oporna lamblioza

1. Data: 2007-02-28 22:02:09

Temat: oporna lamblioza
Od: "wiesiek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

Końcem grudnia wykryto u mnie lamblie. Jak sie okazało są dosc oporne na
leczenie. Leczony byłem tinidazolem 1x4 tabletki jednorazowo za 3 tygodnie
powtórka 1x4 tabletki jednorazowo. Poprawe przyniosła na krótko (kilka dni)
pierwsza dawka tinidazolu, druga już wcale. Natępnie zaaplikowano mi
metronidazol przez 7 dni 4 tab dziennie...zjadłęm to jak cukierki bez
rezultatów... wynik: lamblie dalej są i powodują objawy...
Jak zauwazyłem lekarze pierwszego kontaktu przeważnie nie umieją dobrze
leczyć tego pasożyta ... w internecie czytałem na forach złożone leczenie...
Czy ktoś mógłby mi napisać schemat leczenia i czym najlepiej to cholerstwo
wytruć przy takiej oporności? Może ktos to leczył ? Z góry dzięki za
odpowiedzi...

pozdrawiam
wiesiek

2. Data: 2007-02-28 22:05:32

Temat: Re: oporna lamblioza
Od: "wiesiek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ktoś z grupowiczów zna namiary na dobrego lekarza zajmującego się
pasozytami ? Jestem z południa Polski (Opolskie, Ślask, Dolny Śląsk)...

pozdrawiam
wiesiek

3. Data: 2007-02-28 22:14:31

Od: ulapod <u...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

wiesiek wrote:
> witam
>
> Końcem grudnia wykryto u mnie lamblie. Jak sie okazało są dosc oporne na
> leczenie. Leczony byłem tinidazolem 1x4 tabletki jednorazowo za 3 tygodnie

Najczęściej stosuje się metronidazol i furazolidon w leczeniu lambliozy
ale trzeba pamiętać, że
leczenie powinno objąć nie tylko osoby chore (czyli mające objawy), ale
i bezobjawowych nosicieli, u których wykryto pasożyty. Jeśli u jednego
członka rodziny stwierdza się lambliozę, należy wykonać testy u
pozostałych i wykluczyć zakażenie lub potwierdzić i podjąć leczenie.

Może po prostu wyleczyłeś się i zaraziłeś ponownie od rodziny?

4. Data: 2007-02-28 22:39:27

Od: "wiesiek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ulapod" <u...@p...com> napisał w
wiadomości news:es4usa$m0r$1@kujawiak.man.lodz.pl...

> [...]
> pozostałych i wykluczyć zakażenie lub potwierdzić i podjąć leczenie.
>
> Może po prostu wyleczyłeś się i zaraziłeś ponownie od rodziny?

Część rdziny przebadana, bez nosicielstwa... choć do końća nie można tego
wykluczyć... winiłbym jednak raczej tutaj za taki stan swoją niską odpornosć

wiesiek

5. Data: 2007-02-28 23:22:34

Od: b...@p...of.pl (Tomas) szukaj wiadomości tego autora

Metronidazol i Tinidazole to stare leki, ktore moga nie zabic pewnych szczepow
Giardii. Proponuje dobry lek o nazwie CESOL, jest w aptekach ale nie wszystkich
ale warto go kupic i spozyc. 3 dniowy kurs tych malutkich tabletek powinien
wystarczyc.

Tomas

6. Data: 2007-02-28 23:35:37

Od: "wiesiek" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomas" <b...@p...of.pl> napisał w wiadomości
> [...]
wszystkich
> ale warto go kupic i spozyc. 3 dniowy kurs tych malutkich tabletek

Witam
Z tego co wyczytałem Cesol jest na tasiemce i oparty jest na praziuntelu.
Jestem akwarystą i wiem że ostatni krzyk mody na przywry skórne to właśnie
również praziquantel....Przkopałem cały net w tym temacie jednak na cesol
przy leczeniu lamblii nigdy nie trafiłem . Jesteś spewien ze pomoże na
lamblie które są pasozytem - pierwotniakiem ?

pozdr
wiesiek

7. Data: 2007-03-01 05:43:39

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Wg zaleceń CDC jako lek drugiego rzutu w giardiazie należy podawać
paromomycynę lub nitazoxanid.
Leki te nie są jednak formalnie dostępne w Polsce jeszcze - trzeba
sprowadzać indywidualnie.

8. Data: 2007-03-01 05:46:38

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Skuteczność prazykwantelu w giardiazie była badana w ograniczony sposób
klinicznie (2 prace z Tajlandii) i weterynaryjnie - vide www.pubmed.org
i hasło wyszukiwania giardia prasiquantel.
Ten lek to taki paliatyw w porównaniu z nitazoxanidem czy paromomycyną.

9. Data: 2007-03-01 06:35:06

Od: "Aneta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wiesiek" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś mógłby mi napisać schemat leczenia i czym najlepiej to cholerstwo
> wytruć przy takiej oporności? Może ktos to leczył ? Z góry dzięki za
> odpowiedzi...

Może warto spróbować Nifuroksazyd czy Furazolidon, stosowany u dorosłych i u
dzieci, u Nas 10 dni brania tego cuda co 6h załatwiło sprawę. Powodzenia!
Pozdrawiam A

10. Data: 2007-03-01 06:36:15

Od: "thassos" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje dziecko było leczone na lamblie , mnie natomiast p.doktor powiedziała
ze nie muszę byc leczona.
A jakie miales objawy?

thassos

osteomieloskleroza (zwłóknienie szpiku kostnego) - materiały
osteomieloskleroza (zwóknienie szpiku kostnego) - materiały
chodzenie w miejscu - co to może być
uciazliwe swedzenie skory
Nawracajace grzybice pochwy - ginekolog Trojmiasto