« poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2004-06-23 12:26:15
Temat: ocenianieWitam.
Ostatnio uczniowie i nauczyciele brali udział w "zabawnym" teście, w
którym pojawiła się para pytań:
"czy jesteś oceniany za to czego nie wiesz" i "czy oceniasz ucznia za to,
czego nie wie"
Zbaraniałem - to już było za wiele na mój prosty robotniczo-chłopski
rozum ;-) Okazuje się, że poniższy scenariusz jest jak najbardziej
prawidłowy:
o-
Uczeń wywołany do odpowiedzi otrzymuje 3 pytania z zakresu podstawowego
i 3 z ponadpodstawowego. Nie odpowiada na 5 pierwszych pytań (odmawia
odpowiedzi). Na ostatnie pytanie odpowiada wyczerpująco.
Nauczyciel uznaje, że uczeń odpowiedział na 100% ponadpodstawowego
zakresu wiedzy - stawia 5 z odpowiedzi.
o-
Czy tylko ja widzę w tym jakiś absurd? Usłyszałem - "nie można
oceniać ucznia za to, czego nie wie, lecz za to co wie"...
A moje pytanie brzmi - co, jeśli nic nie wie? ;)
--
Grendel
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2004-06-23 12:39:09
Temat: Re: ocenianieGrendel napisał(a):
> Witam.
> Ostatnio uczniowie i nauczyciele brali udział w "zabawnym" teście, w
> którym pojawiła się para pytań:
>
> "czy jesteś oceniany za to czego nie wiesz" i "czy oceniasz ucznia za to,
> czego nie wie"
>
> Zbaraniałem - to już było za wiele na mój prosty robotniczo-chłopski
> rozum ;-) Okazuje się, że poniższy scenariusz jest jak najbardziej
> prawidłowy:
>
> o-
> Uczeń wywołany do odpowiedzi otrzymuje 3 pytania z zakresu podstawowego
> i 3 z ponadpodstawowego. Nie odpowiada na 5 pierwszych pytań (odmawia
> odpowiedzi). Na ostatnie pytanie odpowiada wyczerpująco.
> Nauczyciel uznaje, że uczeń odpowiedział na 100% ponadpodstawowego
> zakresu wiedzy - stawia 5 z odpowiedzi.
> o-
Bosko..... Kto to wymyślił? Przecież wszędzie są wymagania Konieczne na
dany stopień.
http://www.tristan.b7.pl/dokumenty/PDF/TI%20--%20Roz
k%b3ad%20materia%b3u.pdf
Pod rozkładem są wymagania i tam jest dana umiejętność i na jaki stopień
jest WYMAGANA. Więc jak uczeń jej nie posiadł, to i tego stopnia
otrzymać nie może. Oczywiście wiadomo, że praktyka wygląda inaczej i że
przymykamy zeza na takiego, co to jest dobry z czegoś, ale słabiej mu
idzie dany materiał (np. boski z programowania, a cieńki z edycji tekstów).
> Czy tylko ja widzę w tym jakiś absurd? Usłyszałem - "nie można
> oceniać ucznia za to, czego nie wie, lecz za to co wie"...
ależ oceniasz za to co wie.
Pytanie Ocena
Wiesz TO? Tak +
Wiesz TAMTO? nie
Wiesz sramto? tak +
Wiesz owamto? nie
Wiesz To i tamto? Tak +
================================================
3+ na 5 możliwych
> A moje pytanie brzmi - co, jeśli nic nie wie? ;)
To ma kapę i poziom zerowy. Może chodzi o to, żeby powiedzmy na ocenę
nie rzutowało to, że ,,ja was Kowalski lubię, wy dobrzeście mi zaliczyli
Writera, ale z gimpaście ciulato odpowiedzieli, więc wam nie dam 5 za
Writera.''
--
Przemysław Adam Śmiejek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
3. Data: 2004-06-23 12:55:50
Temat: Re: ocenianieDnia Wed, 23 Jun 2004 14:39:09 +0200, Tristan Alder napisał(a):
> Bosko..... Kto to wymyślił? Przecież wszędzie są wymagania Konieczne na
> dany stopień.
Ty to wiesz, ja to wiem, inni nauczyciele też mieli miny nieszczególne
jak widzieli ankietę, ale cóż... "my som móżyny do czornej roboty" ;)
> To ma kapę i poziom zerowy.
Ale skoro nie wolno oceniać za to, czego nie wie... Wypada tylko
podziękować uczniowi za poświęcony nauczycielowi czas i poprosić, by
łaskawie raczył się przygotować i w wybranym przez siebie czasie
zgłosił się do odpowiedzi, jeśli akurat nie będzie miał pilniejszych
zadań na głowie.
> żeby powiedzmy na
> ocenę nie rzutowało to, że ,,ja was Kowalski lubię, wy dobrzeście
> mi zaliczyli Writera, ale z gimpaście ciulato odpowiedzieli, więc wam
> nie dam 5 za Writera.''
Wpływowi 'opinii' na oceny i 'faworyzowaniu' uczniów przez nauczycieli
poświęcone były inne pytania tej genialnej ankiety.
