orzech - jak przesadzić

1. Data: 2005-08-22 07:20:31

Temat: orzech - jak przesadzić
Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kolega chce mi oddać swojego orzecha bo mu nie pasuje do koncepcji i rośnie
za blisko pięknej sosny. Problem w tym, że chabyź ma już ze 3,5m wzrostu i
boję się, że jego przesadzenie może się okazać niemożliwe. Słyszałem, że
orzechy mają płytki i bardzo rozbudowany system korzeniowy. Jak się do tego
zabrać? w jakiej odległości od pieńka kopać? jak głęboko? Czy jeśli drzewko
straci część korzeni to przeżyje? Nadmieniam, że jeśli ja go nie wezmę to
pójdzie biedak na opał.

Robert

2. Data: 2005-08-22 09:13:10

Temat: Re: orzech - jak przesadzić
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rpm" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
drzewko
> straci część korzeni to przeżyje? Nadmieniam, że jeśli ja go nie wezmę to

Robercie odpowiedź łatwo znajdziesz w archiwum grupy z dnia:
17-01-2004 15:30

3. Data: 2005-08-22 11:35:24

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jak się dobrać do tego archiwum?

Robert

4. Data: 2005-08-22 12:01:02

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jak się dobrać do tego archiwum?
>
> Robert

Odradzam, na tej grupie archiwum to gehenna.

Pozdrawia na bieżąco boletus

5. Data: 2005-08-22 12:51:09

Od: "rpm" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki za zainteresowanie, czy wobec tego ktoś mógłby mi pomóc?

Robert

6. Data: 2005-08-22 12:53:53

Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rpm napisał(a):
> dzięki za zainteresowanie, czy wobec tego ktoś mógłby mi pomóc?
>
> Robert

http://groups.google.pl/groups?q=orzech%20przesadzan
ie&hl=pl

http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand

7. Data: 2005-08-22 13:29:11

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a jak się dobrać do tego archiwum?
>
> Robert

A chociażby tak:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
.ogrody&tid=6535258
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

8. Data: 2005-08-22 23:33:30

Od: "JoHn" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>   Odradzam, na tej grupie archiwum to gehenna.

Całkowita racja! Niektóre odpowiedzi, np. ta:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
ec.ogrody&aid=28507041
jest właśnie jedną z rzeczowych ODPOWIEDZI na temat :-(
Nowi, młodzi ogrodnicy: tutaj są dobre dusze, które jeśli nie służą
odpowiedzią/poradą - rzucają dowcipami, a Wy - do książek !
nPZDR
John

9. Data: 2005-08-26 05:55:12

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rpm" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
Słyszałem, że
> orzechy mają płytki i bardzo rozbudowany system korzeniowy.

O tak - rozbudowany z korzenia palowego :))). Wątpię, czy jakakolwiek siła
to ruszy. Próbuj. Cholerstwo jest wyjątkowo odporne na uszkodzenia. Rośnie
błyskawicznie. Jeśli Ci sie nie uda, po prostu wsadź orzech do ziemi. Na
drugi rok do jesieni już wyrośnie drzewko. Roczne przyrosty ma takie, jak
mało które drzewo.
Zobacz sad orzechowy w fotogalerie "Mój Ogród"
Anka

10. Data: 2005-08-26 06:47:35

Od: "Andrzej Ch." <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kwiecińska napisała:
>Cholerstwo jest wyjątkowo odporne na uszkodzenia.

...poza solidnym mrozem,na przełomie lat 86/87 wymarzły w mojej okolicy
wszystkie duże drzewa(orzecha) a były naprawdę wiekowe.
Pozdrawiam.A.

"Prawa są jak pajęczyny, poprzez które przedostają się wielkie muchy,
a w których więzną małe." Monteskiusz.

Wiśnia kurylska
prosba o pomoc w sprawie Palmy Hawajskiej
Czy to normalne...
Hebe
Rokitnik zwyczajny, Hippophae rhamphoides, najlepiej var. "moskiewski ananas" szukany - Warszawa.