o głodzie nowości

1. Data: 2015-10-10 14:51:52

Temat: o głodzie nowości
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem, czy to temat wybitnie kuchenny, ale o jedzeniu, więc daję tutaj.

W sytuacji jakiejś imprezy domowej macie jakiś jeden sprawdzony zestaw
żywieniowy - gość zawsze wie, co go czeka - czy zmieniacie menu, przez
co gość wciąż jest zaskakiwany (nie wie, czy się naje)?

To samo odwracając role: idąc w gości wolicie wciąż to samo czy próbować
nowych potraw?

2. Data: 2015-10-10 14:54:18

Temat: Re: o głodzie nowości
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sytuacji jakiejś imprezy domowej macie jakiś jeden sprawdzony zestaw
> żywieniowy - gość zawsze wie, co go czeka - czy zmieniacie menu, przez co
> gość wciąż jest zaskakiwany (nie wie, czy się naje)?

Gość zawsze wie co go czeka, ale meni ewaluuje.

> To samo odwracając role: idąc w gości wolicie wciąż to samo czy próbować
> nowych potraw?

Jest mi to obojętne, stosuję zasadę by na imprezę iść najedzoną, potem
staram się tylko skosztować tego i owego, omijając owoce morskie itp.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2015-10-10 15:01:41

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
> [...]
> gość wciąż jest zaskakiwany (nie wie, czy się naje)?
>
> To samo odwracając role: idąc w gości wolicie wciąż to samo czy próbować

To ciekawe, ale właśnie miałem ochotę napisać podobny wątek...
Ja bardzo lubię być zaskakiwany, nie lubię sztampy ani rutyny.

Z grupą przyjaciół organizujemy coś na kształt klubu filmowego,
połączonego ze wzajemnym odwiedzaniem się - gospodarz(e)
mają oczywiście zorganizować jedzenie, no i ostatnio się wszyscy
rozleniwili i zamawiają pizzę od paru dobrych miesięcy :-) Na
dodatek w 2-3 domach jest pizza od tego samego dostawcy
- uszami już wyłazi... Wypadałoby przełamać tą niezdrową tradycję.

Zastanawiam się właśnie bo na nas wypada następny termin,
czym tu ich zaskoczyć - może przyjść 10-14 osób, różnie to bywa.

Jakiś pomysł co oprócz pizzy smakuje prawie wszystkim i da się
jakoś łagodnie poporcjować na zmienną ilość osób?
Jakiś duży placek z kurczakiem, rolada, ki czort - podpowiedzcie! :-)
Oczywiście zimne przekąski i alkohol też będą, ale wieczór przeważnie
długi, od 18-tej spotkanie często przeciąga się do 1-2 w nocy :-)))
Przydałby się taki "kulinarny punkt kulminacyjny"...

4. Data: 2015-10-10 15:03:34

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message

> Gość zawsze wie co go czeka, ale meni ewaluuje.

ewaluuje od ewaluacji czy ewoluuje od ewolucji ? :-)

> Jest mi to obojętne, stosuję zasadę by na imprezę iść najedzoną, potem
> staram się tylko skosztować tego i owego, omijając owoce morskie itp.

Nawet gdy z góry wiesz, że gospodarze specjalnie dla Ciebie
przygotowują ciepłą kolację? To trochę nie dobrze...

5. Data: 2015-10-10 15:26:40

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-10-10 15:01, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:
> "Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message

> To ciekawe, ale właśnie miałem ochotę napisać podobny wątek...
> Ja bardzo lubię być zaskakiwany, nie lubię sztampy ani rutyny.

No ja np. dziś idę. I już teraz mogę napisać, co będę jadła i jak to
będzie smakowało.

Mnie zawsze w takich momentach zastanawia, od czego to zależy, jaki jest
powód takiego "tradycjonalizmu"?
Niechęć do próbowania? Nieumiejętność gotowania maskowana wypróbowanymi
wielokrotnie, "sprawdzonymi" potrawami?

> [...]
> długi, od 18-tej spotkanie często przeciąga się do 1-2 w nocy :-)))
> Przydałby się taki "kulinarny punkt kulminacyjny"...

Jeśli ma mieć formę placka, to może jakąś tartę albo quiche?
To zawsze można zrobić wcześniej a później tylko podgrzać.

6. Data: 2015-10-10 15:31:41

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-10-10 14:54, obywatel Stokrotka uprzejmie donosi:

> Gość zawsze wie co go czeka, ale meni ewaluuje.

Robisz jakąś ankietę, głosowanie, listę życzeń przed wyjściem gości?

Do restauracji też?

7. Data: 2015-10-10 15:38:54

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jaki jest powód takiego "tradycjonalizmu"?
> Niechęć do próbowania? Nieumiejętność gotowania
> maskowana wypróbowanymi wielokrotnie, "sprawdzonymi"

Może trzeba pomyśleć pozytywnie: chcą Ci dogodzić, wiedzą
że to Ci kiedyś smakowało, więc chcą powtórzyć sukces... :-)
To też zależy od gościa jak się zachowuje gospodarz.
Mieliśmy w grupie kiedyś krótko taką parę wybrednych
wegetarian, i naprawdę ciężko było pogodzić ich wysoce
wyrafinowane gusta z satysfakcją pokarmową innych gości.

Inaczej się przyjmuje gościa, którego znasz że jest odważny
na próbowanie nowego, tolerancyjny na różne smaki i nie
zdesperowany na nażeranie się po brzegi a inaczej takiego
który widzisz że przyszedł "na wszelki wypadek" najedzony.
Co to za frajda karmić kogoś, kto nie ma do Ciebie na tyle
zaufania że przychodzi na umówioną kolację najedzony?

