nie samymi kwiatami czlowiek zyje

1. Data: 2002-10-23 22:30:58

Temat: nie samymi kwiatami czlowiek zyje
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

jako poczatkujacy "ogrodnik" jestem jeszcze na etapie
gdy sie uprawia sporo warzyw i owocow
:)
mam jeszcze w ziemi
pietruszke naciowa i seler naciowy
:)
nawet robiac czesto z nich pasty
obdarowujac nimi znajomych
i samemu zamrazajac zielenine na zime
nie jestem w stanie przerobic calej zieleniny
po przycieciu
juz po okolo 3-4 tygodniach pietruszka calkowice odrasta
:)
zastanawiam sie jak te przeziomowac
?
czy cos takiego sie wogole sie praktykuje
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

2. Data: 2002-10-24 05:28:47

Temat: Re: nie samymi kwiatami czlowiek zyje
Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zastanawiam sie jak te przeziomowac
> ?
> czy cos takiego sie wogole sie praktykuje
> ?
Bynajmniej... jesli chodzi o przechwywanie naci pietruszki, jak i zielonego,
mlodego koperku, za przykladem mojej mamy.... siekam na kawaleczki, porcje
wsypuje do woreczkow i ...do zamrazarki. Nie musi to byc malutki woreczek,
taki na jeden raz. W koncu z zamrazarki wyjmuje woreczek na chwilke, wiec
biore tyle ile potrzeba i reszta wraca. Pozniej, w kazdej chwili w razie
potrzeby posypuja potrawe, badz tez wrzucam bezposrednio do garnka.
Zdecydowanie do tzw. 'dekoracji' wole taka zieleninke, niz ta przywiednieta
z warzywniczego.... Zachowuja i smak i aromat ! I mysle, ze wartosci
odzywcze rowniez.;-)

Pozdrawiam
Asia

3. Data: 2002-10-24 13:33:11

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bynajmniej... jesli chodzi o przechwywanie naci pietruszki, [...]

Spoko przynajmniej z ww. nie wiem jak z selerem. Pietruszkę wygrzebiesz
nawet spod śniegu i będzie zielona i aromatyczna. Tle, że dobrze jest aby
rosła w glebie przepuszczalnej gdzie nie ma nadmiaru wilgoci. Padnie
gdzieś w okolicach roztopów czyli marcu.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

4. Data: 2002-10-24 13:57:32

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśki się nie mylę to pietruszka naciowa jest rośliną dwuletnia i zima jej
raczej nie szkodzi.... sprawdzone.

--
pozdrawiam Ela

5. Data: 2002-10-24 14:08:46

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśki się nie mylę to pietruszka naciowa jest rośliną dwuletnia i zima
jej
> raczej nie szkodzi.... sprawdzone.

Mówiąć: "Padnie gdzieś w okolicach roztopów czyli marcu." miałem na myśli
walory wizualne, smakowe i użytkowe.
;-)))

Pozdr. Jerzy Nowak

6. Data: 2002-10-24 17:09:17

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2002-10-24 17:09:17

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przywiednieta
> z warzywniczego.... Zachowuja i smak i aromat ! I mysle, ze wartosci

:)
mialem na mysli przezimowanie roslinek
:)
czy w przyszlym roku nadal beda one dawaly pozytki
i co trzeba zrobic aby im dopomoc w tym
?

8. Data: 2002-10-24 17:09:17

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rosła w glebie przepuszczalnej gdzie nie ma nadmiaru wilgoci. Padnie
> gdzieś w okolicach roztopów czyli marcu.
:(
u mnie rosnie na glinie
wiec predzej ja moze szlag trafic niz w marcu
:(
jak wspominalem
mam pietruszke naciowa
:)
czy jej liscie nie sa wrazliwe na przemarzanie
ze moze przetrwac az do wiosny
?

9. Data: 2002-10-24 17:17:58

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lubczyk zimuje, oregano też, a seler naciowy to chyba nie, ale można pędzić
w doniczce w domu.

--
pozdrawiam Ela

10. Data: 2002-10-24 20:50:34