ogorki kiszone-maly problem

1. Data: 2002-06-11 09:30:15

Temat: Re: ogorki kiszone-maly problem
Od: "Kamas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> BTW, pierwszy raz slysze, ze powinno sie przy robieniu przetworow zwracac
> na cos takiego uwage...

Ba, a jak kobieta kisząca ogórki ma akurat okres to zawsze robią się kapcie

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas )

1. Data: 2002-06-11 09:36:13

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:g8bbguk12je1nu8n6fsg1lani9820l94g6@4ax.com...

Nie, no raczej chyba musi to byc jakos cykliczne, bo Jerzy napisal:
> [...]
Skoro "teraz to 18-24 VI" to musi byc jakos ustalone. Przeciez nie wszystkie
rosliny kwitna, czy owocuja w tym samym czasie. Rozumiem to tak, ze w kazdym
miesiacu (a moze tygodniu...?) sa jakies dni, kiedy najlepiej przetwarzac
rosliny danego sezonu. I moze wykaz tych dni jest gdzies opublikowany.
Pozdrawiam
Iza

1. Data: 2002-06-11 09:36:57

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-06-11 09:38:12

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamas" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ba, a jak kobieta kisząca ogórki ma akurat okres to zawsze robią się
kapcie

Coraz lepiej...slyszalm, ze ciasto nie wychodzi, jak kobieta ma okres, ale
ogorki...??? Ja jestem w ciazy, to moze dlatego?
Iza

1. Data: 2002-06-11 10:20:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 11 Jun 2002 11:30:15 +0200, "Kamas" <m...@w...pl>
wrote:

>Ba, a jak kobieta kisz?ca ogórki ma akurat okres to zawsze robi? si? kapcie

a nie pomyslales o tym, ze to ogorek moze AKURAT miec
okres????????

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-06-11 15:52:24

Od: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

W przyszlosci dodaj gorczycy, ona ma dzialanie antygnilne i antyplesniowe.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2002-06-11 16:10:58

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 11 Jun 2002 11:20:57 +0100, Krysia Thompson
<K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

>a nie pomyslales o tym, ze to ogorek moze AKURAT miec
>okres????????
>
>Krysia
>K.T. - starannie opakowana

Wlasnie wygralas Nagrode Nobla w biologii...
;-))))))))))))))))

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-06-11 16:37:52

Temat: Zycie wedlug Ksiezyca
Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przetwarzac
> rosliny danego sezonu. I moze wykaz tych dni jest gdzies

Wszystko zalezy od Ksiezyca :o))) Moj dziadek i ciotka np. wszystko
robia wdlug faz Ksiezyca - sadza, zbieraja warzywa i owoce, robia
przetwory, kisza kapuste, ogorki, robia rozne miesa - doslownie
wszystko.

W wersji prymitywnej i bardzo, bardzo uproszczonej zycie wdlug
Ksiazyca wyglada tak. Jak cos sadzimy, to chcemy, aby roslo, wiec
sadzimy, gdy Ksiazyc rosnie, gdy oczekujemy na efekt odwrotny np.
pielimy chwasty, to najlepiej podczas ubywajacego Ksiezyca. To dotyczy
tez np. zdrowia i odchudzania sie - szybciej i skuteczniej sie
odchudza podczas ubywajacego, podcas rosnacego latwiej jest przytyc. I
tak dalej...

Kalendarz Ksiazycowych faz mozna znalezc na stronach:
http://pkedzierski.astronomia.pl/aplikacje/fazy/fazy
.html
http://www.ds2.pg.gda.pl/~indiana/fazy.htm
http://www.astronomia.gery.pl/datownik/fazy_ksiezyca
.html
http://moa.home.pl/astro/efem/2002/fazyks.htm
http://www.republika.pl/ptmaoch/ksiezyc/ksiezyc_ie/k
siezyc_normal.htm
http://foto.reporter.pl/kalkulatory/index.php?id=4&w
artosc=2002

Sa to ogolne kalendarze faz Ksiezyca, bywaja tez roslinne kalendarze
faz tzn. napisane w jakie dni najlepiej sadzic jakies okreslone
rosliny. O tym mysle, ze Jerzy moze troche poopowiadac.

1. Data: 2002-06-11 16:51:53

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kalendarz?
> [...] I moze wykaz tych dni jest gdzies opublikowany.

Jest:
http://strony.wp.pl/wp/wydawnictwogaj/ekokalendarz.h
tml

--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

1. Data: 2002-06-11 18:09:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Wlasnie wygralas Nagrode Nobla w biologii...
>;-))))))))))))))))
>
>Art(Gruby)
>Abyssus abyssum invocat.

swiewtnie, to ile to wychodzi na funty?

Krysia
K.T. - starannie opakowana

No to jestem (OT)
Tluszczyk po upieczeniu kurczaka
zamrozic torta?
SALATKA MAPETKI
(P) zaeksperymentowalam niedzielny obiadek (dł)