odklejenie siatkówki, gdzie i jaką metodą?

1. Data: 2006-05-24 13:56:18

Temat: odklejenie siatkówki, gdzie i jaką metodą?
Od: "Ania Pietrzak" <ciucia1<małpka>o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam nadzieję że to właściwa grupa.
Zostało zrobione badanie pola widzenia - wykazało (zgodnie z moimi
podejrzeniami) "zasłonę" w prawym oku, u góry pola widzenia. Zrobiono
badanie dna oka, i usg. Diagnoza: odklejenie i odwarstwienie siatkówki. W
miejscu odklejenia raczej już się nie da przyczepić (za stare), ale przy tym
rozwarstwieniu to jeszcze można.

Dwie operacje do wyboru Witrektomia (lepiej nie),
i bezinwazyjnie - przyklejenie specjalnej plomby z tyłu oka, (tu dwie
opcje - spuszcamy wcześniej płyn spod siatkówki albo pozwalamy aby się
wchłonął)

Pytanie: co uważacie, i gdzie to leczyć?
Proszę o szybką odpowiedź, czas gra rolę :)

Polecono: Sierakowską, Lindleya, Szeserów.
Jakie są czasy oczekiwania, nie mogę się dodzwonić na Sierakowską... będę
walczyć!
Mieszkam w Wawie

sEEz

2. Data: 2006-05-24 14:47:17

Temat: Re: odklejenie siatkówki, gdzie i jakąmetodą?
Od: b...@g...pl (gimsat) szukaj wiadomości tego autora

=?ISO-8859-1?Q?<ciucia1<ma=B3pka>o2.pl>?=>
> [...]
>
> Polecono: Sierakowską, Lindleya, Szeserów.
> Jakie są czasy oczekiwania, nie mogę się dodzwonić na Sierakowską... będę

Miałem odklejoną siatkówkę w grudniu 2003r i po 3-4 tygodniach operację
przyklejenia z zastosowaniem siatki tworzywowej wzmacniającej jak tzw.
opaski. Operacja była nie całkowicie udana- bo powstała duża różnica mocy
miedzy jednym i drugiem okiem oraz astygmatyzm w oku operowanym. Nadal oczy
nie chcą wspólpracować co prowadzi do szybkiego męczenia się wzroku.O
podanych metodach przyklejania siatkówki i specjalistach nie mam
informacji.
Szczegóły na priva
pozdrawiam
BB

3. Data: 2006-05-24 17:48:41

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Polecono: Sierakowską, Lindleya, Szeserów.
> Jakie są czasy oczekiwania, nie mogę się dodzwonić na Sierakowską... będę

witrektomia powinna dac najlepszy wynik, jezeli bedzie podparta endolaserem.
Zdecydowanie Sierakowskiego.

pozdr.

casus

4. Data: 2006-05-25 13:50:18

Od: "Platnik" <a...@k...fajne.som> szukaj wiadomości tego autora

a dlaczego to sie **** odkleja? Wysilek? Uraz mocny?

5. Data: 2006-05-26 16:08:40

Od: seez <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a dlaczego to sie **** odkleja? Wysilek? Uraz mocny?

tego nie wiem, ale postępowało już od jakiegoś czasu, widziałem mroczki i
mętki więc się zbadałem. Trochę za późno jednak mimo wszystko. Poza tym mam
krótkowzroczność - to zwiększa ryzyko. A czy dźwigałem? No cóż czasem coś
dźwigam :)

6. Data: 2006-06-07 12:14:52

Od: seez <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś kiedyś będzie przeglądał archiwum... więc piszę co i jak już po
zabiegu.

A więc operacje przyklejenia (poprzez założenie silikonowej plomby)
zrobiłem. U tego samego lekarza który zdiagnozował. Wszystko poszło super,
goi się szybko i nic nie boli. Siatkówka na miejscu.
Dla zainteresowanych gdzie to operować "mój" doktor polecał szpitale:
Sierakowska, Szaserów, Lindleja, odradził Czerniakowski i Waliców. W
Czernikowskim miał podobną operację znajomy i po jego doświadczeniach ja
też odradzam :) Dobra jest też (jak niesie legenda ludowa) prywatnie
klinika prof. Szaflika, bodajrze na Grzybowskiej albo Boya Żeleńskiego...
Co do innych legend ludowych i opini jakie zebrałem to: Łódź - prof.
Nawrocki, Katowice - nie pamiętam :)
Ja natomiast dałem się zoperować w gabinecie Retina u dr. Piotra
Fryczkowskiego i jestem zadowolony 10.

Wszystkim życzę szybkiego powrotu do zdrowia
sEEz

nietypowe pytanie
lekotka boczna - gdzie najlepiej wykonac zabieg
Miastonia
kuliste siwienie brody
Plamy na klatce piersiowej