padaczka leszczyny, kto zdiagnozuje bidulę?

1. Data: 2006-08-09 17:48:05

Temat: padaczka leszczyny, kto zdiagnozuje bidulę?
Od: JackOss <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej

W ubiegłym roku moje dwie z ośmiu leszczyn rozpędziły się do owocowania.
Rozpędziły i... zdechły. Owoce zdechły. Uznaliśmy z grupiarzami, że to
monolioza. Opryskałem więC je w tym roku, dwa albo i trzy razy
odpowiednim preparatem (pobranym ze strony o monoliozie leszczyny) i
wyjechałem na wakacje. Wróciwszy zastałem obraz smutny i żałosny. Macie
go na fotach. Na jednej tylko leszczynie, dwuletniej jest para orzechów
(jeszcze) nie porażonych i może dotrwają do konsumpcji, na pozostałych
to samo: wysychanie orzechów, wżery na liściach, nie wszystkich.
Mogiła.
CZy to nadal monolioza i po prostu nie udało mi się jej wytępić?

Tu (chyba, robię to po raz pierwszy, jeśli nie działa - wybaczcie) są
foty z trupiarni... Bu-e-e...

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1208294b25577ea4
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8551f4cd4dd6395c
.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c7955175c63d5314
.html

--
JackOss - obchodzi się bez sygnaturki

2. Data: 2006-08-09 18:00:12

Temat: Re: padaczka leszczyny, kto zdiagnozuje bidulę?
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JackOss" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> odpowiednim preparatem (pobranym ze strony o monoliozie leszczyny) i
> wyjechałem na wakacje. Wróciwszy zastałem obraz smutny i żałosny.

Nic dziwnego. Był rok gdy w sezonie wegetacyjnym
opryskiwano 17 razy !!!!
Leszczyna porażona już tak ma. Opryski jak sądzę
nie dokładne bo pewnie ręcznym sprzętem.
Mój nos podpowiada mi, że masz korony zbyt zagęszczone.
Jeśli możesz pokaż fotki całych roślin.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2006-08-09 18:16:29

Od: JackOss <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba napisał(a):
> [...]
> Leszczyna porażona już tak ma. Opryski jak sądzę
> nie dokładne bo pewnie ręcznym sprzętem.
> Mój nos podpowiada mi, że masz korony zbyt zagęszczone.

Robienie panoram nie przyszło mi do głowy. W najbliższych dniach, jeśli
nie zacznie znowu lać - zrobiem i podzielem siem.
Ręcznym sprzętem, ale starałem się dokładnie, aż kapało, cholera...
--
JackOss - obchodzi się bez sygnaturki

4. Data: 2006-08-09 20:08:38

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "JackOss" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> owocowania.
>
> Nic dziwnego. Był rok gdy w sezonie wegetacyjnym
> opryskiwano 17 razy !!!!
:))))))))
zakladajac
ze pierwszy oprysk robi sie w III dekadzie maja
kiedy zaczynaja pojawiac sie pierwsze orzechy
to nawet gdy robiono oprysk co tydzien
to nie daloby sie zrobic go 17 razy
:))))
ktos chcial ustanowic jakies rekordy
bo napewno nie bylo takiej potrzeby
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

5. Data: 2006-08-09 20:10:43

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JackOss" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ebd8pr$98h$1@atena.e-> >Robienie panoram nie przyszło mi do głowy. W
najbliższych dniach, jeśli
> nie zacznie znowu lać - zrobiem i podzielem siem.
> Ręcznym sprzętem, ale starałem się dokładnie, aż kapało, cholera...
:)))
pozbieraj rownie solidnie porazone orzechy
ktore pozniej spal
:)

6. Data: 2006-08-09 20:51:50

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ebdfh5$b66$1@nemesis.news.tpi.pl _hehehe
<s...@s...pl> napisał(a):

> to nawet gdy robiono oprysk co tydzien
> [...]
Hejka. Oprysk przeciwko moniliozie leszczyny wykonuje się co 7 - 14 dni.
Zalecają 4 - 5 zabiegów, a 17 to już chyba do księgi Guinessa. ;-)
Pozdrawiam rekordowo Ja...cki

7. Data: 2006-08-09 22:13:49

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
14 dni.
> Zalecają 4 - 5 zabiegów, a 17 to już chyba do księgi Guinessa. ;-)

Czy to nie Ty Jarku tak często apelujesz o czytanie ze zrozumieniem?
;-)
Ale wiadomo. O tej godzinie nie zawsze się to udaje.
Nie napisałem, że 17 oprysków dotyczyło wyłącznie zwalczania
moniliozy.
Wiesz pewnie i Ty i Tadek, że niektóre opryski wykonuje się również
zimą.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

8. Data: 2006-08-10 05:21:19

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ebdmnl$soq$1@news.onet.pl skryba <z...@o...pl>
napisał(a):

> [...]
> moniliozy.
> Wiesz pewnie i Ty i Tadek, że niektóre opryski wykonuje się również

Hejka. Pomimo, że domyślałem się, co masz na myśli, to z kontekstu
wynikało, że jednak chodzi Ci o opryski przeciw moniliozie.
Może zbytnio przeżywałeś wczoraj niezasłużoną porażkę Legii w Doniecku i
zredagowanie tekstu nie wyszło Ci najlepiej? ;-)
Pozdrawiam logicznie Ja...cki

9. Data: 2006-08-10 05:29:24

Od: JackOss <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> [...]
> Może zbytnio przeżywałeś wczoraj niezasłużoną porażkę Legii w Doniecku i
> zredagowanie tekstu nie wyszło Ci najlepiej? ;-)

Panowie, silencjum plis! Najpierw mi powiedzcie, czy to na pewno
monilioza czy karczować leszczynę, a potem się bijcie o rekordy i ilości
płukań żołądka.
A Legia przegrała? Kurcze, szkoda, że nie widziałem! Może gdzieś
powtórzą... Nasza piłka zeszła na dno już dawno, a teraz jeszcze wiercą
sztolnie...

--
JackOss - obchodzi się bez sygnaturki

10. Data: 2006-08-10 08:05:23

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

eby

> [...]

> moniliozy.
> Wiesz pewnie i Ty i Tadek, że niektóre opryski wykonuje się również
:)))))
jedna z zalet uprawy leszczyny jest to
ze w porownaniu do innych upraw sadowniczych
wykonuje sie znacznie mniej opryskow
:)
4 do 7 opryskow lacznie
to mniej wiecej liczba opryskow w roku dla leszczyny
ale przy innych uprawach 17 moze byc nawet za malo
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

co to za pnacze-prosba o identyfikacje