nieznana odmiana winorosli

1. Data: 2003-08-05 17:19:26

Temat: nieznana odmiana winorosli
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Zajrzyjcie prosze na http://strony.wp.pl/wp/taxodium/winor.htm
i pomozcie mi rozpoznac ta odmiane winorosli na podstawie zamieszczonych
zdjec lisci.
Na w/w stronie jest tez lakoniczny opis innych cech tej odmiany.

Pozdrawiam,
Bpjea

2. Data: 2003-08-06 11:31:57

Temat: Odp: nieznana odmiana winorosli
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bgp02c$r48$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> zdjec lisci.
> Na w/w stronie jest tez lakoniczny opis innych cech tej odmiany.

Na podstawie tylko zdjęcia liścia nie jest łatwo, ale... stawiałbym na
odmianę Niagara.
Jeżeli ma to silny posmak labrusca, lekko kwaskowate, kuliste jagody, dość
duże nasiona, dojrzewa ok pierwszej dekady października, latorosle ma czasem
pokryte włoskami to może to być Niagara. Dość kiepska odmiana.
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-08-06 18:16:50

Temat: Re: nieznana odmiana winorosli
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: ...
>Na podstawie tylko zdjęcia li?cia nie jest łatwo, ale... stawiałbym na
>odmianę Niagara.

Dziekuje za szybka odpowiedz ;)
Pierwszy raz widzialem taka odmiane. Jesli to Niagara, to czy jest ona
popularna?
Lepsza czy gorsza od Beta?
Najbardziej zaciekawily mnie wyrazne klapowania lisci, czesto dosc glebokie
wraz z kutnerowanym spodem. Widzielem nie raz odmiany o lisciach wyraznie
klapowanych, ale nigdy z takim spodem.

>Jeżeli ma to silny posmak labrusca []

Jak dojrzeja, sprawdze :) Obejrze tez dokladnie pedy.

Pozdrawiam,
Bpjea

4. Data: 2003-08-06 21:56:19

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bgrrfp$12$...@n...news.tpi.pl...

> Dziekuje za szybka odpowiedz ;)
> Pierwszy raz widzialem taka odmiane. Jesli to Niagara, to czy jest ona >
popularna?
U nas niezbyt.
> Lepsza czy gorsza od Beta?
Dla mnie podobnie kiepska.
> Najbardziej zaciekawily mnie wyrazne klapowania lisci, czesto dosc
glebokie > wraz z kutnerowanym spodem. Widzielem nie raz odmiany o lisciach
wyraznie > klapowanych, ale nigdy z takim spodem.
Większość mieszańcow pochodzacych od Vitis labrusca ma taki spód. To dość
charakterystyczna cecha pochodzenia.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

5. Data: 2003-08-07 14:52:17

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: ...
>Większo?ć mieszańcow pochodzacych od Vitis labrusca ma taki spód. To do?ć
>charakterystyczna cecha pochodzenia.

Ale zmylily mnie te wyrazne klapy. Te, ktore zwykle widzialem i sadzilem o
nich, ze pochodza od winorosli lisiej, byly tylko nieznacznie trojklapowe.

Teraz pozostaje tylko poczekac na owoce. Zatem do jesieni sprawa 'Niagary'
sie nie wyjasni.
Profilaktycznie rozmnoze ta odmiane, bo jak rzadka, to juz cos :)

Pozdrawiam,
Bpjea

6. Data: 2003-08-07 16:57:21

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bgtsbq$g8k$...@n...news.tpi.pl...
> Ale zmylily mnie te wyrazne klapy. Te, ktore zwykle widzialem i sadzilem o
> nich, ze pochodza od winorosli lisiej, byly tylko nieznacznie trojklapowe.
Tu nie ma reguły. Niektore mieszańce z udziałem Vitis labrusca tak mają. Np.
Schuyler (Ontario x Zinfandel), Seneca (Ontario x Lignan Blanc), Interlaken
Seedless (Ontario x Thompson Seedless)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

7. Data: 2003-08-08 14:01:55

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Jesli to 'Niagara' to chwile potrwa, zanim sie upewnie i to nie tylko z
powodu oczekiwania na owoce.
W "Pomologii" jest tylko krotka wzmianka o tej odmianie, ze jest to
mieszaniec V. labrusca i V. vinifera.
Wiecej danych bede musial wyszperac w sieci.

Pozdrawiam,
Bpjea

PS: dla mnie podobnie jak przy odmianie 'Beta' istotne jest glownie to, by
byla odporna na mroz, bujnie rosla, a z owocow mozna bylo cos zrobic,
chociaz nie koniecznie zjesc na surowo. Jesli jest plenna to juz niezle.
Przypuszczam, ze 'Niagara' jest gorsza od 'Noah', czy moze sie myle?

8. Data: 2003-08-08 17:28:15

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Wyczytalem wlasnie, ze V. labrusca 'Niagara' ma beznasienne owoce.
To powinno byc dobre kryterium wykluczajace ta odmiane z moich poszukiwan.

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2003-08-10 15:31:59

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bh0mkj$7d2$...@a...news.tpi.pl...
> Wyczytalem wlasnie, ze V. labrusca 'Niagara' ma beznasienne owoce.
> To powinno byc dobre kryterium wykluczajace ta odmiane z moich poszukiwan.

Niagara (Concord x Cassady) ma 2 duże nasiona.
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2003-08-11 14:42:23

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomości: ...

>Niagara (Concord x Cassady) ma 2 duże nasiona.

Wynika z tego, ze Niagara Niagarze nie rowna. Albo tez pewna strona
internetowa wprowadzila mnie w blad.
Czy jest wiecej odmian, ktore pewni ludzie za Niagare uwazaja?
Przy okazji poznalem rodzicow Niagary :)

Pozdrawiam,
Bpjea

Problem z szambem i żywopłotem
Problem z szambem i żywopłotem