okularki do komputera

1. Data: 2002-04-28 10:29:58

Temat: okularki do komputera
Od: Slawek <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czesto dlugo siedze przy komputerze, oczy robia sie czerwone i zaczynaja
piec i lzawic... coz z komputera nie zrezygnuje, a wzroku popsuc tez bym
nie chcial gdyz jakos siebie nie widze na codzien w okularkach... Slyszalem
o czyms takim jak okulary ochronne do komputera czy moglby ktos przyblizyc
mi temat ? Czy dzieki takim okularkom oczy przestana piec, lzawic itd. ?
Ile moga kosztowac takie okularki ? Z gory dzieki za info.

pozdr. Slawek

2. Data: 2002-04-28 11:03:25

Temat: Re: okularki do komputera
Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slawek wrote:

> [...]
> mi temat ? Czy dzieki takim okularkom oczy przestana piec, lzawic itd. ?
> Ile moga kosztowac takie okularki ? Z gory dzieki za info.

Same okularki to jeden temat, ale chyba powinienes sobie dac zbadac
wzrok jak i sprawdzic parametry monitora.
Spotykam wiele osob, ktore uzywaja edytorow tekstowych w duzej
rozdzielczosci i czcionki sa bardzo male i jezeli plamka monitora ma
okreslona wielkosc to zrozumiale ze obraz staje sie nieostry, gdyz
czcionki sa rastrowane duza plamka.
Jezeli do tego monitor ma juz kilka lat, to wypada go wymienic na nowy,
sprawniejszy technologicznie i zachowujacy parametry m.in.
geometrii obrazu.

Przy zakupie nowego monitora wystarczy wziac lupe i sprawdzic w
naroznikach obrazu, czy czarny tekst, napisy, kontury, linie
nie rozbarwiaja sie do teczy czy fioletu .
Ostatnio testowalem monitory w hipermarkecie i byly juz tak wypalone
ze w miejscach stalego wyswietlania sie formularza kasowego wypalil
sie juz luminofor i nawet po wylaczeniu jest wyraznie widoczny
wypalony wzor formularza.

Kasjerki pracujace przy takich monitorach chca ich wymiany na nowe,
bo je bola oczy, lzawia, obraz jest nieostry, ale nic nie moga poradzic.

Dlatego tez z Niemiec, Holandii przywozone sa tysiace uzywanych
monitorow gdyz tam agencje rzadowe, administracja panstwowa
regularnie wymienia kilkuletnie monitory na nowe.
A codzienne ogladanie nieostrego obrazu to prawie tak jak zakladanie
okularow +/-, gdy wzrok jest w normie.

Zatem daj zbadac swoj wzrok i przetestuj monitor, oswietlenie w
pomieszczeniu.
Obraz powinien byc ostry jak zyletka a czarne linie pionowe i poziome
bez rozbarwien i brak rozbarwien w naroznikach.

Niestety nawet w nowych telewizorach latwo zauwazyc rozbarwienia obrazu,
gdy pojawia sie tekst, np. nazwa kanalu.
Na szczescie nikt nie oglada telewizji w odleglosci 0,5 - 1 metra od
ekranu.
A niestety male biurko, slaby oswietlenie, kiepskiej jakosci monitor,
nieostry obraz, rozbarwienia, mala czestotliwosc odswiezania (efekt
migotania przy oswietleniu lampami jarzeniowymi), mala czcionka w
wysokiej rozdzielczosci i ciagle wpatrywanie sie w tej sam obszar to
naprawde szybka droga do uposledzenia wzroku.

Jacek

--
Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.

Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

3. Data: 2002-04-28 11:29:57

Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
Skoro jednak pytajacy nie pyta o zakup monitora tylko o zakup okularkow to
ja odpisze

Kup sobie okularki z fotochromem (vhyba przez "ch") i antyrefleksem
jednoczesnie
Jezeli masz wade wzroku to mozesz tez od razu zamowic korekcje
Jednak sam fotochrom i antyrefleks daja tak duza roznice ze szok
W takich okularkach masz duzo lepszy kontrast, brak refleksow swietlnych

Koszt takich okularkow ze szklami tradycyjnymi (nie z tworzywa)
w oprawkach "drucianych" (tzn. w cienkich oprawkach) to
koszt ok. 250 zł - tyle ja zaplacilem
Jezeli masz recepte to kasa chorych zrefunduje ci niebotyczna sume bo az 20
zł (słownie dwadziescia zlotych)

Podsumoujac:
Warto kupic takie okularki

Ponoc sa tez jakies krople do oczu dla komputerowcow ale jeszcze nie wiem
jakie to !

TB

4. Data: 2002-04-28 13:15:15

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Bednarz wrote:

> [...]
> Skoro jednak pytajacy nie pyta o zakup monitora tylko o zakup okularkow to
> ja odpisze
Gdy jednak przyczyna lzawienia lezy w wadliwym monitorze, o malej
czestotliwosci odswiezania, nieostrym obrazie, ogolnym przemeczeniu,
presiadywaniu godzinami przed monitorem, uzywajac aplikacji ktora wymaga
duzej koncentracji wzroku,
to "Rozowe Okularki" zrodla problemu nie zakryja.

To jest tak, jakby ktos pil brudna wode, mial ciagle bole brzucha a ty
mu oferujesz tabletke przeciwbolowa.

Istotna jest przyczyna dolegliwosci i jej zidentyfikowanie i usuniecie.
W omawianym hipermarkecie monitory sa juz tak wypalone, blade, obraz
nieostry, ze zadne rozowe okularki nie pomoga.

Monitory nalezy kupowac zatem najwyzszej jakosci i testowac co 2-3
miesiace na zbieznosc kolorow i ostrosc.

Nieostry obraz na monitorze nadal bedzie widziany nieostry w okularach,
gdyz okulary to uklad optyczny, ktory nie ma mechanizmu wyostrzania
szczegolow.

A drugie skojarzenie to takie:
w przypadku uszkodzenia tlumikow i ukladu wydechowego nie nalezy
wkladac waty do uszu, zeby nie slyszec glosnej pracy silnika, a pojechac
do mechanika i wymienic dziurawy tlumik.

Jacek

5. Data: 2002-04-28 15:42:00

Od: "Stanisław Gołąb" <d...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Twoje problemy z oczami nie biora sie wcale z zadnego promieniowania monitora.
Dawno juz jest
udowodnione, ze telewizory i monitory nie niszcza wcale wzroku. Oczy niszczymy sobie
sami poprzez
zbyt rzadkie mruganie powiekami.
Zapatrzamy się w monitor zapominając mrugać powiekami, co doprowadza do
wysuszenia spojówek,
rogówki oraz następnie do ich zapalenia. Sposobem na to są sztuczne łzy jak
np.Lacrimal lub
Vidisic. Ale jeszcze prostrzym rozwiązaniem jest przyklejenie sobie kartki do
monitora z napisem
"MRUGAJ POWIEKAMI !".
...a co do okularów, to poza tym, ze wydasz na nie spore pieniądze mozesz mi
wierzyc - zadnych
efektow nie przyniosa.

Stanisław Gołąb
"Błąd jest przywilejem filozofów,
tylko głupcy nie mylą się nigdy"
Sokrates

6. Data: 2002-04-28 16:25:42

Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Gdy jednak przyczyna lzawienia lezy w wadliwym monitorze, o malej
> czestotliwosci odswiezania,

To kup monitor z regulowana czestotliwocia odswiezania :-)))))) i podkrec
koniecznie :-)))))
Ja zanim kupie nowy to przestawie sobie te czestotliwosc w ustawieniach
karty graficznej

>nieostrym obrazie, ogolnym przemeczeniu,
> presiadywaniu godzinami przed monitorem, uzywajac aplikacji ktora wymaga
> duzej koncentracji wzroku,
> to "Rozowe Okularki" zrodla problemu nie zakryja.

