ogrzewanie- spoldzielnia CO

1. Data: 2008-09-14 13:40:39

Temat: ogrzewanie- spoldzielnia CO
Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Ponieważ zrobiło się baardzo zimno...Mieszkam w bloku, własnościowe-
zarządza spółdzielnia. Mam CO. Kiedyś rozpoczynał się sezon grzewczy- zdaje
się, że decyzją wojewody czy prezydenta miasta- a teraz słyszałem, że w
opłacie za CO jest też pozycja "za gotowość przesyłu". Skoro tak- to w
dowolnym momencie, kiedy zażądam- powinienem mieć ciepłe kaloryfery- czy
tak? Czy jest jakaś podstawa prawna, z którą mógłbym udać się do
spółdzielni, żeby włączyli mi ogrzewanie?
pozdrawiam

Chiron

--
"Szczyt twórczości to tworzenie siebie" - Leopold Staff

2. Data: 2008-09-14 17:10:03

Temat: Re: ogrzewanie- spoldzielnia CO
Od: "M" <...@d...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> napisał w wiadomości
> Witam,
> Ponieważ zrobiło się baardzo zimno...Mieszkam w bloku, własno?ciowe-
> zarz?dza spółdzielnia. Mam CO. Kiedy? rozpoczynał się sezon grzewczy-
> zdaje się, że decyzj? wojewody czy prezydenta miasta- a teraz słyszałem,
> że w opłacie za CO jest też pozycja "za gotowo?ć przesyłu". Skoro tak- to
> w dowolnym momencie, kiedy zaż?dam- powinienem mieć ciepłe kaloryfery- czy
> tak? Czy jest jaka? podstawa prawna, z któr? mógłbym udać się do
> spółdzielni, żeby wł?czyli mi ogrzewanie?
> pozdrawiam

google -> sezon grzewczy

ogrzewanie się włącza, kiedy średnia temperatura z 3 ostatnich dób wyniesie
mniej niż 10 stopni (albo jakoś tak ;) może dotyczy NOCY)

3. Data: 2008-09-14 17:33:10

Od: "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M" <...@d...ru> napisał w wiadomości

> [...]
> wyniesie
> mniej niż 10 stopni (albo jakoś tak ;) może dotyczy NOCY)

Pytanie moje spowodowane jest tym, że obecnie ciepłownia bierze kasę nie
tylko za dostarczoną ciepłą wodę, ale także za GOTOWOŚĆ. Skoro tak- to
uważam, że mi się należy nawet wtedy, kiedy jest plus 30 - bo lubię ciepło.
Szukam tylko podstawy prawnej

Chiron

4. Data: 2008-09-14 17:48:38

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> Pytanie moje spowodowane jest tym, ?e obecnie ciep?ownia bierze kase nie
> tylko za dostarczon? ciep?? wode, ale tak?e za GOTOWO?AE. Skoro tak- to
> uwa?am, ?e mi sie nale?y nawet wtedy, kiedy jest plus 30 - bo lubie ciep?o.
> Szukam tylko podstawy prawnej

no tak, gotowosc, czyli jak przez 3 dni bedzie srednia temp ponizej tych
15 czy 10 stopni, to oni sa od razu gotowi do podpiecia ciepla

ale zawsze mozesz kupić sobie farelke na prund, elektrownia jest na to
gotowa ;)

--
przetestuj to: http://benefi.pl i kontroluj swoje finanse

5. Data: 2008-09-14 17:56:34

Od: "M" <...@d...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tylko za dostarczon? ciepł? wodę, ale także za GOTOWO?Ć. Skoro tak- to
> uważam, że mi się należy nawet wtedy, kiedy jest plus 30 - bo lubię

już napisałem: google tam masz podane : jeśli spółdzielnia to oni decydują i
do nich trzeba dzwonić

"
Zgodnie z przepisami prawa energetycznego sezon grzewczy to okres, w którym
warunki atmosferyczne powodują konieczność ciągłego dostarczania ciepła w
celu ogrzewania obiektów. Odbiorca sam decyduje o tym, kiedy sprzedawca ma
włączyć, a kiedy wyłączyć ciepło. Zgłoszeń do sprzedawcy ciepła dokonują
administratorzy lub zarządcy budynków (spółdzielczych, komunalnych itp.), od
których ich mieszkańcy powinni żądać podjęcia decyzji. "

Ciepłownia w ciągu 12 h dostarczy ciepło jeżeli spółdzielnia tego zażąda

podstawa prawna
http://www.mpec.krakow.pl/bip/index.php?option=com_c
ontent&task=view&id=72&Itemid=100

i szczegółowe uchwały spółdzielni zgodne z ustawą jw

6. Data: 2008-09-14 17:59:58

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"M" <...@d...ru> wrote in message news:gajgji$s5o$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
wyniesie
> mniej niż 10 stopni (albo jakoś tak ;) może dotyczy NOCY)

E tam, gdy przez trzy wieczory o godzinie 21 będzie niższa niz 10°C

7. Data: 2008-09-14 18:32:56

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:

> Skoro tak- to w
> dowolnym momencie, kiedy zażądam- powinienem mieć ciepłe kaloryfery- czy
> tak?

I tak i nie.

Powinienes zwrocic sie do spoldzielni i im to zglosic, ale podstawy
prawnej raczej nie znajdziesz. Jesli zarzad/biuro spoldzielni beda mieli
wiecej takich zgloszen i sami uznaja to za stosowne to poprosza
EC/dystrybutora o wlaczenie ogrzewania. Pamietaj, ze dzielisz instalacje
CO z innymi spoldzielcami, jesli wielu z nich zalega z oplatami to w
interesie spoldzielni (czyli Waszym) jest zwlekac z wlaczeniem
ogrzewania, kazdy dzien grzania to koszty i zobowiazania wobec firm
trzecich.

Pozdrawiam,
Wojtek

naprawdę głośny budzik