operacja jaskry

11. Data: 2003-08-14 11:18:29

Temat: Re: operacja jaskry
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bhfqsr$e5q$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> [...]
> juz nie cofna, operacja ma za zadanie zatrzymac progresje. Ty stale
> pytasz o wzrok - rozumiem, ze caly czas pytasz sie o jego ostrosc -
> juz Ci odpowiedzialem, kwestia ostrosci wzroku ( jezeli to nie jest
> koncowa faza jaskry ) nie ma tu nic z jaskra wspolnego.
> Ani leki, ani witaminy nie poprawia Ci juz istniejacego stanu jaskry.
> Natomiast ( nie wiem w jakim jestes wieku ) jezeli jest problem z
> ostroscia, to moze byc zwiazany z wada wzroku, zacma, zwyrodnieniami
> siatkowki i paru innymi rzeczami - ale mysle, ze o tym tez bylbys

Kermit pisal o odczuwanym "zaciemnieniu" - nie wiadomo, czy chodzi mu tu o
ostrosc, czy o dostrzegalny centralnie ubytek pola, czy moze o zacme
wlasnie?

--
Robert

12. Data: 2003-08-14 11:44:05

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale Twoja planowana operacja jest tylko na jaskre, czy moze tez
jednoczesnie
> na zacme?
> Robert

Robert - nie komplikujmy, bo zagmatwamy:-)))

casus

13. Data: 2003-08-14 11:45:33

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bhfsmd$l78$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> Robert - nie komplikujmy, bo zagmatwamy:-)))

OK, juz sie zamykam.
Od razu wyjasniam, ze nie namawialem do zmiany rodzaju zabiegu ;))

--
Robert

14. Data: 2003-08-14 11:47:57

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kermit pisal o odczuwanym "zaciemnieniu" - nie wiadomo, czy chodzi mu tu o
> ostrosc, czy o dostrzegalny centralnie ubytek pola, czy moze o zacme
> wlasnie?
> Robert

nie bedzie mial centralnego ubytku w polu - najpierw mroczek lukowaty, potem
schodek nosowy, potem dopiero zaniki koncentryczne od obwodu - chyba ze to
juz faktycznie zaawansowany stopien schorzenia. Jesli centralne zaniki to
raczej z innego powodu. Na marginesie - przy centralnych zanikach pola
decyzja o operacji jest conajmniej z duzym znakiem zapytania. Ja stale
uwazam, ze Kermit ma na mysli ostrosxc wzroku. A
zaciemnianie...hmm...potrzebny dokladniejszy wywiad, poza tym trudno
stwierdzic co autor ma na mysli i jak to wlasciwie widzi...

casus

15. Data: 2003-08-14 11:51:56

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bhfstk$m5u$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> nie bedzie mial centralnego ubytku w polu - najpierw mroczek
> lukowaty, potem schodek nosowy, potem dopiero zaniki koncentryczne od
> obwodu - chyba ze to juz faktycznie zaawansowany stopien schorzenia.

To oczywiscie mialem na mysli, w sensie ze ew. wczesniejszych bardziej
peryferyjnych ubytkow mozna nie zauwazyc bez badania.

> ostrosxc wzroku. A zaciemnianie...hmm...potrzebny dokladniejszy
> wywiad, poza tym trudno stwierdzic co autor ma na mysli i jak to
> wlasciwie widzi...

No jasne, trudno gdybac, tym bardziej, ze kermit nie podal typu jaskry,
wynikow badan ani rodzaju zabiegu przeciwjaskrowego.

--
Robert

16. Data: 2003-08-14 11:52:47

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> OK, juz sie zamykam.
> Od razu wyjasniam, ze nie namawialem do zmiany rodzaju zabiegu ;))
>
> --
> Robert

Tego nie powiedzialem:-)))))))))))))))))))))))))))
Na urlopie? czy tak z pracy po cichutku?:-))))))))

casus

Pytanie o skutecznośc srodkow na cellulitis
brodawka łojotokowa i elektrokoagulacja
AUDIOGRAM - czy można go zrobić przez internet?
fobia
mdlosci a upal