nie martwcie się

1. Data: 2009-06-29 18:43:09

Temat: nie martwcie się
Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

"Dlaczego się martwisz? Nie musisz tego robić - Ja przecież martwię się za
ciebie.
Oczywiście istnieją trdności. Jednakże, jak nudne byłoby życie bez problemów,
przez które możesz wzrastać!
Moi kochani, nie martwcie się! Postrzegajcie raczej wszystkie trudności jako
możliwości, które zsyłam wam ku nauce.
Ale nie tylko po to istnieją trudności - musisz mieć to zawsze przed oczyma -
są także problemy, które spotykają cię po to, aby ci pomóc, czy wręcz śpieszyć
na ratunek.
Weź za przykład historię pewnego mężczyzny, który jadąc samochodem na
lotnisko, złapał gumę. Złościł się strasznie i pomstował na Mnie, gdyż obawiał
się, że nie dotrzyma bardzo ważnego terminu. Kiedy w końcu przybył na miejsce,
samolot już odleciał.
Mężczyzna ten był zupełnie załamany, przeklinał siebie i Boga.
Wkrótce jednak dowiedział się, że samolot uległ katastrofie.
Teraz z kolei dziękował Bogu, że spóźnił się na lotnisko.
Pomagam ci i ratuję cię tak często, że możesz mi naprawdę zaufać, gdy mówię,
że otoczyłem cię płaszczem Mojej opieki."

("Sai Baba mówi do Zachodu", wydawn. Limbus)

2. Data: 2009-06-29 19:32:57

Temat: Re: nie martwcie się
Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

j...@p...onet.pl pisze:
> [...]
> że otoczyłem cię płaszczem Mojej opieki."
>
> ("Sai Baba mówi do Zachodu", wydawn. Limbus)

pewien mężczyzna z kolei, jadąc samochodem do kolektury lotto, złapał
gumę i niestety, nie zdążył dojechać do niej przed zamknięciem. od
dwudziestu lat skreślał regularnie te same numery i nigdy jeszcze nic
nie wygrał. tak będzie i tym razem, pocieszał się.
niestety, nie miał racji - to właśnie na jego numery padła główna wygrana.

i tak sobie można pisać fajowe historyjki.

3. Data: 2009-06-29 21:48:52

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki pisze:
> poniedziałek, 29 czerwca 2009 21:32. carbon entity 'tren R'
> <t...@n...sieciowy> contaminated pl.sci.psychologia with the
> following letter:

> Że zgadnę: kurzył cygarety?

a jak to wpływa na jego przeznaczenie?

4. Data: 2009-06-29 21:54:21

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2009-06-29 23:14:33

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

poniedziałek, 29 czerwca 2009 23:48. carbon entity 'tren R'

kupowałby skurczybyk jeszcze więcej ;D
rakulec na końcu drogi :(

6. Data: 2009-06-29 23:31:38

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Jakub A. Krzewicki pisze:
> poniedziałek, 29 czerwca 2009 23:48. carbon entity 'tren R'
> [...]

nie, właśnie miał założyć linie lotnicze i kupić samolot, którym miał
lecieć tamten koleś

7. Data: 2009-06-30 01:35:00

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wtorek, 30 czerwca 2009 01:31. carbon entity 'tren R'
<t...@n...sieciowy> contaminated pl.sci.psychologia with the
following letter:

> nie, właśnie miał założyć linie lotnicze i kupić samolot, którym miał
> lecieć tamten koleś

Islamistów nie cierpię, ale jest taki bardzo ładny fragment koranicznej Sury
18 "Grota" (zawierającej oprócz tego opowieść o Siedmiu Braciach Śpiących z
Efezu i ich wiernym psie) gdzie ten problem został rozwinięty. Surą tą
(obydwoma motywami) zajmował się m.in. Carl Gustav Jung w eseju
"Odrodzenie", motyw ten zaczerpnął też (nb. doktorant filozofii
niemieckiej) Bruce Lee do swojego niezrealizowanego za życia scenariusza
filmu "The Iron Circle", nakręconego ostatecznie z białą obsadą m.in.
Davida "Wisi-za-Klejnoty-Rodowe" Carradine'a...

Koran przekład Buczackiego:

(64) Spotkali jednego sługę Bożego: a ten był osypany Jego łaskami, i
oświecony Jego mądrością.
(65) "Dozwól mi iść za tobą - powiedział Mojżesz - abym się nauczył
prawdziwej nauki, jaka ci objawiona była."
(66) - "Nie będziesz tyle cierpliwym - odpowiedział mu nieznajomy - iżbyś
mógł zostawać ze mną.
(67) Jakże będziesz mógł wstrzymać się od zapytania mnie o rzeczy, których
nic zrozumiesz."
(68) - "Jeżeli się Bogu podoba; zachowam stałość, i posłuszeństwo zupełne."
(69) - "Kiedy mi towarzyszyć będziesz, o żadną mię rzecz nie pytaj, póki ci
sam nie powiem."

