oxalis(szczawik zajęczy lub ozdobny)

1. Data: 2006-11-25 17:47:57

Temat: oxalis(szczawik zajęczy lub ozdobny)
Od: LeM <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak zabezpieczyć i przechować cebule oxalisa przez zimę?. Wiosną
sadziłam cebulki wielkości paznokcia, jesienią wykopałam "sople lodu" z
wianuszkiem cebulek na głowie. Co z tym zrobić?

2. Data: 2006-11-25 18:09:26

Temat: Re: oxalis(szczawik zajęczy lub ozdobny)
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LeM" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jak zabezpieczyć i przechować cebule oxalisa przez zimę?. Wiosną
> sadziłam cebulki wielkości paznokcia, jesienią wykopałam "sople lodu" z
> wianuszkiem cebulek na głowie. Co z tym zrobić?

Podsuszyć, "sople" delikatnie wykręcić (jeśli się da; jeśli się nie da, to
zostawić), całość zasypać suchym torfem albo trocinami i w chłodne miejsce
na przechowanie.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-11-25 18:25:46

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podsuszyć, "sople" delikatnie wykręcić (jeśli się da; jeśli się nie da, to
> zostawić), całość zasypać suchym torfem albo trocinami i w chłodne miejsce
> na przechowanie.

Podobno owe sople są jadalne. Kiedyś próbowałam, są słodkie.
Pozdrawiam, Krystyna

4. Data: 2006-11-27 05:00:38

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LeM" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jak zabezpieczyć i przechować cebule oxalisa przez zimę?

Zajeczy na pewno nie - o niego nie musialbys sie martwic, bo jest rodzima
roslina dobrze zimujaca.
Co do ozdobnego szczawika, to postanowilem dla proby zostawic bulwki w
ogrodzie. Podobno czasem sie udaje im przezyc nasza zime. Oczywiscie nie
wzoruj sie na tym i swoje zabezpiecz tak jak pisala Basia.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2006-11-27 15:53:05

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisał(a):

> Co do ozdobnego szczawika, to postanowilem dla proby zostawic bulwki w
> ogrodzie. Podobno czasem sie udaje im przezyc nasza zime. Oczywiscie nie
> wzoruj sie na tym i swoje zabezpiecz tak jak pisala Basia.

Bez okrycia w moim ogródku nie udało się, druga próba okryte 20 cm
warstwą liści zakończona powodzeniem, w chwili obecnej zarośnięte przez
Juniperus squamata 'Blue Carpet' stanowiący okrywę zimuje bez problemu w
glebie już trzeci sezon. :)
--
Pozdrawiam, Artur.

6. Data: 2006-11-27 16:52:38

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryba" <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> warstwą liści zakończona powodzeniem, w chwili obecnej zarośnięte przez
> Juniperus squamata 'Blue Carpet' stanowiący okrywę zimuje bez problemu w

U mnie to draństwo znów podstępnie usiłowało opanować ogród - nie wykopałam
wszystkiego jesienią. Pamiętacie zimę?

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2006-11-27 17:07:16

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea"

> Co do ozdobnego szczawika, to postanowilem dla proby zostawic bulwki w
> ogrodzie. Podobno czasem sie udaje im przezyc nasza zime.

Już Ci mogę powiedzieć że nic z tego ...
Ekhm, ostatniej zimy nie dotrwał do wiosny, ale to była wyjątkowa zima ;-)
Z tym że ja próbowałam zwrócić naturze tego o bordowych listkach ...
delikatniejszy domowy raczej.

Serdecznie Miłka

8. Data: 2006-11-27 17:19:21

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> U mnie to draństwo znów podstępnie usiłowało opanować ogród - nie wykopałam
> wszystkiego jesienią. Pamiętacie zimę?

Pamiętamy. Czyli jednak nie taki wrażliwy skoro i u innych zimuje. A u
Ciebie przeobraził się w chwast. :)
--
Pozdrawiam, Artur.

9. Data: 2006-11-27 17:27:00

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka napisał(a):
> [...]
> Ekhm, ostatniej zimy nie dotrwał do wiosny, ale to była wyjątkowa zima ;-)
> Z tym że ja próbowałam zwrócić naturze tego o bordowych listkach ...

Podepnę się tutaj, tak sobie odpowiadam w tym wątku, a nie wiem do końca
o czym piszemy ;). Ja mam nadzieję że opisujemy przygody z Oxalis
deppei, a nie z Oxalis acetosella przez którego moja sąsiadka nie sypia
w nocy (zarasta jej warzywnik)?
--
Pozdrawiam, Artur.

10. Data: 2006-11-27 19:16:06

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> o czym piszemy ;). Ja mam nadzieję że opisujemy przygody z Oxalis
> deppei, a nie z Oxalis acetosella przez którego moja sąsiadka nie sypia

Oczywiście, że deppei...acetosella to betka, ale jeśli sąsiadka ma rogatego,
to jej współczuję serdecznie:(

Pozdrawiam, Basia.

P.S. No i proszę - wystarczył jeden post skarżący się na serwer, a nagle
ściągnęło mi wszystkie posty!:)))))
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

Śliczne drzewko dziś widziałam :)