Strona główna Grupy pl.sci.psychologia o życiowych celach o życiowych celach

Grupy

Szukaj w grupach

 

o życiowych celach

następny post »
From: "tren R" <p...@b...plonk>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: o życiowych celach
Date: Fri, 16 Sep 2005 11:04:32 +0200
Message-ID: <a...@n...home.net.pl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Mailer: home.pl my.webmail
X-Priority: 3
X-NNTP-Posting-Host: 127.0.0.1
NNTP-Posting-Host: 212.85.112.40
X-Trace: news.home.net.pl 1126861472 212.85.112.40 (16 Sep 2005 11:04:32 +0200)
Organization: home.pl news server
Lines: 114
X-Authenticated-User: pdobrowolski.tci@home
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.home.net
.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:329988
Ukryj nagłówki

będzie to historia o tycztomie i jego samotnym świecie...

na sTRONIE psp w alei użytkowników, przy wizerYnku tycztoma znajduje się
motto:
"tycztom
Cel mojego życia: kompromis lub całkowita zmiana zdania pod wpływem
rzeczowych argumentów. W przypadku braku jakichkolwiek argumentów
kompromisem staje się mój upór :)"

tak patrzę na te słowa i mam wrażenie, że niezależnie jak by się z nimi nie
zmagać, napotkamy na .. upór.

są osoby, które nikt do niczego nie jest w stanie przekonać, ponieważ ich
jedynym wyznacznikiem wszystkiego jest nadęte do niewyobrażalnych granic
ego. w ich ustach słowo "kompromis" oznacza ni mniej ni więcej tyle:
"zgodzę się z tobą, o ile ty zgodzisz się ze mną".

kto mieczem wojuje od miecza ginie, jak głosi stare porzekadło.
kto nie dopuszcza do siebie informacji z zewnątrz, ginie na skutek
zakiszenia się w sosie własnych imaginacji.

niewątpliwie staje sie wtedy również osobą o coraz to mocniej
spolaryzowanych poglądach. ponieważ wszystkie dostępne informacje pochodzą
z wewnątrz, naturalnym jest, że potwierdzają zakladane tezy. idąc dalej -
im więcej informacji z zewnątrz jest odrzucanych, tym bardziej rośnie
spójność świata wewnętrznego. osoba taka chcąc widzieć siebie w pozytywnym
świetle, neguje otaczającą ją rzeczywistość. redukuje dysonans mówiąc
bardziej naukowo. jednocześnie jest niezwykle zachłanna na akceptację ze
strony innych, która również potwierdziłaby jego racje - a kiedy jej nie
otrzymuje, tłumaczy to sobie głupotą, jaka ją otacza oraz swoją
wyjątkowością.

tycztom jest osobą samotną. z nikim nie udaje mu się utrzymywać
cieplejszych więzów, a bardzo by chciał. jednak kiedy mu się to nie udaje,
kiedy nie zostaje doceniony, obwinia za to inne osoby i je atakuje lub
poniża. dąży do zajęcia pozycji psa przewodnika - choćby tylko we własnym
mniemaniu.

tycztom chce dobrze dla innych. jest osobą święcie przekonaną, że wie
najlepiej, co jest dobre dla innych ludzi. układa teorie, które mają za
zadanie rozwiązać ich problemy. teorie - w jego poczuciu niezwykle spójne
i konkretne. jednocześnie - zaprasza do ich oceny i torpeduje wszelkie
głosy krytyczne. tycztom nie może nic robić źle, bo przecież chce dobrze -
taka jest jego linia obrony.

tycztom do zmiany postawy potrzebuje mocnego uderzenia. tylko wstrząs
spowoduje, że zmieni orbitę. potrzebuje też autorytetu, który mu powie jaki
kierunek trzeba obrać.żadna gadanina, oprócz swojej, go nie interesuje.
jest zerojedynkowy i bezkompromisowy, a przy tym sam uważa siebie za
jedynkę, a innych za zera.

tycztom uważa, że ma moralne prawo pouczać innych,ponieważ daje im tym
impuls do rozwoju. dodam - do rozwoju, jaki jest atrybutem tycztoma. czyli
występuje z pozycji mistrza. a że mało kto jednak podąża za mistrzem,
tycztom wywołuje więc wojnę - oczywiście w słusznej w jego mniemaniu
sprawie. wywołuje wojnę, bo cierpi. kiedy sie o nim nie mówi. nie mówi
dobrze dodam - stąd wywołał wojnę, w któej czuje się zwycięzcą od samego
początku.

tycztom to.. tycztom tamto...
da capo al fine.

co teraz czujesz tycztom? co czujesz do mnie? obrzydzenie, bo psuję twój
świat? niechęć, strach? rozbawienie? jestem bardzo ciekawy, zechcesz to się
podzielisz.

***

com napisał, napisałem.
tycztom - co z tym zrobisz, to zrobisz - droga, przyznam, trudna.

jak cię widzą, tak cię piszą.
ja osobiście byłbym wdzięczny komuś, kto napisałby o mnie taką epopeę :)
czemu nie na prv?
za dużą wojnę wywołałeś, tycztom, bym cię ostrzeliwał zza węgła.

kompromis albo upór powiadasz.
a ja ci powiem, że oba wyjścia są zasadniczo nie do przyjęcia.
jak się ma kompromis do sprawiedliwości?
ktoś z czegoś musi zrezygnować, żeby miał coś ktoś.
obydwaj nie mają tego co chcieli. zawarli kompromis.

wierzę głęboko w siłę strategii win-win.
ale nad tym trzeba popracować.
i otworzyć się na drugą osobę. inaczej pozostaje ci właśnie zgniły
kompromis, albo
jak w twoim przypadku widzę to częściej - upór.

***

tycztom - jesteś osobą, której się chce.
tego ci nie można odmówić - chce ci się, jak nikomu innemu.
a tylko osoby, którym się coś chce, mogą coś osiągnąć.

tego życzę, sobie też (a nawet sobie bardziej)

"Bądźcie pozdrowieni, Nadwrażliwi
za waszą czułość w nieczułości świata,
za niepewność - wśród jego pewności
za to, że odczuwacie innych tak jak siebie samych
zarażając się każdym bólem
za lęk przed światem,
jego ślepą pewnością, która nie ma dna
za potrzebę oczyszczania rąk
z niewidzialnego nawet brudu ziemi
bądźcie pozdrowieni"

pzdr
trener


--

http://trener.blog.pl - przemoc, seks, krew

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
17.09 uookie
18.09 Amnesiak
20.09 Pyzol
23.09 tren R
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6
Dlaczego faggoci są źli.
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 1-6
Vitruvian Man - parts 7-11a
Vitruvian Man - parts 1-6