niedotlenienie płodu tragedia

1. Data: 2005-03-28 12:32:44

Temat: niedotlenienie płodu tragedia
Od: "marek" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

sprawa wyjaśniła się dopiero po roku .Przyczyną było przetrzymanie płodu
przez 12 godzin po odejściu wód (brak chętnych do wykonania cesarki).
Prawie dwuletnie dziecko jedynie leży, opadająca główka, silnie zaciśnętę
rączki. Rehabilitacja została rozpoczęta po roku.Mam dwa pytania 1. czy
można było wcześniej wykryć przyczynę 2. jakie są szanse powrotu do
normalności.
marek

2. Data: 2005-03-28 16:03:19

Temat: Re: niedotlenienie płodu tragedia
Od: "Ruua" <T...@i...WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marek" <o...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> rączki. Rehabilitacja została rozpoczęta po roku.Mam dwa pytania 1. czy
> można było wcześniej wykryć przyczynę 2. jakie są szanse powrotu do

straszna tragedia:( nie umiem ci odpowiedziec na twoje pytania, ale czy
moglbys napisac, ktory to szpital nalezy omijac???
dlaczego odmowili cesarki? zadali lapowki, czy byli az tak niekompetentni,
ze nie zauwazyli, ze wody odeszly????

3. Data: 2005-03-28 18:18:46

Od: "Krzysiek" <@dla.zaufanych.zapytaj> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlaczego odmowili cesarki? zadali lapowki, czy byli az tak
> niekompetentni, ze nie zauwazyli, ze wody odeszly????

i kto za to zostal ukarany (oprocz rodzicow :/)

a co do dzieciaka... nie da sie chyba nic zrobic :(

4. Data: 2005-03-28 19:42:24

Od: "Guzik" <...@i...blabla.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sprawa wyjaśniła się dopiero po roku .Przyczyną było przetrzymanie płodu
> przez 12 godzin po odejściu wód (brak chętnych do wykonania cesarki).
czy ktoś ci powiedział że to na pewno było przyczyną? nasz starszy urodził
sie po 12 godzinach o odejścia wód , ma cztery lata i jest małym
przemądrzałym draniem , drugi urodził sie po 14 godzinach od dejścia wód ma
10 miesięcy , właśnie zaczyna samodzielnie chodzić.... Paweł

5. Data: 2005-03-28 21:03:26

Od: "Jarosław Grzyb" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rączki. Rehabilitacja została rozpoczęta po roku.Mam dwa pytania 1. czy
> można było wcześniej wykryć przyczynę 2. jakie są szanse powrotu do

Witam, i mimo iż nie powiedziałeś, czy ta sprawa dotyczy dokładnie
Ciebie, to jednak bardzo mi przykro. Nie jestem lekarzem, więc nie wiem jak
wygląda wykrywanie patologi, jednak jestem pewny, że tuż przed porodem
należy cały czas sprawdzać stan dziecka i matki. Napewno ktoś czegoś
niedopilnował.
Chyba lepsza brutalna prawda, niż oszukiwanie się. Niedotlenienie zawsze
jest bardzo groźnie - uszkadza przedewszystkim mózg - najwazniejszą część
naszego ciała. Po opisie można stwierdzić, że było ono bardzo duże. Sytuacje
jest tutaj podobna jak z kobietą, którą chcą odłączyć od kroplówki (ort-??).
Nie widzę dużych szans do powrotu - nawet w stronę chociaż reakcji na
otoczenie (choć tego też nie opisałeś). Tu już odsyłam do własnej moralność
i definicji życia.

--
Jarosław Grzyb <grzybu123[at]o2.pl>
Zapraszam na http://octopian.webkonto.us

6. Data: 2005-03-28 21:31:34

Temat: Re: niedotlenienie p?odu tragedia
Od: Vlad <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaros?aw Grzyb wrote:
> cut: Nie jestem lekarzem, wi?c nie wiem jak
> wygl?da wykrywanie patologi, jednak jestem pewny, ?e tu? przed porodem
> nale?y ca?y czas sprawdzaae stan dziecka i matki. Napewno kto? czego?
> niedopilnowa?.
> Chyba lepsza brutalna prawda, ni? oszukiwanie si?. Niedotlenienie zawsze
> jest bardzo gro 1/4 nie - uszkadza przedewszystkim mózg - najwazniejsz? cz??ae
> naszego cia?a. Po opisie mo?na stwierdziae, ?e by?o ono bardzo du?e.

Jereczku, przyznajesz że sie nie znasz ale autorytatywnie stwierdzasz
,że na pewno ktoś czegoś nie dopilnował. I że niedotlenienie było duże -
a jak duże ??? Byłes przy porodzie? Widziałeś kiedyś odklejenie łożyska?
Wiesz, że dziecko może w takiej sytuacji odejść zanim przygotuje się
cięcie? A widziałeś kiedyś biegającego i rozgadanego czterolatka, który
urodził się w Apgar 4? Zanim powiesisz lekarzy i połozne na gałęzi to
prosze o chwile zastanowienia przed pisaniem takich tekstów
Co do pytań Marka:
to ,że dziecko jest opóźnione w rozwoju psychoruchowym można wykryć
wcześnie - na rutynowych wizytach u pediatry, choc nic nie zastąpi
czujności matki
co do szans na powrót do normalności to odpowiedź możesz uzyskać od
lekarza neurologa i od specjalisty od rehabilitacji - po dokładnym
zbadaniu dziecka. Tego nie da sie powiedzieć bez badania.
Intryguje mnie dlaczego rehabilitację rozpoczęto tak późno? Czy na
wcześniejszych wizytach pediatra niczego nie podejrzewał? Dziecko
rozwijało sie prawidłowo , miało normalne odruchy?
Vlad

7. Data: 2005-03-28 21:59:23

Temat: Re: niedotlenienie pÂłodu tragedia
Od: "medevacs aka starcom" <zapyt@j_sie_to_Ci_moze_powi.em> szukaj wiadomości tego autora

Ja sie dzisiaj wybitnie czepiam ale Twojego postu nie mozna nawet
przeczytac. Krzaczysz jak cholera! Ustaw sobie cywilizowane kodowanie ISO
8859-2 zamiast tego durnego UTF, bo nawet jak ustawiam wyswietlanie Twojego
posta w UTF to dalej mam krzaki.

medevacs aka starcom
//Otwierać! Kolęda! Mamy nakaz!//

dermatolog W-wa
Problemy z żołądkiem-pytania i odpowiedzi
badanie testosteronu
łupież różowaty (?) różowawy (?)
echo serca i koronografia