(70) I poszli obaj. Gdy wstąpili do łodzi, sługa Boży, rozbił ją na części.
- "Na cóż, ją rozbił?" - zapytał Mojżesz - "Abyśmy zginęli; Oto czyn wielce
dziwny!"
(71) - "Nie mówiłżem tobie, iż nie będziesz tyle cierpliwym, abyś mógł ze
mną pozostać?"
(72) - "Niech cię to nie gniewa, że zapomniałem o mojem przyrzeczeniu na
chwilę, nie wkładaj na mnie obowiązku zbyt uciążliwego."

(73) Udali się w dalszą podróż; a gdy napotkali jednego młodzieńca, sługa
Boży go zabił.
- "Jakże - zawołał Mojżesz - zabiłeś niewinnego człowieka; wszak on, o żadną
nie jest obwiniony zbrodnie? Tyś ją popełnił!"
(74) - "Nie mówiłżem tobie, iż nie będziesz tyle cierpliwym, abyś mógł ze
mną pozostać?"
(75) - "Przebacz mi jeszcze raz - rzekł Mojżesz - lecz jeśli odtąd raz jeden
o co zapytam się, nie dozwól mi więcej towarzyszyć tobie."
(76) Szli dalej, przybyli do bram jednego miasta, prosili o gościnność
mieszkańców, tej im odmówiono; był tam jeden mur, grożący upadkiem, sługa
Boży umocnił go trwale.
- "Mógłbyś przynajmniej żądać nagrody - rzekł Mojżesz - za uczynione
dobrodziejstwo."

(77) - "Tu już rozłączymy się, odpowiedział sługa Boży; lecz pierwej chcę
cię nauczyć, co znaczą, owe czyny, o które przez niecierpliwą ciekawość
pytałeś mię.
(78) Łódź była własnością ubogich żeglarzy, rozbiłem ją, ponieważ miał ją im
wydrzeć jeden król możny, który przemocą wszystkie statki zabierał.
(79) Młodzieniec pochodził z rodziców wiernych, a ja byłem w obawie, żeby
ich nie zaraził swemi błędami i swojem niedowiarstwem.
(80) Chciałem aby Bóg dał im lepszych synów, przywiązańszych do rodziców, a
tem samem i łask Jego godniejszych.
(81) Mur był dziedzictwem dwojga ubogich sierot; pod nim był schowany skarb
należący do nich; ojciec ich był sprawiedliwy, a Bogu podobało się dozwolić
im dojść do wieku rozumu, pierwej nim swojego dojdą skarbu. Oto jest
tłumaczenie wypadków, które w tobie wzbudzały ciekawość."

8. Data: 2009-06-30 01:57:49

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Jun 29, 8:35 pm, "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl>
wrote:
> [...]
>
> --
> tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai
> ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai

akurat słuchałem radia I oni tam występujący profesorowie ,chcą badać
czy religia jest potrzebna ,czy więcej z niej jest poŻytku ,czy też
przynosi więcej szkód społeczeństwu ,podobno kk broni się nogami I
rękoma przed tymi badaniami .

9. Data: 2009-06-30 03:19:59

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wtorek, 30 czerwca 2009 03:57. carbon entity 'glob'
<r...@g...com> contaminated pl.sci.psychologia with the
following letter:

> [...]
> czy religia jest potrzebna ,czy więcej z niej jest poŻytku ,czy też
> przynosi więcej szkód społeczeństwu ,podobno kk broni się nogami I

Tu nie chodzi o religię, ale o rozum mędrca, który nie pozwolił uczniowi
(choć wybitnemu prorokowi czy wojownikowi w zależności od wersji) wygłaszać
pochopnych stwierdzeń na temat tego, co jest, a co "być powinno". Voltaire,
raczej nie-religiant, ale także swego rodzaju fatalista, również
parafrazuje tę historię w jednej ze swoich powiastek.

10. Data: 2009-06-30 03:27:28

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

raczej nie-religiant, ale także swego rodzaju fatalista, również
parafrazuje tę historię w jednej ze swoich powiastek.

PS. Morał jest taki, że dzieje się co się dzieje, nie należy tego
kwestionować, bo to jak się z koniem kopać, natomiast iść własną drogą.
Dlatego ten fragment Alkoranu akurat przypada mi do gustu.

miłość siebie samego
35
Ateista krytykuje ... ateiste
SMUTNY...