odrost szczepionej jablonki

1. Data: 2009-09-22 08:24:48

Temat: odrost szczepionej jablonki
Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jakis czas temu posadzilem jablonke starking (taka stara odmiana,
dzis malo znana), szczepiona na antonowce.

W tym roku u nasady pnia wystrzelil mi odrost, ktory juz nawet przewyzszyl
wysokoscia te oryginalna szczepionke. Sadzac z lisci ten odrost to nie jest
to samo, co szczepiona odmiana. Co mam robic z tym odrostem ? Uciac ?

Mam fotki, jakby ktos chcial zobaczyc, to wrzuce gdzies na siec.

pozdrawiam
pluton

2. Data: 2009-09-22 08:44:06

Temat: Re: odrost szczepionej jablonki
Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Jakis czas temu

Jaki?

> W tym roku u nasady pnia wystrzelil mi odrost, ktory juz nawet przewyzszyl
> wysokoscia te oryginalna szczepionke.
> Co mam robic z tym odrostem ? Uciac ?

Uciąć. A fotki wrzuć, szczególnie z miejscem szczepienia.

3. Data: 2009-09-22 08:46:48

Od: "Aaron" <s...@p...qdnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"pluton" wrote ...
> Sadzac z lisci ten odrost to nie jest
> to samo, co szczepiona odmiana.
> Co mam robic z tym odrostem ? Uciac ?

Już dawno powinieneś to zrobić! Bez litości tnij, no chyba że lubisz
antonówki! :)
Ja mam u siebie antonówki i jestem zadowolony ... tyle, że takie 50 -
70 letnie po dziadkach :)
I nie zetnę! Dzieciom nie pozwolę, dopiero wnuki ... ale tych jeszcze
nie mam :)
A.

4. Data: 2009-09-22 11:39:42

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jaki?

No wlasnie nie wiem. Nagle podchodze do drzewek, patrze.... i jest.
W zeszlym roku raczej nie bylo.

> Uciąć. A fotki wrzuć, szczególnie z miejscem szczepienia.

No nie wiem, czy bedzie to miejsce widac...

http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=155592760
lub po prostu http://chomikuj.pl/dupabiskupa1970

po lewej oryginalny pieniek, po prawej dziki odrost.
Zdjecie mozna podejrzec, mozna tez zessac na dysk, ma 2.1 MB.
Poniewaz nie pamietam, jak chomik pozwala na zasysanie tak duzych plikow,
to zmiejsze obrazek i poloze obok:
http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=155595070
100 kb

pozdrawiam
pluton

5. Data: 2009-09-22 11:44:24

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Już dawno powinieneś to zrobić! Bez litości tnij, no chyba że lubisz
> antonówki! :)

Idzie gosc przez wieeeeeeeeeeeelkie puste pole (ino horyzont widac),
piekna pogoda, sloneczko, i nagle widzi spore drzewo.
Drzewo nie ma zadnych lisci, tylko na szczycie rosnie jedno jablko.
Facet podchodzi coraz blizej drzewa, a im blizej podchodzi,
tym wiekszy zrywa sie wiatr, nagania chmury, slonce niknie
i nagle ziemia peka i zaczyna z niej wylazic wieeeeeeeeelka dupa.
Wylazi i wylazi, coraz wyzej i wyzej, w koncu siega wierzcholka drzewa
i jeb - zjada jablko.
Po czym zaczyna sie chowac w ziemie, chmury powoli sie rozwiewaja,
dupa znika, wiatr znika, znowu cisza, spokoj, swieci sloneczko.

Facet stoi oniemialy, pelny szok, wreszcie sie troche otrzasnal
i mowi:
-Co to bylo ?

Znow zrywa sie wiatr, nagania chmury, slonce niknie
z ziemi zaczyna wylazic dupa. Wychylila sie zdrowo i mowi:

-Antonowka.

pozdrawiam
pluton

6. Data: 2009-09-22 11:47:36

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

pluton pisze:

> [...]
> wysokoscia te oryginalna szczepionke. Sadzac z lisci ten odrost to nie jest
> to samo, co szczepiona odmiana. Co mam robic z tym odrostem ? Uciac ?

Miałam podobnie z różą pienną. Wystrzelił od korzenia długaśny, prosty
pęd, a "róża główna", szlachetna, pięknie pachnąca, uschła. Za późno się
zorientowałam i nie wycięłam wilka. Teraz ten pęd sobie jest, przycięłam
go na wys. ok. 2 m., pewnie zakwitnie w przyszłym roku jakąś dziczką,
jeśli w ogóle. Żal mi tamtej róży, ale za gapiostwo się płaci :|
--
Basia

7. Data: 2009-09-22 11:55:45

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"pluton" <z...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
>
> Znow zrywa sie wiatr, nagania chmury, slonce niknie
> z ziemi zaczyna wylazic dupa. Wychylila sie zdrowo i mowi:

Dobre. Antonówka to fantastyczne jabłko. Doskonale nadaje się do kiszenia z
kapustą. Tak samo jak tzw. grochówka - nazwa ludowa...

8. Data: 2009-09-22 11:56:40

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bbjk" <b...@q...pl> wrote in message

> [...]
> go na wys. ok. 2 m., pewnie zakwitnie w przyszłym roku jakąś dziczką,
> jeśli w ogóle. Żal mi tamtej róży, ale za gapiostwo się płaci :|

Nadal masz mocną podkładkę - można na niej zaszczepić kilka odmian.
:-)))))))

9. Data: 2009-09-22 13:24:57

Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk wrote:

> [...]
> go na wys. ok. 2 m., pewnie zakwitnie w przyszłym roku jakąś dziczką,
> jeśli w ogóle. Żal mi tamtej róży, ale za gapiostwo się płaci :|

Pomyśl tak: usechł jakiś degenerat, na siłę wyhodowany. A teraz będziesz
miała prawdziwą, silną, dziką różę.

Pozdrowienia,
Michał

10. Data: 2009-09-22 13:28:16

Od: d...@d...abc.com.pl szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Sep 2009, Michal Misiurewicz wrote:

> Pomyśl tak: usechł jakiś degenerat, na siłę wyhodowany. A teraz będziesz
> miała prawdziwą, silną, dziką różę.
>
> Pozdrowienia,
> Michał

Lobbowanie w interesie perzu na tej grupie nie jest na miejscu ;-)

D.P.

Jesion - choroba. Czy da się mu pomóc?
Zywoplot - jesli nie tuje to co?
witam ponownie