Jezeli zatem pracujesz np jako informatyk to
nasil na pracodawce PIP albo kup sobie prywatny monitor !

Do czego zmierzam:
- ja,odpowiadajac na pytanie, proponuje zakup okularkow bo pomagaja w kazdej
sytuacji,
- kolega za wszelka cene probuje naciagnac cie na zakup monitora
(moze naczytal sie ostatnio o minitorkach i chce sie popisac)

Moje zdanie:
Okularki przede wszystkim - pozniej monitor!

Wybor nalezy do Ciebie
TB

7. Data: 2002-04-28 16:28:31

Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Twoje problemy z oczami nie biora sie wcale z zadnego promieniowania
monitora. Dawno juz jest
> udowodnione, ze telewizory i monitory nie niszcza wcale wzroku.

Niszcza ! Tylko nie tak jak sie potocznie wydaje
Niszcza na podobnej zasadzie jak czytanie ksiazek niszczy wzrok

> [...]
do wysuszenia spojówek,
> rogówki oraz następnie do ich zapalenia. Sposobem na to są sztuczne łzy

To wlasnie mialem na mysli piszac o kroplach

> [...]
monitora z napisem
> "MRUGAJ POWIEKAMI !".
> ...a co do okularów, to poza tym, ze wydasz na nie spore pieniądze

A u mnie przyniosly
Jak siedzialem 10 godz przed monitorem to po 5..6 godzinie
zaczynalem widziec nieostro
Teraz jak mam okularki to siedze 10 godz i nic !
Czyli cos jednak poprawiaja !

TB

8. Data: 2002-04-28 23:27:10

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Bednarz wrote:

> [...]
>
> Do czego zmierzam:
> - ja,odpowiadajac na pytanie, proponuje zakup okularkow bo pomagaja w kazdej
bzdury gadasz
rozowe okularki nie moga pomagac w przypadku nieostrego, rozmytego
obrazu na monitorze
nie moga w przypadku starego moniora o malej czestotliwosci odswiezania,
gdyz nie sa do tego przeznaczone
przeczytaj zreszta instrukcje

> - kolega za wszelka cene probuje naciagnac cie na zakup monitora
> (moze naczytal sie ostatnio o minitorkach i chce sie popisac)
Czy minitorki to kolejki waskotorowe ?

> Moje zdanie:
> Okularki przede wszystkim - pozniej monitor!
Jest akurat odwrotnie.
Najpierw dobry monitor , potem badanie wzroku ,a potem zalecenia.

> Wybor nalezy do Ciebie
Nie.
Do okulisty.
Wzrok i oczy nalezy cenic i oszczedzac
nie wystarczy isc na targ i kupic za 10 zl od sasiadow okulary w ktorych
sie najlepiej widzi
w kazdej branzy wymagana jest odrobina profesjonalizmu a nie czysty
marketing w stylu:
te pigulki pomagaja na kazda chorobe.

Jacek

9. Data: 2002-04-29 09:16:12

Od: "I.Tichy" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mialem teraz zajecia z okulistyki, wiecie co nam powiedzieli o przyczynie
szczypania, lzawienia i zaczerwienienia oczu? ze jest to za zadkie mruganie!
po prostu jak sie czlowiek koncentruje to zadziej mruga, i film lzowy nie
morze spelniac swojej roli bo wysycha , rada:
na monitor nakjleic sobie postita z napisem mrugaj! i nie zapomnianc o
mruganiu
pozdrawiam Tichy

10. Data: 2002-04-29 11:08:25

Od: zamsz <z...@m...interecho.com> szukaj wiadomości tego autora

I.Tichy napisał(a):

> [...]
> zadziej mruga, i film lzowy nie morze spelniac swojej roli bo
> wysycha , rada: na monitor nakjleic sobie postita z napisem

BTW:
Od 3 tyg. uzywam kropel do oczu "Euphrasia Świetlik" i jak na razie nie
widze poprawy. Uzywal ktos tego z dobrym skutkiem?

--
zamsz
Ksiega cytatow Experta http://xox.pl/~zamsz/

objawy