opryszczka na ustach a ciaza?

1. Data: 2003-09-07 10:07:05

Temat: opryszczka na ustach a ciaza?
Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno moze zaszkodzic dziecku-czy to prawda?
Czy obecnosc wirusa w organizmie matki przenosi sie na plod?
Jakie srodki mozna stosowac (popularny zowirax)?
dzieki beata (6mies)

2. Data: 2003-09-07 10:38:37

Temat: Re: opryszczka na ustach a ciaza?
Od: tweety <C...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Grzegorz Szutka napisał:
> Podobno moze zaszkodzic dziecku-czy to prawda?
> Czy obecnosc wirusa w organizmie matki przenosi sie na plod?
> Jakie srodki mozna stosowac (popularny zowirax)?

mi ginekolog powiedział, ze na wszelki wypadek zowirax. Kupiłam przeszła
opryszczka w ciagu 3 dni.

Magdalena + Karolina (27.10.97) + Krzysztof (05.01.03)
http://www.master.pl/~mwota/

3. Data: 2003-09-07 14:44:07

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> wrote in message
> Podobno moze zaszkodzic dziecku-czy to prawda?
> Czy obecnosc wirusa w organizmie matki przenosi sie na plod?
> Jakie srodki mozna stosowac (popularny zowirax)?

do zakazenia tym wirusem dochodzi na drodze kropelkowej, do zakazenia
wewnatrzplodowego nie. czyli dziecko zarazisz tylko kiedy sie urodzi
i zakazi sie przez pocalunki, czy tez picie z zakazonych kubkow, sztuccow itp.
generalnie choroba ma przebieg miejscowy, a nie ogolnoustrojowy (ma tylko
przy pierwotnym zakazeniu, wtedy jest silny odczyn ogolnoustrojowy).
mozna zastosowac Zovirax, ale skuteczny jest zwykle tylko na poczatku
wysiewu pecherzykow.

iwon(k)a

4. Data: 2003-09-07 14:59:21

Od: "i" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Podobno moze zaszkodzic dziecku-czy to prawda?
> Czy obecnosc wirusa w organizmie matki przenosi sie na plod?
> Jakie srodki mozna stosowac (popularny zowirax)?
> dzieki beata (6mies)

w aptece powiedziano mi, że stosowanie zoviraxu w ciąży może być
niebezpieczne. jedynie homeopatia.

jeśli zaś chodzi o wpływ obezności wirusa na dziecko to pojawienie się
opryszczki w czasie ciąży nie jest niebezpieczne. niebezpieczna staje się
opryszczka narządów rodnych (inny typ wirusa) w trakcie porodu - wtedy
dziecko może przez kontakt z tym wirusem zapaść na poważne choroby z
zapaleniem opon mózgowych włącznie. w takich przypadkach robi się cesarkę.
również zwykła opryszczka na ustach może tak zadziałać jeśli matka np.
całuje swoje nowo narodzone dziecko zaraz po pojawieniu się pęcherzyków.
dlatego zaleca się wtedy zakładanie maseczki ochronnej na twarz (takiej
śmiesznej białej) w trakcie karmienia dziecka i ograniczenie czułości w
stosunku do dziecka w pierwszych dniach opryszczki. tyle powiedziała mi moja
ginekolog kiedy zadałam jej to samo pytanie w 17 tygodniu ciąży...

pozdrawiam,
iza (21 tydzień)

5. Data: 2003-09-07 20:30:28

Od: "Piotrosia" <e...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szutka" :
> Czy obecnosc wirusa w organizmie matki przenosi sie na plod?