> Jeśli ma mieć formę placka, to może jakąś tartę albo quiche?
> To zawsze można zrobić wcześniej a później tylko podgrzać.

Niekoniecznie placka. Chodziło mi raczej o łatwiejszą porcjowalność.
Inaczej serwujesz taki placek czy lazagne, gdzie każdy moze sobie
ukroić/nabrać według swego apetytu, a inaczej jak zrobisz np.
ogon homara - i obliczysz po jednej sztuce dla 1 gościa :-)
Ale musi to być coś gorącego, obiadowo-kolacyjnego.

Quiche to dobry pomysł, ale to dla mnie bardziej przystawka
niż główne danie... co Ty o tym myślisz?

8. Data: 2015-10-10 16:21:50

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-10-10 15:38, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:
> "Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message

> Może trzeba pomyśleć pozytywnie: chcą Ci dogodzić, wiedzą
> że to Ci kiedyś smakowało, więc chcą powtórzyć sukces... :-)

Ja to akurat zeżrę wszystko.
Nawet jeśli jest jak tam, gdzie idę dziś, szczerze rzecz ujmując - średnie.
Np. sałatka grecka: feta z Mlekowity (koniecznie niezbędnie właśnie ta),
poszatkowany pomidor, kukurydza i kapusta pekińska.

> To też zależy od gościa jak się zachowuje gospodarz.
> Mieliśmy w grupie kiedyś krótko taką parę wybrednych
> wegetarian, i naprawdę ciężko było pogodzić ich wysoce
> wyrafinowane gusta z satysfakcją pokarmową innych gości.

Udało się?
Mogę podrzucić swoje dzieci, jeśli jeszcze raz chciałbyś podjąć
wyzwanie... hehe

> [...]
> Co to za frajda karmić kogoś, kto nie ma do Ciebie na tyle
> zaufania że przychodzi na umówioną kolację najedzony?

Mój syn wyznaje na ten przykład zupełnie odwrotną metodę: w gościach nic
nie je, a potem w domu lodówka do późnych godzin nocnych skrzypi drzwiami.

> [...]
> ogon homara - i obliczysz po jednej sztuce dla 1 gościa :-)
> Ale musi to być coś gorącego, obiadowo-kolacyjnego.

Chili con carne. Gulasz. Stroganov. Każda gęsta paciaja jest łatwo
porcjowalna.
Lazania czy każda inna zapiekanka.

Zadałeś mi pytanie z gatunku: co lubisz?

> Quiche to dobry pomysł, ale to dla mnie bardziej przystawka
> niż główne danie... co Ty o tym myślisz?

Gruby kisz z mięsem, ziemniakami i innymi warzywami - to IMO potężny
obiad. Zrób dwa różne placki, do tego sałata, goście się najedzą po pępek.

9. Data: 2015-10-10 16:31:29

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja to akurat zeżrę wszystko.

No jak na wszystkożerną Qrę przystało ;-)

> [...]
> Np. sałatka grecka: feta z Mlekowity (koniecznie niezbędnie właśnie ta),
> poszatkowany pomidor, kukurydza i kapusta pekińska.

Tyle podali na kolację?? To wszystko??

A swoją drogą, jeśli rozpoznajesz skąd pochodzi ser w sałatce
to ukłony składam, bo ja tak dobrych kubków smakowych nie mam.

> Udało się?
> Mogę podrzucić swoje dzieci, jeśli jeszcze raz chciałbyś podjąć
> wyzwanie... hehe

Nie było szans... :-) Widać było że zmuszają się do jedzenia,
pytając co chwilkę co wchodzi w skład tego, tamtego - jakby
nie chodziło wyłącznie o produkty zwierzęce ale lista pokarmów
i składników niekoszernych była znacznie, znacznie długa :-)

A co do dzieci, na szczęście w tym gronie dzieci nie przychodzą,
więc problemów dużo mniej tego typu.

> Mój syn wyznaje na ten przykład zupełnie odwrotną metodę: w gościach nic
> nie je, a potem w domu lodówka do późnych godzin nocnych skrzypi drzwiami.

Hm... :-) Może nic mu w gościach nie smakowało? ;-)
Albo złego sera feta kupili?

> Chili con carne. Gulasz. Stroganov. Każda gęsta paciaja jest łatwo
> porcjowalna.
> Lazania czy każda inna zapiekanka.
>
> Zadałeś mi pytanie z gatunku: co lubisz?

A lubisz filmy oglądać? Może się do naszego klubu zapiszesz? ;-)

Po pępek :-))) Ładnie powiedziane.

10. Data: 2015-10-10 18:24:54

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-10 o 14:51, Qrczak pisze:
> [...]
> co gość wciąż jest zaskakiwany (nie wie, czy się naje)?
>
> To samo odwracając role: idąc w gości wolicie wciąż to samo czy

To wszystko zależy od gości. Jeśli jakieś starszawe i tradycyjne
towarzystwo, to robię sprawdzone tradycyjne rzeczy, czasem z jakimś
nowym elementem. W innym razie - co mi w duszy gra i co wydaje mi się
wygodne do przyrządzenia i podania, w zależności od ilości osób.

W cyklicznych imprezach wzajemnych typu imieniny, urodziny itd. po
prostu nie bierzemy udziału, ani też nie organizujemy. Oczywiście bywamy
u tych samych oraz bywają u nas ci sami ludzie, ale to przy różnych
okazjach i zazwyczaj różne podaję potrawy.

Ewa

Najlepsze ciasto ucierane.
Za miesiąc św. Marcin
Re: Do XL - NTG