ortodonta: staly czy ruchomy aparat?

1. Data: 2003-06-13 20:04:35

Temat: ortodonta: staly czy ruchomy aparat?
Od: Roman Polanski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

dzisiaj odwiedzilem drugiego ortodonte - zamierzam doprowadzac zeby do
ladu... Pierwszy zaproponowal zestaw:

- operacja polegajaca na "wszczepieniu" kosci (gdzies slyszalem ze
nazywa sie to podniesieniem zatok ??) - 3000zl
- ekstrakcja 2 zebow - pewnie ok. 300-400zl

operacja jest po to, zeby "wyciac' mi mocno schorowana lewa 6-ke

- aparat - gora: estetyczny (jeszcze nie to co tzw. "szafirowy", ale w
kolorze zebow), dol: typowe metalowe zamki - razem ok. 3400zl

- comiesieczne wizyty - az sie boje - ok 220 zl za jedna.

cenowo - masakra!

jak juz wspominalem - dzisiaj odwiedzilem drugiego, maly zakladzik,
zadnej kobiety na recepcji etc. Namawia mnie na aparat ruchomy (!!) i
zadnej ekstrakcji (bo to marnowanie zebow etc.) Koszt - nawet ponizej
1000zl. a wizyty kontrolne po 50zl. Oszczedzam taka fure pieniedzy, ze
glowa mala. Do tego zdaniem dzisiejszej ortodontki, ma ona
oszalamiajace rezultaty u swoich pacjentow noszacych aparaty ruchome
(rok, poltora i po sprawie).

Mam okropny dylemat. Stawiam przede wszystkim na jakosc, bo zeby ma
sie jedne. Ale po tym co dzisiaj uslyszalem - nie wiem czy w pierwszym
miejscu nie chca na mnie po prostu mocno zarobic a do tego jeszcze
wyrwac mi 2 zeby...

Prosze o Wasze opinie, doswiadczenia z ruchomymi aparatami - wszystko
co moze pomoc mi podjac decyzje! Mam 24 lata, mieszkam w Warszawie.

dziekuje z gory!!
Bartosz.

2. Data: 2003-06-13 21:08:34

Temat: Re: ortodonta: staly czy ruchomy aparat?
Od: "Adam" <a...@...spam.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W ostatnim odcinku zobaczylismy:gibkev8k9k78vjrpf12j1fue6orh74a14h@4ax.
com,
Roman Polanski <d...@w...pl> ktory/a napisal/a:

| Prosze o Wasze opinie, doswiadczenia z ruchomymi aparatami - wszystko
| co moze pomoc mi podjac decyzje! Mam 24 lata, mieszkam w Warszawie.

jak dla mnie to wg literatury wiek raczej sklania do aparatow stalych. poza
tym, jest takie stare przyslowie: co tanie, to drogie...

--
'ja wiem, że nadzieja jest matką głupich.
ale wolę być glupim z nadzieją, niż bez nadziei niemądrym.
człowiek się jakoś spokojniej czuje...' <c> by 'Dudek' Dziewoński

Pozdrowienia
Adam

3. Data: 2003-06-14 18:17:09

Od: "angela" <t...@e...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Roman Polanski"

:
: - comiesieczne wizyty - az sie boje - ok 220 zl za jedna.
:
: cenowo - masakra!

ano masakra, drogiego fachowca sobie wybrales ... we Wrocławiu metalowe
kosztuja ok.2000 zl komplet + 50 zl wizyta ....

[...]

Nosilam aparat ruchomy ponad rok i efekty sa takie sobie. Zeby owszem
zeszly sie, jednak podejrzewam, ze przy noszeniu stalego bylyby bardziej
zadowalajace, chocby dlatego, ze nosilabym go non stop 24h, a nie tylko w
nocy. Poza tym pani doktor zalecila wyrwanie zebow 2 stalych i 2 mleczakow
'przy okazji' ...co sie okazalo nie bylo zalazkow i zeby po 7 latach nie
wyrosly ... Aha i jeszcze jedno. Moj ruchomy zlamal sie, dlatego
zakonczylam przygode z ortodonta. Nie chcialam wydawac kasy na nowy
ruchomy - wtedy ok 600zl - i postanowilam, ze kiedys zaloze staly. Dlatego
na Twoim miejscy bralabym staly, tylko odwiedzilabym jeszcze inny gabinet
w celach porownania stawek.

pozdrawiam,
angela

4. Data: 2003-06-15 18:53:32

Od: "Zazula" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Nosilam staly aparat na obu szczekach. Zaczelam, gdy mialam 16 lat. Mialam
to szczescie ze nic nie wyrywalam. Po 1,5 roku nie mialam obu. Jestem bardzo
zadowolona. I wydaje mi sie, ze lepszym rozwiazaniem jest staly aparat
[biorac pod uwage Twoj wiek]. Tak jak przedmowczyni radze zorientowac sie u
innych ortodontow. U mnie w Rzeszowie wszystko bylo tansze. Ale to tez bylo
5 lat temu. Ewentualnie spytaj sie o placenie w ratach [ja mialam taka
mozliwosc].
Zycze dobrego i tanszego ortodonty, jak najmniejsze liczby straconych zebow
oraz cierpliwosci, kiedy przez kilka dni po wizycie bedziesz jadl przez
rurke :)
Pozdrawiam,
Zazula

skierowanie do specjalisty