obowiazek

1. Data: 2001-11-27 07:34:19

Temat: obowiazek
Od: NeoN <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
w zwiazku z tym, ze ostatnio duzo sie mowi na ten temat mam pyt.
Co do placenia abonamentu RTV nie mamy chyba obowiazku jego placenia.?
Kilka dni temu wyczytalem, ze inwalidzi (I,II grupa) sa zwolnieni od tego.
prosze o blizsze info.

Woyteck.

2. Data: 2001-11-27 07:48:40

Temat: Odp: obowiazek
Od: "Sting" <X...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik NeoN <n...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...pl...
> [...]
> Co do placenia abonamentu RTV nie mamy chyba obowiazku jego placenia.?
> Kilka dni temu wyczytalem, ze inwalidzi (I,II grupa) sa zwolnieni od tego.

Nie wiem nic na ten temat ale może Rafał Zieliski,który żadko bywa ale bywa
i wie co nie co moze Ci pomoże :)

Sting....?

3. Data: 2001-11-27 13:59:21

Od: "Rafal Zielinski" <r...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sting <X...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9tvgkb$1ja$...@n...onet.pl...

> Nie wiem nic na ten temat ale może Rafał Zieliski,który żadko bywa ale
bywa
> i wie co nie co moze Ci pomoże :)

Witam Wszystkich

Jako ze niejako zostalem wywolany do odpowiedzi wiec napisze co nieco co
jest mi w sprawie przedstawionej ponizej wiadomo.

> Użytkownik NeoN <n...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:3...@p...pl...
zwolnieni >>od tego. prosze o blizsze info.
Wiec sprawa wyglada tak ja (moja rodzina od bodajze 3 lat nie placimy juz
abonamentu RTV. Sprawa wyglada tak, ze trzeba przerejestrowac obiornik na ON
z I lub II grupa inw. poza tym wziasc orzeczenie KIZ i isc z nim na poczte
jak bedziecie przerejestrowywac na siebie to mowisz, ze jestes inwlida 1 lub
drugiej grupy i wtedy pani bierze od Ciebie ksiazeczke i wydaje ci
pozwolenie na uzywanie odbiornika RTV bez koniecznosci placenia abonamentu.

--
Rafal "Ziele" Zielinski

E-Mail: r...@P...ONET.PL
--
Internet dla niepełnosprawnych - udostępnić zamiast darować
http://www.idn.org.pl/users/lesz/ryczalt/petycja.htm

4. Data: 2001-11-27 14:20:35

Temat: Re: obowiazek
Od: "Radosław Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NeoN" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Co do placenia abonamentu RTV nie mamy chyba obowiazku jego placenia.?
> Kilka dni temu wyczytalem, ze inwalidzi (I,II grupa) sa zwolnieni od tego.

Zgadza sie, ale dotyczy to wylacznie dawnej I grupy lub osob ze znacznym
stopniem niepelnosprawnosci. Aby uzyskac zwolnienie musisz w urzedzie
pocztowym okazac decyzje ZUS o przyznaniu grupy. Reguluje to rozporzadzenie
KRRiTv z 27 czerwca 1996 roku , jak chcesz moge je przeslac (2 kb;).

pozdrawiam
RT

5. Data: 2001-11-27 17:47:28

Od: NeoN <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

A jeszcze jedno, czy oby te zwolnienie nie dotyczy osób tylko ze
znacznym niedosłuchem (bo chyba kiedys tak było)

Wojtek

6. Data: 2001-11-27 17:49:59

Od: "Sylwi@" <e...@d...jest.ten.swiat> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Radosław Tatarczak <r...@t...tpsa.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9u07p6$n9j$...@n...tpi.pl...
> [...]

rozporzadzenie
> KRRiTv z 27 czerwca 1996 roku , jak chcesz moge je przeslac (2 kb;).

Nie wiem jak Wy ale ja posiadajac umiarkowany stopien niepełnosprawnosci
nie płacę abonamentu radiowo-telewizyjnego. Potrzebne mi było jedynie do
tego 3 lata temu zaświadczenie,ze mój niedosłuch jest obustronny i powyżej
80 DcB.
Nie wiem jakie to miało znaczenie bo przedtem mimo niedosłuchu płaciłam
wszelkie należności w 100% dopiero od 3 lat nie płacę.
--

Do usłyszenia
Sylwia

Gdy uda Ci się swoją rzeczywistość potraktować jak marzenia,
to wszystkie Twoje marzenia staną się rzeczywistością.

7. Data: 2001-11-27 18:40:55

Od: "amigo" <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Abonament za radio i telewizję
(Dz. U. z 1996 r., Nr 82, poz. 383 z późn. zm.)

