pomocy !
Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

> Bezwzglednie radziłabym udać się do psychiatry i tylko tam,dobrze jak
> specjalizuje się również w leczeniu zaburzeń nerwicowych.Rok temu po dość
> ciężkim przeżyciu dopadło mnie prawie to samo. Nie mogłam spokojnie
> posiedzieć czy wypić harbatę ,cały czas sie trzęsłam itp. Serce szalało
> ,brakowało oddechu.Koleżanka poradziała wizytę u psychiatry.Poszłam

Ze mna jeszcze tak zle nie jest - na ogol wszystko jest OK, srednio
co dwa dni (przeraza mnie troche ta regularnosc - stad pytanie o
mozliwosc uzaleznienia lorafenem) dopada mnie, z reguly wieczorami,
atak, brak tchu, zreszta ... juz to opisywalem w pierwszym poscie tego
watku :)

[...]
> narazie /a nie biorę od września/ nic mnie nie dopada.Ważnym jest także
> zrozumienie istoty problemu ,iz ataki są przejściowe i nie bać się ich.

Wlasnie.. Dotychczas bylem przekonany ze to cos z moim zdrowiem
nie tak, a nie z psychika - pomalu przekonuje sie, ze to jednak psychika
nie wyrabia... Juz do mnie jada madre ksiazki ;) o nerwicy, panowaniu
nad stresem, panika, cwiczeniu pamieci, panowaniu nad emocjami i na
takie tam rozne tematy, ktore do tej pory mnie zupelnie nie interesowaly.
Mysle, ze po ich pochlonieciu i zrozumieniu napady leku zmniejsza sie,
przynajmniej mam taka nadzieje (optymista sie ze mnie zrobil ;)

> Można pomagać sobie również literaturą.Ja czytałam "Opanować lęk" i
naprawdę

Idzie do mnie m.in. polecona przez jednego z kolegow "Pojedynek z nerwica.
O nerwicy optymistycznie".

[...]
> pozdrawiam i życzę siły bo ta Ci się przyda w walce z tą paskudną
> przypadłością :)

Nie dziekuje bo sie nie uda ale mam w glebi nadzieje, ze wszystko wroci
do normy, a raczej zmieni sie na tyle, na ile tego oczekuje :)
pozdr.

--
Adam Szendzielorz, adam [at] konta.pl, 609 234 006

22. Data: 2003-02-17 11:06:05

Od: "big mama" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poradziles sobie sam, czy z pomoca znajomego lekarza ?

Witaj!
Podziwiam ludzi którzy potrafili wyjść z nerwicy lękowej przy pomocy jedynie
ziołowych tabletek i własnego umysłu/silnej woli itp.
Osobiście walczę z tym paskudztwem już 6 lat - na razie bezskutecznie (bo
stan pt. biorę tabletki - Bioxetin i Propranolol - i jest ok jak dla mnie
nie jest wyleczeniem).
Nie jestem co prawda lekarzem ale znam już trochę tę chorobę więc moge Ci
powiedzieć: po 25 tabletkach Lorafenu to raczej chyba nie można się
uzależnić. Zresztą wiele razy spotkałam się z opinią, że Lorafen używany w
nagłych przypadkach, a nie z przyzwyczajenie nie uzależnia. Ale to jest
tylko zaszłyszana opinia. Sama Lorafen wzięłam tylko raz i tak źle się po
nim czułam, tak bardzo straciłam kontrolę nad swoim ciałem, że nigdy więcej
już się nie odważyłam go wziąść. Wolałam pocierpieć.
Generalenie: polecam wizytę u psychiatry (bez skierowania) a potem regularną
terapię u psychologa. A jeśli masz ochotę pogadać z ludźmi którzy męczą się
z tą cholerną nerwicą to daj znać na priv a napiszę Ci jak dołączyć do
naszej grupy mailowej.
Pozdrawiam
BM

23. Data: 2003-02-17 13:09:46

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnes" w news:b2qd30$8qn$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

> Bezwzglednie radziłabym udać się do psychiatry

Ja tez bezwglednie poradzilbym zapamietac dwie zasady - wycianmy zbedne
cytaty pozostawiajac niezbedne minimum potrzebne do zrozumienia sensu
wypowiedzi i odpowiadamy pod, a nie nad nimi :-) Taka niby drobnostka, a
tyle radosci moze innym sprawic ;-)

pozdrawiam i licze na zrozumienie :-)
--
Greg
Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl

24. Data: 2003-02-17 13:10:55

Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>
[...]

