obrusy szydełkowe

1. Data: 2007-11-16 13:16:34

Temat: obrusy szydełkowe
Od: m...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie wszystkie Panie, których ręce zajęte są włóczką,
nitką, muliną i kordonkiem. Mam na imię Monika i pojawiam się tu poraz
pierwszy. Kiedyś postanowiłam, że w oczekiwaniu na potomka zapomnę o
pracy zawodowej i zacznę ozdabiać swoje rodzinne gniazdko. Właśnie
nadeszła ta chwila-bliźniaki w drodze- a więc tradycyjnie, jak
wiekszość osób, które poraz pierwszy logują się na taj stronie zwracam
sie do Pań o pomoc. Otóż marzy mi się lniany obrus i serwetki
obiadowe, których brzegi wykończę szydełkowym ściegiem. Kupiłam
książki o szydełkowaniu , przejrzałam strony internetowe. Znalazłam
nawet wzory. Niestety wiekszość jest w lini postej lub "po kole".
Bardzo proszę , o podpowiedź:
-jak połączyć kordonek z materiałem /widziałam półsłupki i ewentualne
doszywanie-czy istnieje inna metoda?/
-jak rozliczyć oczka prostego wzoru - na rogu, czyli pospolitym
zakręcie w prostokatnych bieżnikach, ile dodawać, jak rozliczyć wzór,
żeby był symetryczny i podobny do reszty?
Jeżeli któraś z Pań dysponuje ciekawymi wzorami "na wykończenie" , to
bardzo proszę o linki.
Pozdrawiam , dziękując za pomoc dla "raczkującego szydełka"