o co chodzi w reformie?

1. Data: 2002-11-18 20:39:32

Temat: o co chodzi w reformie?
Od: Monika <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może to dziwne, ale czuję się niedouczona, fakt, że zupełnie się
reformą nie interesowałam, bo mnie od dawna nie dotyczy (pewnie za
kilka lat znów tematy co się dzieje w szkole będą moją pasją, ale już z
inej perspektywy:)), ale odczuwam potrzebę pozanania faktów. O co
chodzi w tej ostatniej reformie szkolnictwa? Sam ustrój szkół, bo na
razie to wiem że są podstawowe, gimnazja, to w sumie dziewięć lat. A co
dalej 3 letnie licea i 4-letnie technika?
Czy w związku z tym wprowadzono jakieś nowe wymagania dla nauczycieli,
wiem, że są jakieś szczeble, ale nie mam pojęcia jakie.
Wiem, że to wyjątkowo dziwne pytanie, ale akuratnie czuję głód wiedzy z
tego zakresu, bo nie mogę sobie spokojnie ze znajomymi podyskutować, na
przykład. Wcale nie jestem leniwa, ale nie znalazłam dziś w bibliotece
nic o zmianach w oświacie nowszego niż "Historia wychowania. Wiek XX"
(red.)J.Miąsa, PWN, 1980, co zresztą czytam, i ciekawe jest
(szczególnie to o zmianach programów naucznia aby były w duchu
socjalizmu:-)), ale z tego co się dzieje na bierząco to się nie dowiem.
Może macie jakieś linki do stron o historii i współczesnych zmianach w
szkolnictwie, albo jakieś współczesne pozycje książkowe (tylko czy ja
je dopadnę w bibliotekach miejscowych, ale próbować można:-)). Pomoże
mi ktoś?

--
Pozdrawia Monika
GG 51726

2. Data: 2002-11-18 21:31:25

Temat: Re: o co chodzi w reformie?
Od: "myszor" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
> Pomoże mi ktoś?
W domu powieszonego nie rozmawia się o sznurze!
myszor

3. Data: 2002-11-19 13:15:12

Od: Monika <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomość od myszor (m...@p...com.pl) dostałam taką:

> W domu powieszonego nie rozmawia się o sznurze!
> myszor

:-), znaczy się jest aż tak źle? To tym bardziej jestem ciekawa jak to
osiągnięto:-)

--
Pozdrawia Monika
GG 51726

4. Data: 2002-12-12 20:36:42

Od: "MaD MaDras" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trafione w samo sedno!!! Brawo z tym sznurem!!! Mam jednak nadzieję, że
nauczyciele jak zwykle podczas wszelkich tzw. zmian nie dadzą sobie w kaszę
dmuchnąć i zrobią swoje i tak. Największa trudność polega jednak na fakcie,
że zdecydowanie odchudzono w siatce godziny przenaczone na nauczanie
przedmiotów akademickich. Na to nauczyciel nie ma wpływu. Jeśli z dwóch
godzin fizyki, bilogii, geografi, chemi, histori robi się jedną to żaden
nauczyciel tego nie przeskoczy. Młodzież wychodzi po ośmiiu latach nauki z
wyposażeniem zdecydowanie mniejszym niż po dawnej ośmioletniej podstawówce.
Owszem - zna lepiej języki obce - wszak istotne będzie porozumienie się z
obcojęzycznym pracodawcą! Do łopatek młodzi! Nuakowców z was będzie
niewielu!!! Dzięki tzw. reformie!!! A na marginesie - dziwna nazwa na cięcia
budżetowe w oświacie...i nie tylko. Każda reforma dowiodła jaki był cel ich
wprowadzenia swego czasu. Prognozy(nieoficjalne) sprawdziły się w 100%.
> Wiadomość od myszor (m...@p...com.pl) dostałam taką:

> :-), znaczy się jest aż tak źle? To tym bardziej jestem ciekawa jak to
> [...]

rola zadania domowego
staż
Proszę pomóźcie mi!!!
APEL