niecałkowity blok prawej odnogi pęczka Hissa

1. Data: 2005-07-14 21:33:34

Temat: niecałkowity blok prawej odnogi pęczka Hissa
Od: mantodeus <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

u mojej Siostry wykryto cos takiego. pani doktor chce Ja wyslac na
badanie ktore ma potwierdzic lub wykluczyc jakas grozna chorobe z tym ze
podobno badanie nie jest tak do konca bezpieczne. mozecie cos doradzic?
o co tu chodzi z tym "peczkiem" i czy poszli byscie na takie badanie?

TIA

2. Data: 2005-07-14 21:45:04

Temat: Re: niecałkowity blok prawej odnogi pęczka Hissa
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Upraszczając, pęczek Hisa to jedna z cześci składowych "wewnętrznego układu
nerwowego serca" (niech fachowcy mi wybaczą). Jest on odpowiedzialny za
przesyłanie pobudzenia (które powstaje w jednym miejscu) do poszczególnych
części serca. Dzięki temu serce kurczy się w kontrolowany, skoordynowany
sposób.

Pęczek Hisa dzieli się na dwie odnogi (prawą i lewą), po jednej dla każdej z
komór serca. Jeśli jedna z tych odnóg jest zablokowana, czyli nie przewodzi
pobudzenia, to impuls nie dochodzi prawidłową drogą do odpowiedniej komory
serca, ale biegnie "na około". Powoduje to nieskoordynowaną pracę serca, co
może mieć niebezpieczne konsekwencje.

Mówisz o jakimś "nie do końca bezpiecznym" badaniu. Domyślam się, że może
chodzić o echokardiografię przezprzełykową bądź też cewnikowanie serca. Oba
te zabiegi są stosunkowo bezpieczne w porównaniu do ryzyka, jakie niesie ze
sobą ich niewykonanie (niewykrycie dodatkowych nieprawidłowości i
odwleczenie prawidłowego leczenia).

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-07-18 21:16:36

Od: "poradniawkamieniu" <p...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ze
> sobą ich niewykonanie (niewykrycie dodatkowych nieprawidłowości i

Warto może wspomnieć, że blok niezupełny może być normą :)

[NTG] Marek SZURAWSKI zaprasza na Pielgrzymkę Żeglarzy...
zanik kory mozgowej
padaczka i zabobony
czy wywoloywanie porodu jest przeciwskazane po cesarce?
Nadgarstki - praca przy komputerze