--
Grendel
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
4. Data: 2004-06-23 13:29:34
Temat: RE: ocenianieno chyba ze obnizyl cene minimalna, ale nie sadze zeby bardzo mu zalezalo na
spzredaniu obrazu.mowil ze traktuje to ako hobby
-----Original Message-----
From: o...@n...pl
[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Grendel
Sent: Wednesday, June 23, 2004 2:56 PM
To: p...@n...pl
Subject: Re: ocenianie
Dnia Wed, 23 Jun 2004 14:39:09 +0200, Tristan Alder napisał(a):
> Bosko..... Kto to wymyślił? Przecież wszędzie są wymagania Konieczne na
> dany stopień.
Ty to wiesz, ja to wiem, inni nauczyciele też mieli miny nieszczególne
jak widzieli ankietę, ale cóż... "my som móżyny do czornej roboty" ;)
> To ma kapę i poziom zerowy.
Ale skoro nie wolno oceniać za to, czego nie wie... Wypada tylko
podziękować uczniowi za poświęcony nauczycielowi czas i poprosić, by
łaskawie raczył się przygotować i w wybranym przez siebie czasie
zgłosił się do odpowiedzi, jeśli akurat nie będzie miał pilniejszych
zadań na głowie.
> żeby powiedzmy na
> ocenę nie rzutowało to, że ,,ja was Kowalski lubię, wy dobrzeście
> mi zaliczyli Writera, ale z gimpaście ciulato odpowiedzieli, więc wam
> nie dam 5 za Writera.''
Wpływowi 'opinii' na oceny i 'faworyzowaniu' uczniów przez nauczycieli
poświęcone były inne pytania tej genialnej ankiety.
--
Grendel
--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.soc.edukacja
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
5. Data: 2004-06-23 13:36:06
Temat: RE: ocenianieDnia Wed, 23 Jun 2004 15:29:34 +0200, promyk napisał(a):
> no chyba ze obnizyl cene minimalna, ale nie sadze zeby bardzo mu zalezalo na
> spzredaniu obrazu.mowil ze traktuje to ako hobby
????????????????????????
;)
nie ma to jak post nie na tę grupę ;)
--
Grendel
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
6. Data: 2004-06-23 17:36:41
Temat: Re: ocenianieGrendel <g...@h...gov> napisał(a):
> Wpływowi 'opinii' na oceny i 'faworyzowaniu' uczniów przez nauczycieli
> poświęcone były inne pytania tej genialnej ankiety.
Czy mógłbyś ją tu wrzucić, albo przesłać mi na priva? Będę wdzięczny.
RG
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
7. Data: 2004-06-23 20:38:39
Temat: Re: ocenianieW odpowiedzi na pismo z dnia śro 23. czerwca 2004 14:55 opublikowane na
pl.soc.edukacja podpisane Grendel:
>> To ma kapę i poziom zerowy.
> Ale skoro nie wolno oceniać za to, czego nie wie...
No to też nie oceniasz tego, czego nie wie, ale to co wie.
Ala wie 100% = 5
Jasiu wie 50% = 2
Kaziu wie 10% = 1
--
Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
(ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
8. Data: 2004-06-24 17:52:26
Temat: Re: ocenianieDnia Wed, 23 Jun 2004 17:36:41 +0000, Roman G. napisał(a):
> Czy mógłbyś ją tu wrzucić, albo przesłać mi na priva? Będę wdzięczny.
> RG
Niestety - nie skopiowałem sobie tego, ale jak znam życie, jutro na
'plenarce' usłyszymy efekty tej genialnej ankiety, więc postaram się
wynotować pytania.
--
Grendel
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
9. Data: 2004-06-25 19:16:43
Temat: Re: ocenianie> No to też nie oceniasz tego, czego nie wie, ale to co wie.
>
> Ala wie 100% = 5
> Jasiu wie 50% = 2
> Kaziu wie 10% = 1
A spójrz na to z innej strony:
Kazio nie wie 90% = 1
Jasio nie wie 50% = 2
Ale nie wie 0% = 5
Naprawde oceniamy za to czego uczeń NIE wie. Nie oceniamy ile wie, tylko
szukamy dziury w całym. Ile razy zdarzyło się Wam (zręką na sercu!) pytac do
skutku, tj. do momentu aż uczeń wykaże brak znajomości tematu?
--
Pozdrawiam słonecznie bez względu na to co za oknem się wyprawia
Amelka
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
10. Data: 2004-06-26 17:13:35
Temat: Re: ocenianieW odpowiedzi na pismo z dnia pią 25. czerwca 2004 21:16 opublikowane na
pl.soc.edukacja podpisane Amelka:
>> No to też nie oceniasz tego, czego nie wie, ale to co wie.
>>
>> Ala wie 100% = 5
>> Jasiu wie 50% = 2
>> Kaziu wie 10% = 1
>
> A spójrz na to z innej strony:
>
> Kazio nie wie 90% = 1
> Jasio nie wie 50% = 2
> Ale nie wie 0% = 5
O Jezu! Toż to sprowadza do absurdu każde ocenianie. Wiadomo, że każde
oceniania ma dwie części. Ocenę i jej dopełnienie.
> Naprawde oceniamy za to czego uczeń NIE wie. Nie oceniamy ile wie, tylko
> szukamy dziury w całym.
Może Wy szukacie.
> Ile razy zdarzyło się Wam (zręką na sercu!) pytac
> do skutku, tj. do momentu aż uczeń wykaże brak znajomości tematu?
Nigdy, wręcz przeciwnie, co sobie wyrzucam i poprawę obiecuję.
--
Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
(ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |