oswiadczenie prezesa od malin

41. Data: 2002-11-13 07:35:07

Temat: Re: oswiadczenie prezesa od malin
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
news:aqssem$aj2$1@news2.tpi.pl...
> W niektórych cukierniach wiedzą, oj wiedzą:-)))
W których??? W Noworolu (Wojtek P. świadkiem) nie mieli napoleonek tylko
hi!hi! kremówki. Najlepsze w Polsce zresztą! :-)))
Pozdrawiam :-)
Janusz

42. Data: 2002-11-13 08:26:54

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> W których??? W Noworolu (Wojtek P. świadkiem) nie mieli napoleonek tylko
> hi!hi! kremówki. Najlepsze w Polsce zresztą! :-)))

A w Warszawie są i kremówki i napoleonki. Nie mam pojęcia,
czym się różnią, wyglądają podobnie :-)

Krycha&Co(ty)

43. Data: 2002-11-13 09:01:17

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> A w Warszawie są i kremówki i napoleonki. Nie mam pojęcia,
> czym się różnią, wyglądają podobnie :-)

Niczym poza galicyjsko-austriackimi kompleksami antynapoleońskimi.
W Kongresówce szacunek dla Napoleona wyrażany napoleonkami jak widac
istnieje do dzisiaj. ;-))
A tak w ogóle wydaje mi się ( mogę się mylić), że i jedne i drugie mają
wiedeński rodowód.
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Ukryć się jednak nie da, że najlepsze w Polsce napoleonki-kremówki dają w
Noworolskim w Krakowie.
Nie zna życia ten kto ich nie próbował! :-)))))))))
J.

44. Data: 2002-11-13 09:05:54

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> [...]
> istnieje do dzisiaj. ;-))
> A tak w ogóle wydaje mi się ( mogę się mylić), że i jedne i drugie mają

Może, ale ciasto mają francuskie :-))

> [...]
> Noworolskim w Krakowie.
> Nie zna życia ten kto ich nie próbował! :-)))))))))

To ja już chyba wole służyć w marynarce.
A najlepsze z ciasta francuskiego są pierożki ze szpinakiem,
a ze wszystkich ciastek śledź, ostatecznie schabowy, może
być w Krakowie.
Krycha&Co(ty)

45. Data: 2002-11-13 09:19:22

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może, ale ciasto mają francuskie :-))

A w wiedeńskim bez wątpienia torcie Sachera czekolada jest z... Jucatanu i
co z tego???

> To ja już chyba wole służyć w marynarce.
W marynarce? (8-o) Służba żeńska ma występować w skromnych sukieneczkach
:-)))

> A najlepsze z ciasta francuskiego są pierożki ze szpinakiem,
Ze szpinakiem? koszmar....
A żeby nie było całkiem OT, to czy ktoś tu uprawia to obrzydlistwo??? I po
co???
Pozdrawiam ;-)
Janusz

46. Data: 2002-11-13 11:51:04

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

> A w Warszawie są i kremówki i napoleonki. Nie mam pojęcia,
> czym się różnią, wyglądają podobnie :-)
Mam dziwne wrazenie ze kremowki sa z bita smietana a napoleonki z kremem
budyniowym
Tomek

47. Data: 2002-11-13 11:59:02

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

Mam wrażenie, że to jest rzeczywiście dziwne wrażenie.... :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

48. Data: 2002-11-13 12:28:33

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Mam wrażenie, że to jest rzeczywiście dziwne wrażenie.... :-)

Mam wrażenie, że wrażenie Tomka odnośnie napoleonek jest słuszne,
ale kremówki (jak sama nazwa wskazuje) są z kremem. A z bitą
śmietaną to są ptysie.

Krycha&Co(ty)

49. Data: 2002-11-13 12:33:22

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> writes:

> Ze szpinakiem? koszmar.... A żeby nie było całkiem OT, to czy ktoś
> tu uprawia to obrzydlistwo??? I po co???

Nie, my kupujemy w sklepie, zamrożony. A po co? Przyjedź kiedyś do
Wrocławia, to się przekonasz :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewien starszy mężczyzna z~Kamczatki
Wyhodował w zaciszu swej chatki

50. Data: 2002-11-13 13:28:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@p...pl> wrote in message

> A w Warszawie są i kremówki i napoleonki. Nie mam pojęcia,
> czym się różnią, wyglądają podobnie :-)

Sprawa zajmuja sie nawet sądy:
http://www.gp.pl/prasa/gp/dokpub/00-11-07/poznan/048
.html
Ciekawy szczegol - w powyzszym artykule uzyta jest forma
"napoleonkow", zamiast "napoleonek". Sugeruje to liczbe
pojedyncza "napoleonek", a nie jak ja to pamietam z Warszawy,
"napoleonka".

A zreszta na te kremowki/napoleonki i tak mowilo sie "flegmowki" :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz