oleum arachid hydrogen

1. Data: 2003-10-09 11:38:28

Temat: oleum arachid hydrogen
Od: "piotr panek" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
Mam pytanie, czy w produkcji lekarstw jako dodatek stosuje się jakąś postać
oleju arachidowego? Konkretnie chodzi mi o przetłumaczenie nazwy "oleum
arachid hydrogen", jest to wymienione po różnych emulgatorach, konserwantach,
środkach izotonizujących, stabilizatorach kwasowości itd. Nijak mi ten wodór
na końcu nazwy nie pasuje. Może chodzi np. o uwodorniony (utwardzony) olej
arachidowy albo o cos takiego?
Gógiel niewiele pomaga w tej kwestii :-(
pzdr
piotrek

2. Data: 2003-10-09 16:42:01

Temat: Re: oleum arachid hydrogen
Od: "L&N lab" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Może chodzi np. o uwodorniony (utwardzony) olej
> arachidowy albo o cos takiego?
Chyba właśnie o to chodzi...

I ja mam tu przy okazji pytanie do technologów farmaceutycznych...
W jaki sposób oczyszcza się terpentynę aby można ją było nazwać olejem
terpentynowym ??
szukam szukam i znaleźć nie mogę... a nie mam zamiaru przepłacać w aptece bo
mam terpentynę, a potrzeba mi tego oleju... kompletna głupota ale przepisu
muszę się trzymać...
Bardzo proszę o jakieś info - najlepiej jakby to wykonać w warunkach
laboratoryjnych - być może destylacja z parą? Albo coś innego...

pzdr
LN

Materac rehabilitacyjny
Co z technikami ???
Produkcja leków naturalnych metodami biotechnologii roślin leczniczych
www.newnursing2.3000.it
Jak to jest z wymiarem godzin w aptece?