osuszacze adsorpcyjne vs kondensacyjne

1. Data: 2011-12-28 20:21:09

Temat: osuszacze adsorpcyjne vs kondensacyjne
Od: rmrmg <i...@s...atu.re> szukaj wiadomości tego autora

Jakie osuszacze polecacie do pomieszczeń o temperaturze ~20stC? Które
będzie tańsze w eksploatacji? Adsorpcyjne czy kondensacyjne?

2. Data: 2011-12-28 20:41:03

Temat: Re: osuszacze adsorpcyjne vs kondensacyjne
Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rmrmg wrote:
> Jakie osuszacze polecacie do pomieszczeń o temperaturze ~20stC?
> Które
> będzie tańsze w eksploatacji? Adsorpcyjne czy kondensacyjne?

ze względu na budowę kondensacyjny będzie znacznie tańszy w zakupie
(nie sprawdzałem cen ale mi tak wychodzi)

3. Data: 2011-12-29 07:49:08

Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com> szukaj wiadomości tego autora

rmrmg <i...@s...atu.re> napisał(a):

>Jakie osuszacze polecacie do pomieszczeń o temperaturze ~20stC? Które
>będzie tańsze w eksploatacji? Adsorpcyjne czy kondensacyjne?

Ja polecam taki:
http://www.xaltuton.com/inne/testy/master.dh711/inde
x.html

--
"Jeśli wiesz wszystko, to znaczy,
że zostałeś źle poinformowany".

4. Data: 2011-12-29 17:15:35

Od: rmrmg <i...@s...atu.re> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 28 Dec 2011 21:41:03 +0100, Jeffrey napisał(a):

> ze względu na budowę kondensacyjny będzie znacznie tańszy w zakupie (nie
> sprawdzałem cen ale mi tak wychodzi)

Tak. Kondensacyjne od ~500zł a adsorpcyjne od ~1kzł. Ale istotniejsze
jest ile kosztować będzie osuszanie.

5. Data: 2011-12-29 17:19:23

Od: rmrmg <i...@s...atu.re> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Dec 2011 08:49:08 +0100, Xaltuton napisał(a):

> Ja polecam taki:
> http://www.xaltuton.com/inne/testy/master.dh711/inde
x.html

A dlaczego? Rozumiem, że jesteś posiadaczem takowego? Jakie są koszty
eksploatacji w przeliczeniu na ilość wykroplonej wody? W jakich warunkach
(temp, wilgotność)?

6. Data: 2011-12-29 17:54:50

Od: "tygryseek" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja polecam taki:
> http://www.xaltuton.com/inne/testy/master.dh711/inde
x.html

. wydajność osuszania: 10 l/24h
. pojemność zbiornika na wodę: 2,5 l

Czy to oznacza że w sprzyjających warunkach musze 4 razy dziennie opróżniać
pojemnik ?
Czy urzadzenie się wyłączy po zapełnieniu pojemnika?

Pozdrawiam.

7. Data: 2011-12-29 19:31:40

Od: rmrmg <i...@s...atu.re> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 Dec 2011 18:54:50 +0100, tygryseek napisał(a):

> Czy to oznacza ?e w sprzyjaj?cych warunkach musze 4 razy dziennie
> opró?niaae pojemnik ?
> Czy urzadzenie sie wy??czy po zape?nieniu pojemnika?

Na zdjęciu jest dioda "water full" więc pewnie ma jakiś czujnik
napełnienia i się wyłącza. Natomiast wydajność jest podana zapewne dla
Singapuru (temp 30 st C, wilgotność 90%). Wraz ze spadkiem temperatury (i
rzecz jasna wilgotności) wydajność kondensacyjnych spada. Dlatego tak mi
zależy na danych z jakichś realniejszy warunków.

8. Data: 2011-12-30 10:24:16

Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com> szukaj wiadomości tego autora

"tygryseek" <t...@t...pl> napisał(a):

>Czy urzadzenie się wyłączy po zapełnieniu pojemnika?

Przeciez jest napisane. Po co wrzucac linki
jak ktos nie czyta?

--
hominis est errare, insipientis in errore perseverare

9. Data: 2011-12-30 10:30:03

Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com> szukaj wiadomości tego autora

rmrmg <i...@s...atu.re> napisał(a):

>A dlaczego?
>Rozumiem, że jesteś posiadaczem takowego? Jakie są koszty
>eksploatacji w przeliczeniu na ilość wykroplonej wody? W jakich warunkach
>(temp, wilgotność)?

Opis dotyczy startu w temp. 23 stopni i wilgotnosci 75%.
Koniec nastapil w drugim tescie przy temp. ok 25 st. oraz wilgotnosci 43%.
Koszt pracy to niecale 60 gr.

--
qui nonest mecum, contra me est

10. Data: 2011-12-30 10:36:57

Od: Xaltuton <a...@p...z.tym.rowniez.xaltuton.com> szukaj wiadomości tego autora

rmrmg <i...@s...atu.re> napisał(a):

>Na zdjęciu jest dioda "water full" więc pewnie ma jakiś czujnik
>napełnienia i się wyłącza.

Pewnie ma :) Ale to trzeba by przeczytac opis zeby wiedziec.

> [...]
>rzecz jasna wilgotności) wydajność kondensacyjnych spada. Dlatego tak mi
>zależy na danych z jakichś realniejszy warunków.

Realnie efekty jakie masz w praktyce a nie teorii znajdziesz w opisie.
Opisalem produkt, ktory wybieralem pare miesiecy po przewertowaniu
dzisiatek stron, a poniewaz ciezko jest w sieci znalezc opisy praktycznego dzialania
i w ogole
skutecznosci dzialania, to postanowilem opisac jak dziala urzadzenie.
Ale jesli Ci to nie pasuje, to sorry w ogole, ze sie narzucilem z pomoca.

--
"Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło, rodzą się prawa robactwa.
I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać."

Frytownica TEFAL FZ 7000 Actifry
Jak urządzić M2 - proszę o pomoc
Atomu nam nie wolno...
Emerytura Waszych dzieci.