Przeczytałam.
Ja z nerwicą lękową żyje już bardzo, bardzo długo i tak, jak w Twoim
przypadku - przepisano mi psychotrop(y). Tyle, że ja je biorę już długo, nie
miesiąc czy dwa, a kilka lat. Początkowo też miałam Lorafen, później zamiast
niego Nitrazepam. Na szczęście w nieszczęściu brałam jedną, a nie np. 2 czy
3 tabletki dziennie i teraz schodzę z jednej do 3/4, powoli, bardzo powoli
odstawiam. Do tego mam problem z alkoholem (kolejny "magiczny lek").
Skoro piszę to znaczy, że żyję i nerwica lękowa mnie nie zabiła. A ataki
były już takie, że aż opisywać się nie chce. Ciebie też nie zabije. Po 20
tabletkach zjedzonych przez 40 dni ja jako _nie lekarz_ mogę napisać, że
Tobie się wydaje, że organizm się domaga, a to "po prostu tylko nerwica".
O Lorafenie porozmawiaj z lekarzem, ale ja bym na to machnęła ręką. Szkoda,
że nie zrobiłam tego kilka lat temu, gdy mi przepisano - ale przecież ufałam
lekarzom, prawda? Przecież to lek. Teraz stopniowo muszę odchodzić.
Pocieszam się właśnie tym, że dobrze, że to kilka, a nie kilkanaście lat, że
dobrze, że jedna a nie 2.
Mam nadzieję, że kiedyś będę żyła "normalnie".

--
.............||dipsom_ania|||

25. Data: 2003-02-17 13:15:37

Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

>Lekarz nie
> powinien miec problemow z wyprowadzeniem Cie z tego,

Ludzie, no co Wy? Po 20 tabletkach ma Go lekarz z czegoś wyprowadzać?....
Owszem, różne rzeczy w przyrodzie się zdarzają, ale........
Kiedyś w jednym z amerykańskich seriali dla młodzieży chłopak chyba z 2 czy
3 razy sztachnął się trawą i coś tam jeszcze spróbował i naturalnie zrobiono
z niego wielkiego narkomana, któremu trzeba pomóc, wysłać do zakładu...
patrzyłam z niedowierzaniem, jak to ludzie mogą przejaskrawiać.

>przy czym z tego co
> piszesz, wynika, ze leczenie moze Ci byc potrzebne, choc moze bardziej
> nowoczesnym lekiem antydepresyjnym.

Tu się zgodzę.

>apisz sie do dobrej silowni (choc
> moze Ci sie wydawac to uwlaczajace...)

U w ł a c z a j ą c e ??? Siłownia u w ł a c z a j ą c a ??
Nic nie rozumiem.

--
.............||dipsom_ania|||

26. Data: 2003-02-17 13:19:46

Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

> A moze jest jedna taka rzecz... Jakby drazetka lorafenu zaczela
> dzialac dozywotnio... :-)

Po latach zrozumiałam, że to przed czym uciekam może być pewnie całkiem
miłe, ale jak na razie jeszcze nie potrafię tego poczuć... i też myślę o
takiej tabletce, co to działa dożywotnio... ale co wtedy z ptakami, jachtami
i zapachem kalendarza z motywami chińskimi? Wszystko "stłumione"? Zdaję
sobie sprawę, że wcześniej niż później nadejdzie dzień, gdy będę musiała...

--
.............||dipsom_ania|||

27. Data: 2003-02-17 13:22:23

Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"elais" <e...@p...fm>

>Co do lekow ,to udaj sie do neurologa ,

Ja stawiam na psychoterapeutę i psychiatrę. Nie neurologa.

--
.............||dipsom_ania|||

28. Data: 2003-02-17 13:26:20

Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

> jedynie
> <ciach>
>
> Pisze to w taki sposob jakbys byla niewiadomo kim.

?!?
A co Ona takiego napisała? :/

--
.............||dipsom_ania|||

29. Data: 2003-02-17 13:32:33

Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl>

>Ciekawy jestem bardzo, jak dlugo taki atak moze trwac i
> czy czlowiek jest sam w stanie sie uspokoic ?

O tym, że może świadczy choćby fakt, że w jednym miejscu czuję się lepiej
niż w innym, a w innym gorzej, a przecież ani powietrze nie jest inne, ani
nic, chodzi tylko o to, co mi umysł zaserwuje. To, co widzę i "świadomość"
bycia tu i tu (np. na 6 piętrze) sprawia, że czuję się lepiej lub gorzej.
A atak może trwać różnie... Miałam takie dość mocne, ale i wleczące się a i
takie nagłe, uderzające znienacka w jakimś miejscu, bardzo silnie.

--
.............||dipsom_ania|||

30. Data: 2003-02-17 13:41:23

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:3e50e08e@news.vogel.pl, dipsom_ania <d...@g...pl>:
> Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> U w ł a c z a j ą c e ??? Siłownia u w ł a c z a j ą c a ??
> Nic nie rozumiem.

Chodzilo mi o ambiwalentny image silowni w Polsce - konotacje typu dres
(osoba) itp.

Ale przyznaje, ze przymiotnik wybralem niezbyt adekwatny.

--
Robert

katar
Rak sromu?