opryskiwanie brzoskwini

21. Data: 2009-03-19 00:31:31

Temat: Re: opryskiwanie brzoskwini
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

DJ wrote:

> W takim razie jaka skuteczna alternatywa?

http://attra.ncat.org/attra-pub/peach.html

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

22. Data: 2009-03-19 06:44:49

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Mar 2009, groman wrote:

> Podobno są gatunki brzoskwiń o których sie pisze że są tolerancyjne na
> kędzierzawość.
> Ja osobiście nie mam doswiadzczenia bo nie udało mi się takiej brzoskwini
> spotkac.
> Szukaj może będziesz miał więcej szczescia.
>
> pozdrawiam

W zasadzie wszystkie są tolerancyjne. Porażone liście po pewnym czasie
opadną i drzewko odzyje a nawet wyda plon. Przy zbiorze do 10 sztuk z
drzewka jakość owoców jest dobra.

D.P.

23. Data: 2009-03-19 09:16:35

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:49c19266$0$17043$9a6e19ea@unlimited.newshosting
.com
Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> http://attra.ncat.org/attra-pub/peach.html

Hejka. Michale, bądź uprzejmy przetłumaczyć rozdzialik o "Peach leaf
curl ", to będziemy mogli podyskutować nad wyższością Wielkanocy nad
Bożymnarodzeniem.
Pozdrawiam rodzimie Ja...cki
PS Czy lime sulfur to jest ciecz bordoska a jak nie , to co to za związek?
:-)

24. Data: 2009-03-19 09:43:56

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS Czy lime sulfur to jest ciecz bordoska a jak nie , to co to za związek?
Nie bordoska, bo nie ma miedzi.
To chyba wielosiarczek wapnia - wg Googli powstały przez gotowanie
wodorotlenku wapnia z siarką.

Krzysztof

25. Data: 2009-03-19 10:02:30

Od: wojtekpad <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Mar, 23:07, "skryba" <s...@o...eu> wrote:

> Opryskać chcesz brzoskwinie przeciw kędzierzawości liści brzoskwini jak
> mniemam.
> Sylitem przed pękaniem pąków. Przy temperaturze powyżej 6 stopni C w dzień
> słoneczny.
>
> Pozdrawiam pogodnie

Srodkiem, ktory uchodzi za skuteczny w ochronie brzoskwini jest
POMARSOL - ma inną substancje aktywna niż SYLLIT. Co prawda w
najnowszej rejestracji tego środka nie ma brzoskwin, ale - jak
slyszalem powodem, ze w niektorych srodkach zakres rejestracji jest
mniejszy niz kiedys jest fakt kosztow rejestracji. Co ciekawe w
Pomarsolu dla dzialkowiczow wciąż jest info o brzoskwiniach a w
Pomarsolu dla sadownikow (duza torba) nie ma brzoskwin. Ale wracam do
rzeczy. Stosowanie 2 X co 7 dni PRZED pekaniem pakow. Co do brzoskwin,
to konieczne jest takze opryskiwanie miedzianem - najlepiej pozna
jesienia, ale b wczesna wiosna - teraz juz moze byc troche pozno.
Prosze zwrocic uwage na to, ze srodki ochrony roslin w przypadku
brzoskwin maja duzo wieksze stezenie niz w przypadku innych drzew
owocowych. Brzoskwinie powinno sie spryskac dodatkowo TOPSINEM w fazie
wzrostu owocow.

wojtek

26. Data: 2009-03-19 10:04:43

Od: wojtekpad <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Mar, 22:58, "Zofia Kosnik" <s...@o...pl> wrote:
> jak w temacie...kiedy i czym???

proba

27. Data: 2009-03-19 12:37:33

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
i.googlegroups.com
wojtekpad <w...@g...com> napisał(a):

> [...]
> mniejszy niz kiedys jest fakt kosztow rejestracji. Co ciekawe w
> Pomarsolu dla dzialkowiczow wciąż jest info o brzoskwiniach ...

Hejka. Rzeczywiście. :-)
http://www.bayercropscience.pl/strony/1/i/69.php
Pozdrawiam szperająco Ja...cki
PS W Syllicie substancją aktywną jest dodyna a w Pomarsolu - tiuram. Obie
szkodliwe ale nie toksyczne.

28. Data: 2009-03-19 12:57:33

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

wojtekpad wrote:

> Brzoskwinie powinno sie spryskac dodatkowo TOPSINEM w fazie
> wzrostu owocow.

Jak ktoś chce, może sobie pryskać a potem to jeść. Ale nie pisz, że
"powinno się".

Pozdrowienia,
Michał

29. Data: 2009-03-19 13:02:44

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:gpt3mm$96a$1@srv.cyf-kr.edu.pl Krzysztof Wilk
<w...@m...agh.edu.pl> napisał(a):

> Nie bordoska, bo nie ma miedzi.
> To chyba wielosiarczek wapnia - wg Googli powstały przez gotowanie
> wodorotlenku wapnia z siarką.

Hejka. To znaczy, że jakieś wielosiarczki wapnia są ekologiczne a
wodorotlenek miedziowy czy pochodna guanidyny, to świństwo. ;-)
Pozdrawiam paradoksalnie Ja...cki

30. Data: 2009-03-19 13:34:17

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. To znaczy, że jakieś wielosiarczki wapnia są ekologiczne a
> wodorotlenek miedziowy czy pochodna guanidyny, to świństwo. ;-)

W starych jajach też ekologicznie wytwarza się siarkowodór, tak jak w
wielosiarczkach.

Krzysztof

Myjka ciśnieniowa
Wlaczac juz wode?