optymalni - ketoza - ig - glupota

1. Data: 2004-02-09 14:39:38

Temat: optymalni - ketoza - ig - glupota
Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego optymalni twierdza, ze to czy jedza wegle o duzym czy niskim IG
nie wplywa na ich postepy w odchudzaniu.

Przeciez im mniej glukozy we krwi to wieksza ketoza. A wlasnie niski
poziom wegli uzyskuje sie jedzac "towary" o jak najnizszym IG.

--
[s(00)mal]---[gg: 1337396]---[zepsute HP-820:((]
"Młodzieniec zanurzył się w Duszy Świata i ujrzał, że Dusza Świata jest

2. Data: 2004-02-09 14:52:08

Temat: Re: optymalni - ketoza - ig - glupota
Od: "Hafsa" <a...@n...www> szukaj wiadomości tego autora

s(00)mal wrote:
> Dlaczego optymalni twierdza, ze to czy jedza wegle o duzym czy niskim
> IG nie wplywa na ich postepy w odchudzaniu.

Oj soomal, a gdzie dokladnie tak twierdza?
Bo ja wyczytalam,ze problem IG jest podnoszony przez optymalnych lekarzy,
pisze o tym opty prasa.

> Przeciez im mniej glukozy we krwi to wieksza ketoza.

Poziom glukozy ma byc staly ,inaczej w pewnym momencie bylby rowny zero.....
a tak nie jest.
To niedobor glukozy w diecie sprawia,ze sa produkowane ciala ketonowe.

A wlasnie niski
> poziom wegli uzyskuje sie jedzac "towary" o jak ajnizszym IG.

Nie, znow myslisz pojecia, male whania( najprosciej mowiac poziomu glukozy
we krwi) uzyskuje sie jedzac produkty o niskim IG.
A to roznica.
Chyba nie ma potrzeby ponownego tlumaczenia IG, co to jest itp?
Hafsa

3. Data: 2004-02-09 16:10:03

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> napisał w wiadomości
> Dlaczego optymalni twierdza, ze to czy jedza wegle o duzym czy niskim IG
> nie wplywa na ich postepy w odchudzaniu.

pewnie wpływa , ale nie demonizowałbym ;)

> Przeciez im mniej glukozy we krwi to wieksza ketoza. A wlasnie niski
> poziom wegli uzyskuje sie jedzac "towary" o jak najnizszym IG.

coś mylisz , ale na DO chodzi o to zeby jeść tyle wegli aby ciał
ketonowych w mociu nie było

Slawek

4. Data: 2004-02-09 17:53:20

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> a écrit dans le message de
> [...]
> Przeciez im mniej glukozy we krwi to wieksza ketoza. A wlasnie niski
> poziom wegli uzyskuje sie jedzac "towary" o jak najnizszym IG.

twoj tytul :
merytorycznej dyskusji ?, Hafsa i Slawek wdali sie z toba w merytoryczna
dyskusje, ich prawo. Ale dla mnie to co napisales w tytule watku i pozniej
w poscie swiadczy tylko o jednym , nie masz bladego pojecia o tym o czym
chcesz dyskutowac, ale ocene optymalnym juz wystawiles. I jezeli ja bym
potraktowal Ciebie w podobnym stylu, to oczywiscie to ja bede tym co ubliza
i nie umie dyskutowac.

Jurek

5. Data: 2004-02-09 20:19:37

Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Feb 2004 18:53:20 +0100, jurek <g...@o...pl> napisał:

> [...]
> chcesz dyskutowac, ale ocene optymalnym juz wystawiles. I jezeli ja bym
> potraktowal Ciebie w podobnym stylu, to oczywiscie to ja bede tym co

Masz racje. Przepraszam bardzo ale dziwnie mi sie skojarzylo, ze jechanie
po optymalnych jest cool:( Najmocniej przepraszam za ten trolling.

6. Data: 2004-02-09 20:20:11

Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 9 Feb 2004 15:52:08 +0100, Hafsa <a...@n...www>
napisał:

> Oj soomal, a gdzie dokladnie tak twierdza?

Chocby Krysia pisala, ze IG nie ma na nia wplywu czy jakos tak.

