ocet winny mętny

61. Data: 2013-10-18 19:22:51

Temat: Re: ocet winny mętny
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-10-18 17:46, Qrczak pisze:
> Dnia 2013-10-18 09:27, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Porządek zabija kreatywność.
> Ha!

Tak mi mów!
Gdyby to jeszcze chciało być prawdą...

Ewa

62. Data: 2013-10-18 19:49:58

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak mi mów!
> Gdyby to jeszcze chciało być prawdą...

Ciiii... jakoś sobie ten chaos i wewnętrzne rozdygotwanie wytłumaczać
trzeba.

63. Data: 2013-11-12 01:21:13

Od: Z_D <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <1lrpgyiuu6k6$.1fnq2kdrfcrc2.dlg@40tude.net> Ikselka napisal(a):

> ma prawidłowe i na pewno nie zarażony jest np śluzowcami, co widac byłoby
> po kisielowatej konsystencji.

Ooooo....
No własnie. Czy śluzowce dyskwalifikuja taki ocet na zawsze???
Musze o nich poczytać.
Zrobiłem ocet w ubiegłym roku.
I miałem na początku takie gluty galaretowate. Po ich usunięciu,
nic już nie powstawało. Octu nie zużyłem, i teraz się waham.Wylać???

--
Pozdr. Z_D
____________________

64. Data: 2013-11-12 02:03:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Nov 2013 00:21:13 +0000 (UTC), Z_D napisał(a):

> [...]
> I miałem na początku takie gluty galaretowate. Po ich usunięciu,
> nic już nie powstawało. Octu nie zużyłem, i teraz się waham.Wylać???

http://pl.wikipedia.org/wiki/Fermentacja_mannitowa

"Równolegle z naturalnym procesem, jakim jest w fazie fermentacji cichej
fermentacja jabłkowo-mlekowa, mogą niekiedy zachodzić niekorzystne zmiany
chorobowe zwane śluzowaniem wina. Chorobę powodują bakterie, pokrywające
się śluzowatą substancją, co powoduje oleistą konsystencję wina. Podatne na
tą chorobę są jeszcze niezupełnie przefermentowane wina, słodsze, o niskiej
zawartości alkoholu i garbników. Choroba nie powoduje istotnych zmian
chemicznych, a jedynie zmiany konsystencji wina. Leczenie polega we
wstępnej fazie na przefiltrowaniu i zasiarkowaniu wina." //pirosiarczynem
potasu oczywiście, nie siarką w czystej postaci - p. XL
http://www.winnica.golesz.pl/wady-choroby-wina.html

--
XL

I kolejny Śmierdzący przepis
Grzyby - Idzie Zima !!
Śmierdzący przepis
Grzyby na zimę.
Co powinnas wiedziec o kluseczkach Barilla !!