noze kuchenne

11. Data: 2017-04-28 18:34:00

Temat: Re: noze kuchenne
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Animka" <a...@t...wp.pl> wrote in message
news:odvq69$vvi$1@news.icm.edu.pl...

> To dziwne. On w Ameryce, a pyta się gdzie w Polsce kupić.
> Nie tolerują go w tych Stanach, czy co?

:-) Animka, zawsze byłaś dobra w logicznym myśleniu!

Pytam co jest dobrego na polskim rynku aby kupić mamie (w Polsce) nowe noże.

Myślałem, że ktoś doradzi jakiś dobry polski produkt który sam kupił i
używa.

Produkt z którego sam jest zadowolony, zamiast odsyłać do reklam w
googlach...

Potrafisz coś doradzić, Animka? Jakich noży Ty używasz w swojej kuchni?

12. Data: 2017-04-28 18:49:50

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 18:18 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> Myślałem

Oooooooo...
Niesamowite!!!

> że Ty mądrzejszy i za chwilowymi trendami nie poganiasz... :-)

Nieeee...
Japońskie noże to trend od końca pierwszego tysiąclecia przed Chrystusem,
a trwa. jak sam to zauważyłeś, do dzisiaj! Nie jest to trend chwilowy.

W Europie mieliśmy tradycję późniejszą skali damasceńskiej (tzw.
demeszka), ale w niewytłumaczony sposób zanikła. Dziś próbuje się ją
odtworzyć, co ciekawe, także w twojej ojczyźnie (tej nowej).
Próby są zachęcające, ale nie dorównują ponad tysiącu lat stali japońskiej.

Doradzę Ci coś znacznie lepszego, niż twoja dość zabawna próba lansowania
się na pl.rec.kuchnia.
Włóż do koperty kwotę na "zestaw noży w bloku drewnianym", mama kupi sobie
_znacznie_ lepsze, niż z twojego wyboru. Jest olbrzymia szansa, że kupi
np. japoński nóż Santoku.

--
Trefniś

13. Data: 2017-04-28 18:50:42

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 18:20 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> To dziwne. On w Ameryce, a pyta się gdzie w Polsce kupić.
> Nie tolerują go w tych Stanach, czy co?

W Polsce _taniej_ przecież!!!

--
Trefniś

14. Data: 2017-04-28 19:04:05

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka <a...@t...wp.pl> wrote:

> To dziwne. On w Ameryce, a pyta się gdzie w Polsce kupić.
> Nie tolerują go w tych Stanach, czy co?

Oszczędności robić chce na mamie - w Polsce taniej :-))

przyjaciół. Oto luksus według Epikura." F. Nietzsche.

15. Data: 2017-04-28 19:29:01

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-28 o 18:34, Pszemol pisze:

> Pytam co jest dobrego na polskim rynku aby kupić mamie (w Polsce) nowe
> noże.
>
> Myślałem, że ktoś doradzi jakiś dobry polski produkt który sam kupił i
> używa.

Takich nie ma. Czyli polskich.

> Produkt z którego sam jest zadowolony, zamiast odsyłać do reklam w
> googlach...

Najtańsze (chyba?) z dobrych - to Victorinox.
Ja sobie zestawiłem niezły komplet korzystając z wyprzedaży w EURO.
Wyszło mi ok. 60% taniej. A może nawet 70%. :)
Po używaniu noży Gerlach i Zepter trudno było przywyknąć do trochę
innego krojenia. Victorinox nie pozwala na nieuważne dotknięcie ostrza.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

16. Data: 2017-04-28 20:07:12

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-28 o 18:50, Trefniś pisze:

> W Polsce _taniej_ przecież!!!

W przeliczeniu na złotówki pewnie tak ;-)

--
animka

17. Data: 2017-04-28 20:13:50

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-28 o 16:46, Pszemol pisze:
> Potrzebuje kupić na prezent dla mamy komplet dobrych noży kuchennych.
>
> Co możecie doradzić fajnego na rynku?

podobne dostałem czterdzieści parę lat temu w ślubnym prezencie
https://www.solingen.pl/pl/124-alpha-z-debu-beczkowe
go
firma godna polecenia...
pozdr
Stefan

18. Data: 2017-04-28 20:18:39

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Akarm <a...@w...pl> wrote:

> Takich nie ma. Czyli polskich.

Przykre... Co się dzieje że my nawet noży nie umiemy swoich robić?

> Najtańsze (chyba?) z dobrych - to Victorinox.

Całkiem niezłe mają opinie z tego co widzę...
Dzięki.

> Ja sobie zestawiłem niezły komplet korzystając z wyprzedaży w EURO.
> Wyszło mi ok. 60% taniej. A może nawet 70%. :)

Ile płaciłeś za swoje? Które noże konkretnie kupiłeś?

> Po używaniu noży Gerlach i Zepter trudno było przywyknąć do trochę
> innego krojenia.

Innego krojenia w jakim sensie?

> Victorinox nie pozwala na nieuważne dotknięcie ostrza.

Oj.... :-))))
A test z gazetą jak wychodzi?

19. Data: 2017-04-28 20:18:40

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> Oooooooo...
> Niesamowite!!!

No brawo.

> Nieeee...
> Japońskie noże to trend od końca pierwszego tysiąclecia przed Chrystusem,
> a trwa. jak sam to zauważyłeś, do dzisiaj! Nie jest to trend chwilowy.

Tak. Masz rację, na lekcjach historii uczyliśmy się w liceum że już król
Bolesław Chrobry zamawiał do swojej kuchni noże japońskie przez Allegro...

> [...]
> odtworzyć, co ciekawe, także w twojej ojczyźnie (tej nowej).
> Próby są zachęcające, ale nie dorównują ponad tysiącu lat stali japońskiej.

Czy możesz mi napisać jakich konkretnie noży używasz w swojej kuchni i
dlaczego takie wybrałeś a nie inne?

Bez tego bezsensownego bicia piany czy odsyłania do googli?

> [...]
> _znacznie_ lepsze, niż z twojego wyboru. Jest olbrzymia szansa, że kupi

Prezent dla mamy w formie gotówki w kopercie?
Ty to masz klasę, nie ma co... mama musi być z Ciebie bardzo dumna.

20. Data: 2017-04-28 20:42:03

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 20:18 Pszemol <P...@p...com> pisze:

(...)
> Prezent dla mamy w formie gotówki w kopercie?

Gdyby wiedziała, jak żałośnie próbujesz oszczędzać na prezencie, kupiłaby
ci za tę kopertę skarpetki.
Chyba, że oszczędziłeś na tych tygodniowych zapasach jajek i jesteś
skłonny wyłożyć więcej.

> Ty to masz klasę, nie ma co...

Każdy dostaje tyle szacunku, ile go ma dla innych.
Na grupę przychodzisz zawsze _tylko_ po to, żeby się nad kimś poznęcać.

> mama musi być z Ciebie bardzo dumna.

Musi, to może twoja - choć straciłeś wszystko prócz akcentu.
Inne są dumne bezwarunkowo!

--
Trefniś

Posolę sobie :-D