ABONAMENTU NIE PŁACĄ:
a) Osoby, które ukończyły 75 lat na podstawie: dowodu osobistego.
b) Osoby, które otrzymują stały zasiłek lub rentę socjalną z pomocy
społecznej na podstawie: decyzji Ośrodka Pomocy Społecznej o przyznaniu
świadczenia.
c) Osoby niepełnosprawne w stopniu znacznym/osoby całkowicie niezdolne do
pracy oraz samodzielnej egzystencji/inwalidzi I grupy , na podstawie jednego
z dokumentów:
dowodu osobistego z wpisem o zaliczeniu na trwałe do I grupy inwalidzkiej,
orzeczenia o stopniu niepełnosprawności, orzeczenia o całkowitej
niezdolności do pracy i do samodzielnej egzystencji, decyzji ZUS; orzeczenia
komisji lekarskiej do spraw inwalidztwa i zatrudnienia; orzeczenia wojskowej
komisji lekarskiej lub komisji lekarskiej służby zdrowia MSW.
Osoby niesłyszące, u których stwierdzono całkowitą głuchotę lub obustronne
upośledzenie słuchu na podstawie jednego z dokumentów:
legitymacji Polskiego Związku Głuchych, orzeczenia komisji lekarskiej do
spraw inwalidztwa i zatrudnienia/orzeczenia wojskowej komisji lekarskiej/
komisji lekarskiej służby zdrowia MSW, zaświadczenia wystawionego przez
zakład opieki zdrowotnej.
Osoby niewidome, których ostrość wzroku nie przekracza 15%, na podstawie
jednego z dokumentów:
legitymacji Polskiego Związku Niewidomych, legitymacji Związku Ociemniałych
Żołnierzy Rzeczypospolitej Polskiej, orzeczenia komisji lekarskiej do spraw
inwalidztwa i zatrudnienia o zaliczeniu do II grupy inwalidzkiej z powodu
uszkodzeń narządu wzroku, orzeczenia wojskowej komisji lekarskiej lub
komisji lekarskiej służby zdrowia MSW, zaświadczenia wystawionego przez
zakład opieki zdrowotnej.
Kombatanci:
emeryci i renciści na podstawie: zaświadczenia lub legitymacji o przyznaniu
uprawnień oraz odcinka otrzymania emerytury (renty) za ostatni miesiąc, inne
osoby uprawnione (zgodnie z: Dz. U. 1997 r., Nr 142, poz. 950 z późn. zm.)
na podstawie: legitymacji lub zaświadczenia o przyznaniu uprawnień oraz
dowodu uzyskania świadczenia z ZUS, inwalidzi, nie będący emerytami lub
rencistami, na podstawie: 1) zaświadczenia lub legitymacji o przyznaniu
uprawnień oraz orzeczenia komisji lekarskiej do spraw inwalidztwa i
zatrudnienia stwierdzającego zaliczenie do jednej z grup inwalidzkich lub 2)
orzeczenia wojskowej komisji lekarskiej; orzeczenia komisji lekarskiej
służby zdrowia MSW albo 3) dowodu osobistego z wpisem o zaliczeniu na trwałe
do I lub II grupy inwalidzkiej.
UWAGA: Zwolnienie przysługuje bez względu na to, czy książeczka opłat jest
wystawiona na kombatanta lub inną osobę uprawnioną, czy na jego małżonka,
który wspólnie z nim zamieszkuje.
Wdowy/wdowcy - emeryci/renciści pozostałe po kombatantach i innych osobach
uprawnionych (zgodnie z: Dz. U. 1997 r., Nr 142, poz. 950 z późn. zm.) na
podstawie: zaświadczenia lub legitymacji potwierdzającej uprawnienia oraz
dowodu otrzymania emerytury (renty) za ostatni miesiąc.
Inwalidzi wojenni i wojskowi na podstawie:
książeczki inwalidy wojennego lub wojskowego, wystawionej przez ZUS.
W wymienionych powyżej przypadkach ważnymi dokumentami są również orzeczenia
lekarzy rzeczoznawców/komisji lekarskich KRUS.
Aby uzyskać zwolnienie należy przedstawić w urzędzie pocztowym w miejscu
stałego pobytu odpowiedni, wymieniony powyżej, dokument. Zwolnienie od
opłaty następuje od początku miesiąca, następującego po miesiącu, w którym
przedstawiono odpowiednie dokumenty.
Dużo czytania ale może warto jak ma pomóc,myślę że to aktualna ustawa bo
wszystko tak szybko się zmienia jak mają coś dać.
Pozdrawiam
Amigo

8. Data: 2001-11-27 18:41:32

Od: "amigo" <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2001-11-27 18:42:24

Od: "amigo" <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2001-11-27 18:43:30

Od: "amigo" <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Co do placenia abonamentu RTV nie mamy chyba obowiazku jego placenia.?
> Kilka dni temu wyczytalem, ze inwalidzi (I,II grupa) sa zwolnieni od tego.

Samodzielna księgowa/Warszawa
Uwaga na: Trojan.Worm.Badtrans.II
Języki obce
Nauka niemieckiego