> Bo ja wyczytalam,ze problem IG jest podnoszony przez optymalnych lekarzy,
> pisze o tym opty prasa.

To dobrze

> Poziom glukozy ma byc staly ,inaczej w pewnym momencie bylby rowny
> zero.....
> a tak nie jest.
> To niedobor glukozy w diecie sprawia,ze sa produkowane ciala ketonowe.

A skad ma sie wziac glukoza np. u atkinska, gdzie jest bardzo malo wegli
(20g na dzien w pierwszej fazie)

> [...]
> glukozy
> we krwi) uzyskuje sie jedzac produkty o niskim IG.

Eee? Znaczy w MM nie chodzi o niski poziom glukozy we krwi tylko o male
wachania?

> Chyba nie ma potrzeby ponownego tlumaczenia IG, co to jest itp?

IG oznacza o ile podniesie sie poziom glukozy we krwi, tak?

7. Data: 2004-02-09 20:43:40

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz racje. Przepraszam bardzo ale dziwnie mi sie skojarzylo, ze jechanie
> po optymalnych jest cool:( Najmocniej przepraszam za ten trolling.

nie ma sprawy ;)
u opty unika sie ketozy, dlatego czesto mowi sie o jedzeniu tylko tylko
takiej ilosci W, ktora wystarcza na niedopuszczenie do powstania ketozy, o
uzywaniu "paskow" itd. Podobno u "Atkinsa" jest to normalny etap na
pierwszym etapie(?), ksiazke czytalem ale nie studiowalem tego tematu.

Jurek

8. Data: 2004-02-09 21:27:39

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chocby Krysia pisala, ze IG nie ma na nia wplywu czy jakos tak.

IG w diecie optymalnej nie ma większego znaczenia, oczywiście jeśli ktoś
na DO bardzo chce omijać produkty z wysokim IG, to jak najbardziej może
to robić.
Chodzi o to, że cechą (zaletą) tłuszczów jest ich długotrwałe przebywanie
w przewodzie pokarmowym.
Gotowana marchewka - ma wysoki IG, czyli bardzo szybko się wchłania i
powoduje szybki wzrost cukru i skok insuliny, ALE w diecie optymalnej tej
marchewce towarzyszy tłuszcz, np. masło, poza tym jest zjadana w postaci
jarzynki jako dodatek do reszty optymalnego (czyt. z tłuszczem) posiłku,
nie jest więc posiłkiem samodzielnym i bez tłuszczu.
Oczywistym jest więc, że IG tak podawanej marchewki będzie miało o wiele
niższy IG, a dla żywiących się optymalnie będzie nawet bez znaczenia.
Podobnie jest nawet z piwem, ma najwyższy IG, ale szybko wypite i na pusty
żołądek. Natomiast jeśli ktoś je np. golonkę i popija piwem, to IG piwa
będzie wtedy o wiele niższe.

Krystyna

P.S. Gdzieś na forum strony:
http://www.dr-kwasniewski.pl/forum/index.php pojawiło się pytanie
o indeks glikemiczny i J.K. obiecał, że ten temat omówi. Niestety pewnie
trzeba będzie poczekać.

9. Data: 2004-02-10 08:31:51

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to robić.
> Chodzi o to, że cechą (zaletą) tłuszczów jest ich długotrwałe przebywanie

hmm, to zaleta?
albo coś pokręciłam, albo przy błonniku to była wada- że zalega, a w związku
z tym niepotrzebnie obciąża przewód pokarmowy?

pzd. Wiedzma

10. Data: 2004-02-10 08:50:36

Od: "slawek" <slawekopty(usun)@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiedźma" <w...@t...pl> napisał w wiadomości

> hmm, to zaleta?
> albo coś pokręciłam, albo przy błonniku to była wada- że zalega, a w
związku
> z tym niepotrzebnie obciąża przewód pokarmowy?

Zalega to nie to samo co wolno się wchłania :)

Slawek

z czym moge zjeść na obiaf makaron (dieta MM)
OKRA, jakie BTW, IG i co to wlasciwie jest?
Atkins mi nie działa :(((
smalec z cebulka
MM Fasola