noze kuchenne

191. Data: 2017-05-01 16:03:17

Temat: Re: noze kuchenne
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.04.2017 o 19:22, Animka pisze:
> U mnie gąbkowy (i inne) zmywaczek jest zawsze uprany po każdym zmywaniu
> i nawet wyparzony, bo płuczę go z piany w gorącej wodzie. Zresztą często
> zmieniam na nowe. W marketach sprzedają te zmywaczki za grosze (w
> opakowaniu po 10 sztuk).

Serce Ci się nie kraje, gdy tak zanieczyszczasz środowisko?

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

192. Data: 2017-05-01 17:06:37

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-01 o 15:58, Wiesiaczek pisze:

> Do prawdziwego chleba używa się noży bez ząbków, za to dobrze
> wyostrzonych.

Powtórzę: najpierw spróbuj, później się wypowiadaj.
Nie ma to, jak doradzanie na podstawie swoich wyobrażeń. :D
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

193. Data: 2017-05-01 17:22:53

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-01 o 16:03, Wiesiaczek pisze:

> Serce Ci się nie kraje, gdy tak zanieczyszczasz środowisko?

Ściekami? ;-)

--
animka

194. Data: 2017-05-01 17:26:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesiaczek <W...@v...pl> wrote:

> To o czym piszesz nadaje się do krojenia nowoczesnych, dmuchanych bułek.
> Tych z dodatkiem ekstraktu z ludzkich (chińskich) włosów dla poprawienia
> faktury skórki. Faktycznie, takiej bułki bez ząbkowanego noża nie pokroisz:)
>
> Do prawdziwego chleba używa się noży bez ząbków, za to dobrze
> wyostrzonych. Takich używano w piekarni, gdzie od kilkudziesięciu lat
> kupowałem prawdziwy chleb. Niestety, kilka lat temu piekarnia ta została
> zamknięta, bo pieczywo wypiekane w sklepie (te z mrożonek) było tańsze.

Mrożonki zresztą też z Chin.

195. Data: 2017-05-01 17:30:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm <a...@w...pl> wrote:

> Powtórzę: najpierw spróbuj, później się wypowiadaj.
> Nie ma to, jak doradzanie na podstawie swoich wyobrażeń. :D

Twój interlokutor pisze o PRAWDZIWYM chlebie, nie zaś o tym czymś
wypiekanym z chińskiej mrożonki, co ty chlebem nazywasz. Prawdziwego chleba
nie widziano w Polsce odkąd się urodziłeś.

196. Data: 2017-05-01 17:32:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Twój interlokutor pisze o PRAWDZIWYM chlebie, nie zaś o tym czymś
> wypiekanym z chińskiej mrożonki, co ty chlebem nazywasz. Prawdziwego chleba
> nie widziano w Polsce odkąd się urodziłeś.

https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=6422
79482557387&id=268659696586036

197. Data: 2017-05-01 18:43:59

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-01 o 17:30, Ikselka pisze:

> Twój interlokutor pisze o PRAWDZIWYM chlebie

A ja bym przysiągł, że rozmawiamy o nożach do krojenia pieczywa.
Patrz pan, jak to się można pomylić...

> nie zaś o tym czymś
> wypiekanym z chińskiej mrożonki, co ty chlebem nazywasz.

A to nowość prawdziwa! Nie wiedziałem, że chlebem nazywam coś z
chińskiej mrożonki we Włoszech. Nawet nie wiedziałem, że byłem we
Włoszech. Widać są osoby znacznie lepiej ode mnie poinformowane. :)
A swoją drogą, jakże tanie musi być sprowadzanie i utrzymywanie
mrożonego ciasta we Włoszech, skoro wszędzie dużo tańsze jest dolanie
wody do gotowej, suchej mieszanki.

> Prawdziwego chleba
> nie widziano w Polsce odkąd się urodziłeś.

Trudno. Muszę teraz jakoś z tym żyć. :(
A byłem przekonany, że przynajmniej ja jeden w Polsce robię chleb
prawdziwy. Jestem pełen podziwu dla twej przenikliwości i super
informacji na mój temat.
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

198. Data: 2017-05-01 18:59:56

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Cieszę się, że wreszcie to widzisz.

A coś ty taka dziś w złym humorku i tylko Ikselkę objeżdżasz?
--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

199. Data: 2017-05-01 19:10:57

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 23:10 Pszemol <P...@p...com> pisze:

> Poza tym taki nóż jedzie po chlebie jak piła, nie deformując kromki
> świeżoupieczonego chleba.
>
> Taki już wczorajszy/przedwczorajszy chleb da się skutecznie kroić ostrym
> nożem gładkim.

Wiesiaczek prawdopodobnie obawia się kruszenia przez nóż do chleba.
Musiałby spróbować takiego noża, zapomniałby o innych.
Wcale nie kruszy tak bardzo!

Nóż bez ząbków może się ślizgać po skórce (zwłaszcza chleby inne, niż
razowe i żytnie, o połyskliwej chrupiącej skórce). A to już prosta droga
do skaleczeń.

--
Trefniś

200. Data: 2017-05-01 19:43:40

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 21:57 stefan <s...@w...pl> pisze:

> W dniu 2017-04-30 o 16:18, Pszemol pisze:

(...)

> A takie coś nie wystarczy
> https://www.helios-szklo.pl/dodatki/przybory-i-narze
dzia-kuchenne/westmark/kamien-szlifierski-do-ostrzen
ia-nozy-(1015).html
> albo jakaś dobra osełka do kos?
> Można sobie poradzić niskobudżetowo - arkusz papieru ściernego do metalu
> na mokro 800 przyklejony np. butaprenem do drewnianego klocka itp.
> pozdr

Każdy wynalazek będzie lepszy od ostrzałki z kółeczkami :)

To, że taka słabo ostrzy to jeszcze nic. Te ostrzałki łatwo zwyczajnie
psują ostrze noża.
Bardzo trudno zapewnić idealnie taki sam docisk ostrza na całej długości w
trakcie ostrzenia.
W efekcie nóż w części ostrza środkowej, albo blisko brody (rękojeści),
jest wklęsły, bo tam najłatwiej "zebrać" stal.
A jeśli jeszcze ktoś pomyśli "szybciej i lepiej naostrzę mocniej
naciskając", to już właściwie pozbył się noża :)

--
Trefniś

Posolę sobie :-D
Szkodliwe pralki