Raczej nie ten typ wirusa, który Ty posiadasz.
Bardziej wirusy typu ginekologicznego (że je tak nazwę, z pewnością
niefachowo:). Własnie takie zapalenie miałam pod koniec pierwszej ciązy i
niestety przeszło ono na malutką Majkę. Miała infekcję tuż po urodzeniu,
musiała dostawać antybiotyki i przez to tydzień leżałyśmy w szpitalu....
brrrrrr;-( oby teraz coś takiego mnie ominęło......

pozdrawiamy
i życzymy bezopryszczkowych ust;-)
Piotrosia
Maja - 5.03.2002
Serduszko ~ listopad/grudzień 2003
www.piotrosie.pl

6. Data: 2003-09-07 21:31:31

Od: "Magdalena" <m...@a...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie chcę nikogo straszyć, ale najlepiej tego nie bagatelizować. Nie mam
pojęcia, jaką droga to się przenosi, jeśli chodzi o dziecko, ale z
doświadczenia wiem, że to może być bardzo groźne dla dziecka. U małego
dziecka, urodzonego jako zdrowe, opryszczka może doprowadzić nawet do czegoś
w rodzaju porażenia mózgu. Nie wiem jak to się stało, ale znam taki
przypadek wśród znajomych mojej rodziny. Chłopczyk urodził się jako zdrowe
dziecko, po zarażeniu opryszczką, stał się roślinką.

Koniecznie zasięgnijcie opinii lekarza, który ma doświadczenie w takich
przypadkach.

7. Data: 2003-09-07 22:22:33

Od: :: Solana :: <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena wrote:
> Nie chc? nikogo straszyae, ale najlepiej tego nie bagatelizowaae. Nie mam
> poj?cia, jak? droga to si? przenosi, je?li chodzi o dziecko, ale z
> do?wiadczenia wiem, ?e to mo?e byae bardzo gro 1/4 ne dla dziecka. U ma?ego
> dziecka, urodzonego jako zdrowe, opryszczka mo?e doprowadziae nawet do czego?
> w rodzaju pora?enia mózgu. Nie wiem jak to si? sta?o, ale znam taki
> przypadek w?ród znajomych mojej rodziny. Ch?opczyk urodzi? si? jako zdrowe
> dziecko, po zara?eniu opryszczk?, sta? si? ro?link?.

Tez slyszalam o podobnym przypadku!

Kiedys wirus opryszczki typu I byl niegrozny i nie wymagal leczenia.
Obecnie mowi sie o mozliwosci mutacji wirusa typu I w II....

Warto wiec przyjmowac leki *pod kontrola* lekarza.

magda

8. Data: 2003-09-07 22:57:23

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

":: Solana ::" <s...@h...com> wrote in message

> Tez slyszalam o podobnym przypadku!

to o czym piszecie glownie dotyczy opryszczki narzadow plciowych.

http://www.mediweb.pl/htm/wyswietl/118

iwon(k)a

9. Data: 2003-09-08 17:21:37

Od: "ozetec" <o...@F...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tweety" <C...@p...pl> napisał w wiadomości

> mi ginekolog powiedział, ze na wszelki wypadek zowirax. Kupiłam przeszła
> opryszczka w ciagu 3 dni.

zovirax nie niszczy wirusa lecz tylko likwiduje jego objaw.
zapraszam do dermatologa.. są juz przeciez leki na wirus ten w tabletkach
(recepta).
wszystkiego dowiesz sie u lekarza. mozesz ja zupelnie wyeliminowac i nie
meczyc sie juz co jakis czas (ja mialem co miesiac okolo) opryszczke i
przeszla i mam nadzieje ze nie wroci:>

10. Data: 2004-10-11 11:26:40

Od: k...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> pozdrawiam,
> iza (21 tydzień)
>
> Nie mogę się z Tobą zgodzić jeśli chodzi o wpływ opryszczki na ciążę. W
pierwszych 3-ch miesiącach jest bardzo niebezpieczna, powoduje wady u płodu.
Wiem to na swoim przykładzie dwa m-ce temu straciłam dziecko przez opryszczkę.
Lekarze nazwali to wirusówką.

perforacja błony bembenkowej
chonrodystrofia krotkokonczynowa
aso1100 pomóżcie!!!1